Bimmer92 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 sprawa ma się tak auto ma nowe obydwa termostaty+nowy płyn do chlodnicy zdemontowałem dzisiaj chłodniczkę spalin EGR uleciało około pól butelki płynu potem wszystko założyłem,poziom płynu był minimum to na zimnym silniku dolałem tak by był maximum uruchomiłem auto odkręciłem odpowietrznik od EGR po 3 sekundach zaczął płyn lecieć,odkręciłem odpowietrznik przy wlewie płynu płyn zaczął lecieć pozakręcałem i w zbiorniczku wyrównawczym było ciągłe przelewanie(z góry tryskasło tam w środku) i tu pytanie czy to,że tam tryskało oznacza odpowietrzony układ??? bo druga sprawa,silnik wyłączony odkręcam korek od wlewu płyn jest na dole ale wskaznik na maximum i TERAZ WYSTARCZY,ŻE ODKRĘCE ten odpowietrznik koło zbiorniczka(dodam silnik wyłączony) i jest psss i w zbiorniczku płyn się nagle podwyższa więc co jest grane... bo nie wiem na co patrzeć i czym się sugerować... bo moze za dużo dolane... na zimnym jak odkręce korek jest maxium a jak odkręce na zimnym silniku odpowietrznik ten koło zbiorniczka to podniesie się płyn w zbiorczniku i wskażnik ponad maxium a jak nie odkręce odpowietrznika to jest normalnie na maxium i jak sobie z tym poradzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 przejedz sie autem daj ogrzewanie na maxa i tak troche pojezdzij az termostaty sie pootwieraja pozniej zostaw na wolnych obrotach i delikatnie odkrecaj odpowietrznik jak bedzie juz leciał w miare intensywnie płyn to bedzie juz wszystko dobrze ewentualnie pozniej sprawdz stan płynu na nie goracym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimmer92 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 tylko dla czego (silnik wyłączony) odkręcam korek poziom max okej i wtedy odkręcam jeszcze odpowietrznik koło korka i jest pss z niego i w zbiorniczku poziom się podwyższa dla czego tak??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 29 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Powiedz czemu zmieniałeś dwa termostaty naraz?:shock: jakie miałeś problemy z wodą? kilka razy zmieniałem termostaty w tych silnikach i tam nie ma problemu z odpowietrzeniem a przeważnie są jak siada uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimmer92 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Niedogrzewał się ale mniejsza z tym są nowe. Proszę o odpowiedz na to pytanie: tylko dla czego (silnik wyłączony) odkręcam korek poziom max okej i wtedy odkręcam jeszcze odpowietrznik koło korka i jest pss z niego i w zbiorniczku poziom się podwyższa dla czego tak??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 30 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 to w każdej tak jest układ działa pod ciśnieniem i jak odkrecisz korek to masz taki efekt jak opisałes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 30 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Trochę minie zanim to sie odpowietrzy, w BMW odpowietrzanie toche trwa i potrzebne są tu wysokie obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek200411 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 320d odpowietrza sie w 15-20 min , podstawa to ogrzewanie na maxa z wentylatorem na 1, zalewasz płyn prawie na max tak żeby nie zakrywać przelewu pod korkiem , odpalasz silnik i luzujesz odpowietrzniki przy EGR, jak zacznie lecieć plyn zakęcasz, odkrecasz 3 przy korku głównym aż do wypłyniecia płynu, zakrecasz całość poza korkiem do wlewania, gzaujesz do 2-2,5k obrotów i czekasz parę min, nastepnei znow odkrecasz odpowietrzniki , jak jest dobrze odpowietrzone z przelewu powinien lecić nieprzerywany mocny strumień płynu a z nawiewów ciepłe powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimmer92 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 rzedd chwilą był mechanik i pokazał jak to się robi: na zimnym sprawdził ile jest płynu było miedzy min a max mówi nie dolewać bo jak sie rozgrzeje to i tak pójdzie sporo do góry,zakręcił korek kazał auto odpalić..Odpaliłem auto i odkręcił delikatnie odpowietrznik od EGR zaczął płyn lecieć,zakręcił i odkręcił drugi odpowietrznik ten od oleju,zaczął plyn lecieć zakręcił JA SIĘ PYTAM CZY TRZEBA ten od wlewy odkręcać nie,tego juz nie ruszaj,pierwszy raz jak brałeś to wystarczy.I mówi teraz z 1/2h auto ma na wolnych obrtach chodzić,temperatura na 29stp ustawiona i wiatrak na najniższy poziom i mówi 1,2h niech chodzi bo termostat musi się otworzyć i jak będzię dolny wąż gorący bardzo to zgaś auto,odczekaj z 20minut i sprawdz poziom plynu jak coś to troszkę dolej i tyle tylko długo 2h auto,żeby chodziło ;/ mówi wtedy będzie pewność jak się termostat otworzy,że jest na bank odpowietrzony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek200411 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Odpowietrzałem setki razy BMW i kiedyś rzeczywiście robiłem to godzinę, nowa metoda jest szybsza , oczywiście po wszystkim trzeba sprawdzić stan płynu i ewentualnei uzupełnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.