Gość DeeTee Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Witam , W mojej BMW E39 serii 5 , 520i - 1999r. zapaliła się kontrolka akumulatora , po przejechaniu około 50km zapaliła się reszta kontrolek , radio , klimatyzacja , przebieg zgasły. 100m dalej auto zgasło. Odkręciłem klemy sprawdziłem wszystko ok potem podłączyłem i auto na "pych" odpaliło , 30/40 km później sytuacja się powtórzyła. i zgasło. Ps. Jak dodawałem gazu to gasło , ale potem to nawet dodawanie gazu nie pomogło. Poproszę o jakąś radę , co mam zrobić?? Pozdrawiam Edytowane 3 Stycznia 2014 przez DeeTee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Wymienić akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Ładowanie masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeeTee Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Szczerze , jeszcze nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Prędko łap za miernik i idź zmierzyć. Poprawne ładowanie to około 13,6V, a kontrolka akumulatora sygnalizuje brak ładowania, a brak ładowania powoduje cyrk z kontrolkami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Najprawdopodobniej padł Ci alternator, a reszta to następstwo rozładowanego aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Kolego prawidłowe ładowanie w e39 silnik m52 na włączonych światłach,radiu grzaniu szyby itp mam 14,2-14,3 ! Więc pożycz doby aku odpal i sprawdz jakie ładowanie idzie na klemy od aku.Jeśli poniżej 14 to jest coś nie tak,ale będzie ładować jak będzie ponad 13V od biedy może być.Ale sprawdz ładowanie jaki jest okej to podładuj aku i sprawdz czy trzyma prąd jak go naładujesz,jeszcze mógł paść regulator napięcia w altku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Georgii ma rację,prawidłowe ładowanie powinno być 14,3V. Przepraszam, że wprowadziłem w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Generalnie chyba prawidłowe ładowanie to w okolicach 13,9 - 14,4 czy 14,5V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Przed chwilą wyczytałem, że minimalne to 13,6 ale żeby akumulator był doładowany powinno być powyżej 14V. Zwiększa to żywotność baterii. Przy ładowaniu niższym niż 14V a wyższym niż 13V nie można mówić że go nie ma, ale skraca to żywotność aku. Poniżej 13V można już się zacząć martwic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek530d Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Jak zaswieciła sie kontrolka ładowania a potem zapalały sie abs/kontrola nastepnie poduszka i tak dalej tak dalej az zgasło auto to zabrakło prądu, po odłączeniu klemy aku troszke sił odzyskał ale tak rozładowałeś go na amen teraz tylko prostownik i ładować powoli Przyczyna awarii to alternator wiem bo sam tak miałem, najpierw brak ładowania a potem jak w dominie wszystko pokoleji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zbigniew mój altek miał już luz na łożysku więc został naprawiony na japońskich łożyskach do tego doszedł nowy regulator napięcia ponieważ szczotki były już na wykończeniu,nowy komutator,czyszczenie i śmiga aż miło.Nie ma możliwości aby ładowanie spadło poniżej 14V trzyma 14,2-14,3 i jest miodzio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Jak już wcześniej napisałem i koledzy z forum nie ma co wymyślać, tylko alternator trzeba zregenerować. Ja za wymianę łożysk (SKF), nowe szczotki, nalewka komutatora, gdzie chodzą szczotki, bo był wytarty z montażem i demontażem(plus gwarancja 12 m-cy) rok temu zapłaciłem 450 zł, więc cena nie przeraża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 (edytowane) Koleżanki i koledzy: licytować się nie ma po co - w instalacjach samochodowych dla akumulatorów "12V" przy prawidłowych i sprawnych elementach układu ładowania (oczywiście bez przeciążeń - czyli stan idealny) napięcie ładowania, czyli pomiar dokonany bezpośrednio na wyjściowym zacisku alternatora przy pracującym silniku powinno być jak najbardziej zbliżone do wartości 14.4V. Regulator napięcia znajdujący się w alternatorze ma za zadanie utrzymanie wartości napięcia ładowania na poziomie 14,4V. Każda inna wartość (bez przesady, 14.3V jest jeszcze dopuszczalne ale 14.5V i więcej już nie) świadczy o jego uszkodzeniu. W rzeczywistości najczęściej przez oszczędności producenta (cieńsze przewody, złe lub zaśniedziałe połączenia oraz uszkodzenia) wartość ta waha się w przedziale 13,8 - 14,3 i jeżeli mamy możliwość poprawy tej sytuacji (wymiana przewodów na grubsze, poprawa połączeń, itp.) akumulator odwzajemni się nam dłuższą żywotnością. Przy maksymalnym obciążeniu