Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Kontrolka Akumulator.


Gość DeeTee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , W mojej BMW E39 serii 5 , 520i - 1999r. zapaliła się kontrolka akumulatora , po przejechaniu około 50km zapaliła się reszta kontrolek , radio , klimatyzacja , przebieg zgasły. 100m dalej auto zgasło. Odkręciłem klemy sprawdziłem wszystko ok potem podłączyłem i auto na "pych" odpaliło , 30/40 km później sytuacja się powtórzyła. i zgasło.

Ps. Jak dodawałem gazu to gasło , ale potem to nawet dodawanie gazu nie pomogło.

Poproszę o jakąś radę , co mam zrobić??

Pozdrawiam :)

Edytowane przez DeeTee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego prawidłowe ładowanie w e39 silnik m52 na włączonych światłach,radiu grzaniu szyby itp mam 14,2-14,3 ! Więc pożycz doby aku odpal i sprawdz jakie ładowanie idzie na klemy od aku.Jeśli poniżej 14 to jest coś nie tak,ale będzie ładować jak będzie ponad 13V od biedy może być.Ale sprawdz ładowanie jaki jest okej to podładuj aku i sprawdz czy trzyma prąd jak go naładujesz,jeszcze mógł paść regulator napięcia w altku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wyczytałem, że minimalne to 13,6 ale żeby akumulator był doładowany powinno być powyżej 14V. Zwiększa to żywotność baterii. Przy ładowaniu niższym niż 14V a wyższym niż 13V nie można mówić że go nie ma, ale skraca to żywotność aku. Poniżej 13V można już się zacząć martwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zaswieciła sie kontrolka ładowania a potem zapalały sie abs/kontrola nastepnie poduszka i tak dalej tak dalej az zgasło auto to zabrakło prądu, po odłączeniu klemy aku troszke sił odzyskał ale tak rozładowałeś go na amen teraz tylko prostownik i ładować powoli

Przyczyna awarii to alternator wiem bo sam tak miałem, najpierw brak ładowania a potem jak w dominie wszystko pokoleji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbigniew mój altek miał już luz na łożysku więc został naprawiony na japońskich łożyskach do tego doszedł nowy regulator napięcia ponieważ szczotki były już na wykończeniu,nowy komutator,czyszczenie i śmiga aż miło.Nie ma możliwości aby ładowanie spadło poniżej 14V trzyma 14,2-14,3 i jest miodzio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej napisałem i koledzy z forum nie ma co wymyślać, tylko alternator trzeba zregenerować. Ja za wymianę łożysk (SKF), nowe szczotki, nalewka komutatora, gdzie chodzą szczotki, bo był wytarty z montażem i demontażem(plus gwarancja 12 m-cy) rok temu zapłaciłem 450 zł, więc cena nie przeraża

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanki i koledzy: licytować się nie ma po co - w instalacjach samochodowych dla akumulatorów "12V" przy prawidłowych i sprawnych elementach układu ładowania (oczywiście bez przeciążeń - czyli stan idealny) napięcie ładowania, czyli pomiar dokonany bezpośrednio na wyjściowym zacisku alternatora przy pracującym silniku powinno być jak najbardziej zbliżone do wartości 14.4V. Regulator napięcia znajdujący się w alternatorze ma za zadanie utrzymanie wartości napięcia ładowania na poziomie 14,4V. Każda inna wartość (bez przesady, 14.3V jest jeszcze dopuszczalne ale 14.5V i więcej już nie) świadczy o jego uszkodzeniu. W rzeczywistości najczęściej przez oszczędności producenta (cieńsze przewody, złe lub zaśniedziałe połączenia oraz uszkodzenia) wartość ta waha się w przedziale 13,8 - 14,3 i jeżeli mamy możliwość poprawy tej sytuacji (wymiana przewodów na grubsze, poprawa połączeń, itp.) akumulator odwzajemni się nam dłuższą żywotnością.

Przy maksymalnym obciążeniu przewidzianym przez producenta (komplet świateł + grzanie szyby + grzanie foteli + co tam kto ma) napięcie na aku przy pracującym silniku i obrotach pow. 1000 nie powinno spaść poniżej 12,6V.

Oczywiście jeżeli z auta robimy "choinkę", dokładamy różnych nowych odbiorników energii, oryginalny antek już nie da rady :?

Powodów braku ładowania może być jeszcze kilka ale wyjaśniłem tylko sprawę samego ładowania, a właściwie wartości napięcia ładowania :wink:

Edytowane przez pidey
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy maksymalnym obciążeniu przewidzianym przez producenta (komplet świateł + grzanie szyby + grzanie foteli + co tam kto ma) napięcie na aku przy pracującym silniku i obrotach pow. 1000 nie powinno spaść poniżej 12,6V.

Na biegu jałowym przy max obciążeniu nie powinno spaść poniżej tej wartości, jak trzymasz go na tzw gazie pow.1000obr by utrzymać tą wartość to alternator możesz sobie sprzedać ... na portalu jako dobry , sprawny całkiem nowy niedrogo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wcześniej wspomniałem ze względu na oszczędności producenta i parametr o którym wcześniej nie wspominałem - współczynnik jednoczesności obciążenia - na ogół wynosi on 0,7 - 0,8 maksymalnego.

O tym rzadko który producent wspomina, ale oczywiście zdarzają się wyjątki, bo auta mają różne doposażenia, których suma obciążenia powinna się mieścić w pewnych widełkach.

Nikt przecież nie jeździ autem z włączonymi wszystkimi obciążeniami (odbiornikami energii) non stop i na tym producent właśnie bazuje. Stan normalny przecież to nie "choinka" + "piecyk" na biegu jałowym tylko zwykle jedne światła + parę drobiazgów i to na obrotach średnio ok 2,5 - 3,5k .

Z resztą jeżeli na biegu jałowym napięcie na aku spadnie poniżej 13,2V to już powinna się nam zapalić w głowach :excl: BIG RED LAMP bo szkoda aku.

:idea: A tak nawiasem lepszą metodą pomiarową jest zapięcie cęg pomiarowych na głównym przewodzie plusowym lub minusowym przy aku z pomiarem prądu i tu już widać czy mamy ładowanie czy rozładowanie. Każdy aku zachowuje się troszeczkę inaczej i można popaść niepotrzebnie w paranoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator nie jest napędzany wspólnym paskiem np. ze wspomaganiem (nie wiem jak to jest w 520i)
Wcześniej pisałeś,że prawidłowe ładowanie to 13,6 mnie się wydaję,że piszesz bez sensownie posty i wprowadzasz kolegów w błąd.

Najlepiej to rób tak: nie znam się na czymś to się nie wypowiadam ! I sam powinieneś zakończyć pisanie w tym temacie jak to napisałeś wyżej.

I jeszcze raz tu Cię zaskoczę w m52 wspomaganie,alternator jest na jednym pasku !!! Drugi pasek obsługuję klimę !

Ps.Potwierdzę swoje słowa nie znam się,to nie wprowadzam innych w błąd lolol

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...