Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


E36 318iS m42 Pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z moim autkiem E36 318iS silnik m42. Polega on na tym że przy jeździe na Pb gdy stoję np. w korku trzęsie mi całą budą . Dokładnie jest tak że dopuki koła nie staną w miejscu i minie jedna lub dwie sekundy obroty spadają do jakichś 700 czasem mniej czasem więcej , w tym momencie autkiem trzęsie bardzo nieprzyjemnie i słychać że silnik nie pracuje równo no i dużo pali Pb, gazu

mieszczę się w 15l.Zaczęło się po pożyczeniu auta siostrze :x . Nie ma tego na lpg obroty ustawione mam na 1000 i tak trzyma (czasem mam wrażenie że silnik nie pracuje :) tylko trochę mułowaty). Instalacja gazowa I generacji niestety :? tak kupiłem.

Gdzieś na forum kiedyś znalazłem że BMW ma gdzieś z tyłu jakiś czujnik od biegu jałowego czy to prawda?

Pytanie podstawowe co to może być ?(przepływka odpada podmieniałem na sprawną z tymi samymi oznaczeniami, co do sondy nie wiem ponoć można to sprawdzić odłączając ją niestety nie wiem jak, może silniczek krokowy , tylko jak sam go mogę sprawdzić za cholerę nie wiem jak go odłączyć jest umiejscowiony w trudno dostępnym miejscu.NO i jaki polecicie warsztat we Wrocku który nie zedrze a znajdzie i fachowo naprawi usterkę ? Pomóżcie bo lubię czasem bujnąć się na Pb zwłaszcza A4 :lol:

Z góry dzięki za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na silniczek krokowy. W M42 jest umieszczony w przecudnym miejscu (za pierwszym razem pozdzierasz sobie ręce ale po trzecim razie będziesz krokówki wymieniał jak zawodowiec <bmw_1> ).

Jak już uda Ci się ją odłączyć to najpierw przeczyść delikatnie te dwa wloty, osusz i podłącz. Jak nie będzie poprawy to musisz szukać jakiejś używki na podmianę (i znowu zdzierać łapy).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% to bedzie sonda lambda,zmierz voltomierzem jak dziala,na cieplym silniku powinno skakac napiecie od 0.1 do 0.9V. Mierzysz na szarym lub czarnym kablu od sondy,nie pamietam teraz na ktorym,ale na jednym z nich musi byc takie napiecie.Sonda nie lubi gazu. jak chcesz aby beemka dobrze chodzila to wywal ten gaz na smietnik albo daj komus do jakiegos opla,To pozorna oszczednosc,pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na silniczek krokowy. W M42 jest umieszczony w przecudnym miejscu (za pierwszym razem pozdzierasz sobie ręce ale po trzecim razie będziesz krokówki wymieniał jak zawodowiec <bmw_1> ).

Jak już uda Ci się ją odłączyć to najpierw przeczyść delikatnie te dwa wloty, osusz i podłącz. Jak nie będzie poprawy to musisz szukać jakiejś używki na podmianę (i znowu zdzierać łapy).

Pozdr.

To bedzie silnik krokowy nie korkowy... :roll:

Ja nie zdzieralem, odkrecilem dolot ;] a ze ciec ze mnie nie zmienilem uszcelki ;]

a tu daje ladnie opisane instrukcje co do korokowca

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=454501

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie , postaram sie zrobić tak jak piszecie jak co dam znac czy pomogło. Jedna sprawa odrazu rzuca mi się w oczy ta rurka która znajduje sie w instrukcji , jest inna u mnie niz na zdjeciu nie ma tego rozgałęzienia czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie , postaram sie zrobić tak jak piszecie jak co dam znac czy pomogło. Jedna sprawa odrazu rzuca mi się w oczy ta rurka która znajduje sie w instrukcji , jest inna u mnie niz na zdjeciu nie ma tego rozgałęzienia czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika ?