przewidzianym przez producenta (komplet świateł + grzanie szyby + grzanie foteli + co tam kto ma) napięcie na aku przy pracującym silniku i obrotach pow. 1000 nie powinno spaść poniżej 12,6V. Oczywiście jeżeli z auta robimy "choinkę", dokładamy różnych nowych odbiorników energii, oryginalny antek już nie da rady :? Powodów braku ładowania może być jeszcze kilka ale wyjaśniłem tylko sprawę samego ładowania, a właściwie wartości napięcia ładowania :wink: Edytowane 4 Stycznia 2014 przez pidey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Przy maksymalnym obciążeniu przewidzianym przez producenta (komplet świateł + grzanie szyby + grzanie foteli + co tam kto ma) napięcie na aku przy pracującym silniku i obrotach pow. 1000 nie powinno spaść poniżej 12,6V. Na biegu jałowym przy max obciążeniu nie powinno spaść poniżej tej wartości, jak trzymasz go na tzw gazie pow.1000obr by utrzymać tą wartość to alternator możesz sobie sprzedać ... na portalu jako dobry , sprawny całkiem nowy niedrogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Tak jak wcześniej wspomniałem ze względu na oszczędności producenta i parametr o którym wcześniej nie wspominałem - współczynnik jednoczesności obciążenia - na ogół wynosi on 0,7 - 0,8 maksymalnego. O tym rzadko który producent wspomina, ale oczywiście zdarzają się wyjątki, bo auta mają różne doposażenia, których suma obciążenia powinna się mieścić w pewnych widełkach. Nikt przecież nie jeździ autem z włączonymi wszystkimi obciążeniami (odbiornikami energii) non stop i na tym producent właśnie bazuje. Stan normalny przecież to nie "choinka" + "piecyk" na biegu jałowym tylko zwykle jedne światła + parę drobiazgów i to na obrotach średnio ok 2,5 - 3,5k . Z resztą jeżeli na biegu jałowym napięcie na aku spadnie poniżej 13,2V to już powinna się nam zapalić w głowach :excl: BIG RED LAMP bo szkoda aku. :idea: A tak nawiasem lepszą metodą pomiarową jest zapięcie cęg pomiarowych na głównym przewodzie plusowym lub minusowym przy aku z pomiarem prądu i tu już widać czy mamy ładowanie czy rozładowanie. Każdy aku zachowuje się troszeczkę inaczej i można popaść niepotrzebnie w paranoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Dla tych co nie za bardzo się znają wystarczy jedno wyjaśnienie: -Jak zaświeci się czerwona kontrolka akumulatora, jest źle. -Jak się nie świeci jest dobrze. Myślę, że nie ma co dłużej ciągnąć tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 A może po prostu strzelił pasek i kolega nie sprawdził tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Alternator nie jest napędzany wspólnym paskiem np. ze wspomaganiem (nie wiem jak to jest w 520i)? Jeśli tak to padło by coś więcej niż tylko ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 (edytowane) Alternator nie jest napędzany wspólnym paskiem np. ze wspomaganiem (nie wiem jak to jest w 520i) Wcześniej pisałeś,że prawidłowe ładowanie to 13,6 mnie się wydaję,że piszesz bez sensownie posty i wprowadzasz kolegów w błąd.Najlepiej to rób tak: nie znam się na czymś to się nie wypowiadam ! I sam powinieneś zakończyć pisanie w tym temacie jak to napisałeś wyżej. I jeszcze raz tu Cię zaskoczę w m52 wspomaganie,alternator jest na jednym pasku !!! Drugi pasek obsługuję klimę ! Ps.Potwierdzę swoje słowa nie znam się,to nie wprowadzam innych w błąd lolol Edytowane 5 Stycznia 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 To tak jak u mnie jeden pasek około 2m jest do wszystkiego a drugi do sprężary klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DeeTee Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Naładowałem akumulator i zmierzyłem tym miernikiem napięcie i wyszło - 11,90V ;o Pojechałem do elektryka i od razu powiedział Alternator lub Regulator napięcia... Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 5 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Kol. Georgii zauważ że za nawiasem dałem ? (znak zapytania). Czyli to było pytanie, a w nawiasie napisałem "nie wiem jak to jest w 520i". Co do ładowania są różne szkoły co widać po postach. Czytaj uważnie zanim kogoś zj...iesz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Nie ma różnych szkół poprawne ładowanie ma mieć ponad 14V i basta ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Dla tych co nie za bardzo się znają wystarczy jedno wyjaśnienie:-Jak zaświeci się czerwona kontrolka akumulatora, jest źle. -Jak się nie świeci jest dobrze. Przy 12v z hakiem też się nie zapali, a to już kiepski wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.