Zgibniew Opublikowano 23 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Najpierw wstawiłem czyjeś DIY, ale przyszedł czas na moje foty z moim opisem. Na początek ściągamy wszystkie plastiki z silnika łącznie z tunelem powietrznym i rurą od filtra kabinowego (korzystając z okazji czyściłem obudowę kabinówki więc ją też ściągnąłem). [ATTACH=CONFIG]28266[/ATTACH] Po ściągnięciu pierwszej osłony naszym oczom ukazuje się termostat egr. [ATTACH=CONFIG]28267[/ATTACH] Żeby go zdemontować należy ściągnąć z niego węza (zwalniamy zawleczkę podważając ją śrubokrętem i wysuwamy ją prawie do końca) następnie odkręcamy dwie śruby mocujące (na foto widoczna tylko jedna, obie zaznaczone strzałkami). [ATTACH=CONFIG]28268[/ATTACH] Zanim ściągniemy tunel powietrzny należy pamiętać o rozpięciu kostki i zwolnieniu zabezpieczeń od spodu. Czyli ściągany dolną osłonę silnika i zwalniamy zatrzaski (nie robiłem do tego fotki, fotka jest tylko do kostki) [ATTACH=CONFIG]28269[/ATTACH] Po ściągnięciu tunelu zabieramy się za wiatrak. Można ściągnąć całe visco lub odkręcić trzy śruby samego wiatraka (ja wybrałem drugą opcję) [ATTACH=CONFIG]28270[/ATTACH] Jak już mamy miejsce ściągamy ustrojstwo zaznaczone "X"-em. Żeby to zrobić odkręcamy opaski zaznaczone "kółkiem" następnie odkręcamy śruby zaznaczone strzałkami (śruby niewidoczne na foto, ale zapewniam, że tam są). [ATTACH=CONFIG]28271[/ATTACH] Jak już to ściągniemy to ukazuje nam się termostat główny zaznaczony "X"-em. Żeby go wyjąć odkręcamy cztery śruby (torx) zaznaczone strzałkami i ściągamy węże (odbezpieczając zawleczki) zaznaczone "kółkami" [ATTACH=CONFIG]28272[/ATTACH] Jak już go wyjmiemy należało by wyczyścić "wszystko co srebrne" [ATTACH=CONFIG]28273[/ATTACH] Przy okazji można wymienić filtr powietrza i kabinówki (przynajmniej ja tak zrobiłem):dance:. [ATTACH=CONFIG]28274[/ATTACH] Składamy wszystko w odwrotnej kolejności zakładając nowe części. Jak już wszystko pozakładamy zabieramy się za odpowietrzenie. Żeby odpowietrzyć odkręcamy dwie plastikowe śruby zaznaczone "kółkiem" (nie patrzeć na "kółka przy wiatraku) i zalewamy na zgaszonym silniku tak długo aż spod plastikowych śrub zacznie wypływać płyn bez pęcherzyków powietrza (u mnie wylatywał tylko płyn ze śruby termostatu EGR, żeby leciało z drugiej musiałem naciskać wąż). [ATTACH=CONFIG]28275[/ATTACH] Jak już nie ma pęcherzyków zakręcamy śruby i zbiornik wyrównawczy. Odpalamy auto i ustawiamy ogrzewanie na maksa jak już wskazówka stoi w pionie, a w aucie nie da się wytrzymać z gorąca to znaczy, że jest ok. Życzę wszystkim powodzenia przy wymianach i z chęcią przyjmę wszystkie krytyczne uwagi o mojej fotorelacji. Mam nadzieję, że moja praca się komuś przyda. Znalazłem ciekawe DIY niestety w j. angielskim, Myślę, że warto to tu wrzucić. Czeka mnie niedługo taka wymiana, więc postaram się porobić swoje foty i swój opis. E39 2000 530d Thermostat and belt change. Eksploatacja BMW E-39 530d: wymiana termostatu | Moto-Opinie Edytowane 8 Maja 2014 przez Zgibniew 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Znalazłem jeszcze takie coś niby nic takiego, ale ważne BMW E39: wymiana płynu chłodzącego - Zrób to sam - Eksploatacja - Infor.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Kupiłem termostaty,jeszcze tylko poczekam aż się ociepli i przeziębienie minie to się za to zabiorę. Powiedzcie mi czy cena 250,86 zł jest dobra jak za części tych firm co na foto: [ATTACH=CONFIG]28186[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 No i jest moja własna fotorelacja!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 3 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Dobra robota, pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 3 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Dobra robota, pozdro. Dziękuję. Polecam się bmw_3bmw_3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrsiwek Opublikowano 4 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 oby więcej takich fotorelacji happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 4 Lutego 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Nastepna bedzie z naprawy webasto (o ile bedzie co naprawiac) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.