ponury Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Witam, autko stało kilka dni na parkingu, dzisiaj postanowiłem że jadę w drogę, od razu po odpaleniu dziwnie poczułem smród palonego oleju. Olałem to bo trochę mi leci oleju z podstawy filtra i uszczelki na pokrywie zaworów się pocą, czekają na wiosnę i wymianę. Zrobiłem 10 km i pod koniec tej trasy czułem olej palony, zdaje mi się nawet że trochę z rury szło dymu (może ale nie koniecznie bo było ciemno). Zaparkowałem i zobaczyłem dym spod maski, po zgaszeniu auta i otwarciu maski cały silnik uwalony olejem. Przez chwilę na 3 garnku z świecy szły bąbelki, oczywiście wnęki świec zalane oliwą, wygląda na to że z tej na 3 cylindrze olej wycisnęło i zalało trzy sąsiednie. Po odkręceniu korka wlewu oleju uszło ciśnienie- sykneło. Miał ktoś podobnie? Modlę się żeby to była uszczelka we wnęce na świecy od pokrywy klawiatury, w sumie jak wymieniałem świece wiosną było tam tłusto od oliwy. Silnik palił normalnie i zero jakiegoś objawu, do zgaszenia chodził jak złoto i gdybym nie zobaczył dymu spod maski to nawet bym się nie zorientował że coś się stało. Dodam że odma (meyle) wymieniona w listopadzie 2013, wężyki odmy przeczyszczone. Chyba trzeba się szarpnąć na odmę pod zimne kraje bo obstawiam że tam zamarzło i spowodowało wzrost ciśnienia. Ewentualnie jakieś inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 24 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 ja tez bym obstawial ze odme troche przylapalo i sie narobil balagan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Odma chyba kompletnie zamarzła, wyciągnąłem bagnet i odłączyłem wąż plastikowy od dekla zaworów, dmuchając w ten górny wąż, nie było drożności między górą a dołem, tylko się ciśnienie robiło. Auto z rana ledwo odpaliło, ale w sumie -15 w nocy swoje zrobiło. Po wyciągnięciu korka wlewu oleju silniczek ładnie pracował, po zakręceniu ciśnienie uciekało przez zalane gniazda świec. Czy są jakieś sposoby aby udrożnić tą odmę poza rozkręceniem- pod chmurką ciężko mi będzie. Czy 50-tka czystego spirytusu wlana przez górny plastikowy wąż nie spowoduje jakiś szkód? Bo po przeleceniu przez odme wpadnie do oleju silnikowego. Czy muszę czekać na odwilż? Czy można awaryjnie w tym stanie odpalić silnik żeby się zagrzał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 tak, odkrec korek i niech se pochodzi kilka minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Masełko w starej odmie zamarzło i narobiło syfu.Ciśnienie szukało sobie wyjścia z silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Auto zagrzane na otwartym korku wlewu oleju i wyciągniętym bagnecie. Moja diagnoza - czekam na wiosnę i jeszcze raz odma do wyjęcia i sprawdzenia. Zdaje mi się że wężyk od bagnetu sie zakleił ten z odmy, albo nówka odma meyle jest na klimat afrykanski a nie polski. Przy okazji co innego mi wyszło - inny post Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Witam dzisiaj miałem to samo olej mi wywaliło spod klawiatury w mojej m50b20,odma zamarzła,zdjąłem przewod od klawiatury i drożnsci nie było.Zamarzło w miejscu w którym sie wąż podpina do układu dolotowego miedzy przepływka a przepustnicą,udrożniłem i jest git juz cisnienia nie ma pod klawiatura.Ale teraz smierdzi olejem jak stoje na swiatłach i mam nawiew właczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Wiosną trzeba jakieś oploty na węże i ciepłe wdzianko dla separatora szykować. Tragedia z tym zamarzaniem. Wczoraj widziałem e46 na rynku, a pod spodem plama oleju, ciekawe czy tez odma. Latopyrz wiosną czeka nas mycie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 OIL CATCH TANK ZBIORNIK ODMY NA OLEJ D1 SPEC rajdy (3889714672) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Zastanawiam się nad takim bajerkiem, wywalic odmę i wstawić catch tank. Miał ktoś? jakieś opinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Panowie jeśli wymienaicie odmę to tylko na ori ! Ja w zamienniku miałem dziwne buczenie jakby uszkodzona membrama więc wymieniłem szybko na ori i nie ma problemu zimą.Więc jeszcze raz nie polecam zamiennika.Co do węża dolnego to w dobrym motoryzacyjnym kupisz gumowy wąż w oplocie na metry i taki będzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Cholera teraz mam z tym problem codziennie.Zamarza przewod na zagieciu i codziennie musze go odmrażać.Zbiera sie woda.A i jeszcze musielem olej z gniazd swiec usunac bo cale byly w nim zanurkowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Moja stoi od niedzieli i czeka na ocieplenie niestety, na wiosnę robię catch tanka z poniższego bidonu: BIDON ALUMINIOWY / BUTELKA TURYSTCZNA (3915258649) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Myślę że osuszy trochę spaliny, jak się uda jakiś tutorial dodam. Latopyrz gdzie dokładnie zamarza u ciebie, swojej jeszcze nie ruszałem bo w paluchy zimno, wiem tylko że jak się zagrzał to był przelot od klawiatury do bagnetu. Do kolektora dolotowego niestety nie. Auto zasysało zimne powietrze i nie było w stanie odmarznąć. Jaki masz olej w silniku? U mnie na Elf exelium LDX 5W40 (płukanka przed Valvo) niestety takie cyrki. Wniosek z tego taki że albo śmigasz autem przynajmniej te 20km albo lepiej w ogóle nie ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Moja stoi od niedzieli i czeka na ocieplenie niestety, na wiosnę robię catch tanka z poniższego bidonu:BIDON ALUMINIOWY / BUTELKA TURYSTCZNA (3915258649) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Myślę że osuszy trochę spaliny, jak się uda jakiś tutorial dodam. Latopyrz gdzie dokładnie zamarza u ciebie, swojej jeszcze nie ruszałem bo w paluchy zimno, wiem tylko że jak się zagrzał to był przelot od klawiatury do bagnetu. Do kolektora dolotowego niestety nie. Auto zasysało zimne powietrze i nie było w stanie odmarznąć. Jaki masz olej w silniku? U mnie na Elf exelium LDX 5W40 (płukanka przed Valvo) niestety takie cyrki. Wniosek z tego taki że albo śmigasz autem przynajmniej te 20km albo lepiej w ogóle nie ruszać. Ja mam MOTULA 15w50.Mi zamarza ten przewód grubszy od klawiatury co idzie do tego gumowego złacza miedzy przepływka a przepustnica.[ATTACH=CONFIG]28259[/ATTACH],a i odcinki 20km codziennie w te i z powrotem nie pomagają o tyle do roboty dojeżdżami muszę wyciągać ten przewód ze sobą bo jak go zostawiałem to zamarzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 A nie przypadkiem problem tkwi w tym 15w? Moim zdaniem trochę za gęsty, może gdzieś wilgoć dodatkowo łapie i przymarza. A ten przewód od klawiatury to taka pseudo odma. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 (edytowane) Przecież jeźdżąc na mineralnym są tylko problemy,po prostu gęstnieje tak na mrozie,że zatykają się rurki bo robi się masło...A jak się ma silnik z vanosem to wogóle nie będzie się dobrze sprawował i zakleją się węże od odmy oraz sama odma na bank.Polecałbym pomyśleć chociaż nad półsyntetykiem najbezpieczniej będzie zalać valvoline maxlife 10w40. Edytowane 30 Stycznia 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Przecież jeźdżąc na mineralnym są tylko problemy,po prostu gęstnieje tak na mrozie,że zatykają się rurki bo robi się masło...A jak się ma silnik z vanosem to wogóle nie będzie się dobrze sprawował i zakleją się węże od odmy oraz sama odma na bank.Polecałbym pomyśleć chociaż nad półsyntetykiem najbezpieczniej będzie zalać valvoline maxlife 10w40. Z tego co mi wiadomo to motul 15w50 jest olejem polsyntetycznym,tak jest na stronie producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 (edytowane) Półsyntetyk też może robić się gęsty na mrozach a jeśli do tego latało na krótkich odcinkach to masełko pewne. Edytowane 1 Lutego 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latopyrz22 Opublikowano 2 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Półsyntetyk też może robić się gęsty na mrozach a jeśli do tego latało na krótkich odcinkach to masełko pewne. U mnie latało tez na krótkich odcinkach i auto sie nie zdąrzyło dogrzewac,tak to juz jest z tym LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Temperatura na plusie i auto odmarzło. Wczoraj wytarłem ta wylaną oliwę i śmigałem już sobie. U mnie zamarło gdzieś na wejściu do kolektora dolotowego i na zejściu do bagnetu, czyli cały separator. Będę cos kombinował z dodatkową separacją oleju na wyjściu z klawiatury rozrządu aby więcej mi się to nie zdarzyło, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.