Kolego dalem ci link tam nawet na fotkach masz taka sama rure, ja nie pamietam czy tez taka mam ale silniki mama rozne wersje i na realoem czasami sa 3 inne uklady i sa uzywane inne podzespoly. Np. koles na tych zdjeciach ma model m42, czyli taki jak ja , on pomiedzy przepustnica a kolektorem ma tylko uszczelke, ja w tym miejscu mam jeszcze pierscien chlodzacy... a niby te same silniki...

0c4cadca825114c4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie , postaram sie zrobić tak jak piszecie jak co dam znac czy pomogło. Jedna sprawa odrazu rzuca mi się w oczy ta rurka która znajduje sie w instrukcji , jest inna u mnie niz na zdjeciu nie ma tego rozgałęzienia czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika ?

Kolego dalem ci link tam nawet na fotkach masz taka sama rure, ja nie pamietam czy tez taka mam ale silniki mama rozne wersje i na realoem czasami sa 3 inne uklady i sa uzywane inne podzespoly. Np. koles na tych zdjeciach ma model m42, czyli taki jak ja , on pomiedzy przepustnica a kolektorem ma tylko uszczelke, ja w tym miejscu mam jeszcze pierscien chlodzacy... a niby te same silniki...

Obrazek

też mam ISa tak jak ty, ale jednak paroma detalami mi się różni wygląd komory, np. puszka filtra powietrza, cewki zapłonowe.To nie jest moje auto(na szczęście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ten ma pusze filtra id 1.8 lub 1.6 taka mini, moze kombinowane nie wiem, ale chyba ma za to pierscien chlodzacy przepustnice (miedzy przepustnica a kolektorem) no i jeszcze ta rura dochadzaca do pokrywy, ja tego nie mam. A co twoje wojtek tez ma taki maly filtr?

[ Dodano: 21 Styczeń 07, 04:53 ]

Musze przyznac ze wojtek zaciekawiles mnie tym filtrem... W poszukiwaniu odpowiedzi udalem sie do realoem ale tam tez jest cienki.. do isa do 1.6 i 1.8...

Odwiedzilem strone k&n i tam moze powiedziec uzyskalem odpowiedz lol, sam zobacz sa 2 filtry do isa.. jeden maly jeden 2 razy wiekszy, i na koncu przy malym jest US a przy wiekszym EU , czyli co na europe robia wieksze filtry?

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Więc zrobiłem tak jak pisaliście zdjęłem kolektor i wyciągnełem oraz przeczyściłem ten silniczek krokowy , jednak efektu praktycznie żadnego (był cały czarny w środku ) może troszkę wyższe obroty a po odpaleniu bez podłączonego silniczka była olbrzymia różnica (obroty wariowały) . Niestety nie miałem już czasu na sprawdzenie sondy (najbliższy garaż jaki mogę użyć jest w Mirkowie ;( ) . Jednak moją uwagę zwrócił przepływomierz wydaje mi się że sprawdziłem go poprzednio źle , a zrobiłem to w taki sposób : odłączyłem swój , nie wyciągnełem go i zresetowałem kompa , odczekałem parę minut ,odpaliłem bez podpiętej i obroty trzymały , zapalił się "check" zgasiłem silnik i wpiołem ten drugi ( raczej sprawny chociaż gość też jeździł na gazie) efekt był taki że pracował tak jak na moim (nie zrobiłem rundki żeby komp się poustawiał) podłączyłem z powrotem swój "reset" i jeżdżę tak do tej pory. Czy dobrze to zrobiłem ? I jak można to zrobić bez podłączania innego przepływomierza ? Po za tym wygląda że w moim już ktoś grzebał ;( Co do tej puszki wyczytałem w serwisowym BMWTechnisches Informations System (niestety po niemiecku) że są dwie wersje Tropikalna (duża) i ta mała (jednak mogę się mylić mój niemiecki być słaby).

PS. Zaglądnijcie tu http://hosting.data.bg/bmw/BMW według mnie jest parę ciekawych rzeczy o bmw (między innymi ten program BMWTechnisches Informations (TIS) Pozdrawiam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...