Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wywaliło olej z gniazda świecy


ponury

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, autko stało kilka dni na parkingu, dzisiaj postanowiłem że jadę w drogę, od razu po odpaleniu dziwnie poczułem smród palonego oleju. Olałem to bo trochę mi leci oleju z podstawy filtra i uszczelki na pokrywie zaworów się pocą, czekają na wiosnę i wymianę. Zrobiłem 10 km i pod koniec tej trasy czułem olej palony, zdaje mi się nawet że trochę z rury szło dymu (może ale nie koniecznie bo było ciemno). Zaparkowałem i zobaczyłem dym spod maski, po zgaszeniu auta i otwarciu maski cały silnik uwalony olejem. Przez chwilę na 3 garnku z świecy szły bąbelki, oczywiście wnęki świec zalane oliwą, wygląda na to że z tej na 3 cylindrze olej wycisnęło i zalało trzy sąsiednie. Po odkręceniu korka wlewu oleju uszło ciśnienie- sykneło.

Miał ktoś podobnie? Modlę się żeby to była uszczelka we wnęce na świecy od pokrywy klawiatury, w sumie jak wymieniałem świece wiosną było tam tłusto od oliwy. Silnik palił normalnie i zero jakiegoś objawu, do zgaszenia chodził jak złoto i gdybym nie zobaczył dymu spod maski to nawet bym się nie zorientował że coś się stało.

Dodam że odma (meyle) wymieniona w listopadzie 2013, wężyki odmy przeczyszczone. Chyba trzeba się szarpnąć na odmę pod zimne kraje bo obstawiam że tam zamarzło i spowodowało wzrost ciśnienia.

Ewentualnie jakieś inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma chyba kompletnie zamarzła, wyciągnąłem bagnet i odłączyłem wąż plastikowy od dekla zaworów, dmuchając w ten górny wąż, nie było drożności między górą a dołem, tylko się ciśnienie robiło. Auto z rana ledwo odpaliło, ale w sumie -15 w nocy swoje zrobiło. Po wyciągnięciu korka wlewu oleju silniczek ładnie pracował, po zakręceniu ciśnienie uciekało przez zalane gniazda świec.

Czy są jakieś sposoby aby udrożnić tą odmę poza rozkręceniem- pod chmurką ciężko mi będzie. Czy 50-tka czystego spirytusu wlana przez górny plastikowy wąż nie spowoduje jakiś szkód? Bo po przeleceniu przez odme wpadnie do oleju silnikowego. Czy muszę czekać na odwilż? Czy można awaryjnie w tym stanie odpalić silnik żeby się zagrzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zagrzane na otwartym korku wlewu oleju i wyciągniętym bagnecie. Moja diagnoza - czekam na wiosnę i jeszcze raz odma do wyjęcia i sprawdzenia. Zdaje mi się że wężyk od bagnetu sie zakleił ten z odmy, albo nówka odma meyle jest na klimat afrykanski a nie polski. Przy okazji co innego mi wyszło - inny post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj miałem to samo olej mi wywaliło spod klawiatury w mojej m50b20,odma zamarzła,zdjąłem przewod od klawiatury i drożnsci nie było.Zamarzło w miejscu w którym sie wąż podpina do układu dolotowego miedzy przepływka a przepustnicą,udrożniłem i jest git juz cisnienia nie ma pod klawiatura.Ale teraz smierdzi olejem jak stoje na swiatłach i mam nawiew właczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli wymienaicie odmę to tylko na ori ! Ja w zamienniku miałem dziwne buczenie jakby uszkodzona membrama więc wymieniłem szybko na ori i nie ma problemu zimą.Więc jeszcze raz nie polecam zamiennika.Co do węża dolnego to w dobrym motoryzacyjnym kupisz gumowy wąż w oplocie na metry i taki będzie dobry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja stoi od niedzieli i czeka na ocieplenie niestety, na wiosnę robię catch tanka z poniższego bidonu:

BIDON ALUMINIOWY / BUTELKA TURYSTCZNA (3915258649) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Myślę że osuszy trochę spaliny, jak się uda jakiś tutorial dodam.

Latopyrz gdzie dokładnie zamarza u ciebie, swojej jeszcze nie ruszałem bo w paluchy zimno, wiem tylko że jak się zagrzał to był przelot od klawiatury do bagnetu. Do kolektora dolotowego niestety nie. Auto zasysało zimne powietrze i nie było w stanie odmarznąć. Jaki masz olej w silniku? U mnie na Elf exelium LDX 5W40 (płukanka przed Valvo) niestety takie cyrki.

Wniosek z tego taki że albo śmigasz autem przynajmniej te 20km albo lepiej w ogóle nie ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja stoi od niedzieli i czeka na ocieplenie niestety, na wiosnę robię catch tanka z poniższego bidonu:

BIDON ALUMINIOWY / BUTELKA TURYSTCZNA (3915258649) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Myślę że osuszy trochę spaliny, jak się uda jakiś tutorial dodam.

Latopyrz gdzie dokładnie zamarza u ciebie, swojej jeszcze nie ruszałem bo w paluchy zimno, wiem tylko że jak się zagrzał to był przelot od klawiatury do bagnetu. Do kolektora dolotowego niestety nie. Auto zasysało zimne powietrze i nie było w stanie odmarznąć. Jaki masz olej w silniku? U mnie na Elf exelium LDX 5W40 (płukanka przed Valvo) niestety takie cyrki.

Wniosek z tego taki że albo śmigasz autem przynajmniej te 20km albo lepiej w ogóle nie ruszać.

Ja mam MOTULA 15w50.Mi zamarza ten przewód grubszy od klawiatury co idzie do tego gumowego złacza miedzy przepływka a przepustnica.[ATTACH=CONFIG]28259[/ATTACH],a i odcinki 20km codziennie w te i z powrotem nie pomagają o tyle do roboty dojeżdżami muszę wyciągać ten przewód ze sobą bo jak go zostawiałem to zamarzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jeźdżąc na mineralnym są tylko problemy,po prostu gęstnieje tak na mrozie,że zatykają się rurki bo robi się masło...A jak się ma silnik z vanosem to wogóle nie będzie się dobrze sprawował i zakleją się węże od odmy oraz sama odma na bank.Polecałbym pomyśleć chociaż nad półsyntetykiem najbezpieczniej będzie zalać valvoline maxlife 10w40.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jeźdżąc na mineralnym są tylko problemy,po prostu gęstnieje tak na mrozie,że zatykają się rurki bo robi się masło...A jak się ma silnik z vanosem to wogóle nie będzie się dobrze sprawował i zakleją się węże od odmy oraz sama odma na bank.Polecałbym pomyśleć chociaż nad półsyntetykiem najbezpieczniej będzie zalać valvoline maxlife 10w40.

Z tego co mi wiadomo to motul 15w50 jest olejem polsyntetycznym,tak jest na stronie producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura na plusie i auto odmarzło. Wczoraj wytarłem ta wylaną oliwę i śmigałem już sobie. U mnie zamarło gdzieś na wejściu do kolektora dolotowego i na zejściu do bagnetu, czyli cały separator. Będę cos kombinował z dodatkową separacją oleju na wyjściu z klawiatury rozrządu aby więcej mi się to nie zdarzyło,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...