Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana dyszy spryskiwacza


saneczek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś chciałem sobie sprawdzić jakie mam dyszę w spryskiwaczach.. ponieważ czeka mnie wymiana (jedna w ogóle ciśnienia nie ma)

Odkręciłem kołki, które trzymają matę wygłuszenia i zobaczyłem, że z dyszy idzie główny przewód (ten którym płynie płyn) oraz kostka z kabelkami... czyli wychodzi na to, że mam podgrzewane..

Teraz pytanie, jak wyciągnąć przewód, którym płynie płyn ? na końcu ma taką malutką obejmę metalową, próbowałem siłą ale nie dało rady.

Druga sprawa w zdjęciu poniżej przy dyszy są dwa bolce, ja mam jeden do którego jest podpięty wąż, który doprowadza płyn, dlaczego tam są dwa bolce ??

c49d699988c15842med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi bolec na wąż, jest od intensywnego mycia szyb. Z tego co wiem, jeżeli masz odpowiedni moduł wycieraczek, to chyba co piąte naciśnięcię spryskiwania szyb włącza się intensywne mycie szyb i do spryskiwaczy leci płyn ze zbiorniczka głównego i ze zbiorniczka z koncentratem do mycia szyb. Jeżeli nie masz drugiego wyjścia u siebie, to wystarczy zaślepić jedno wejście na wąż w nowej dyszy i po kłopocie :)

Co do zdjęcia obejmy, ja u siebie używałem do odczepienia obcinaczek do drutu :) Da radę nimi i zdjąć i założyć tą obejmę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorący płyn nie leci. Ale najlepiej jakby udało Ci się nie popsuć starych obejm ;) Ściśnięte opaską plastikową już będzie słabsze. Jak by Ci kiedyś podmarzła dysza sprysków i jakbyś chciał spryskać szybę zanim się rozmrozi, może Ci spaść przewód ;) No ale ta opaska plastikowa też trochę przytrzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilką wymieniłem dyszę..

Całą operację wykonałem w zaledwie 15 minut,

Drugi bolec zakleiłem mocną taśmą, a jako obejmę zastosowałem, opaskę zaciskową..

Gdy włączyłem spryskiwacz myślałem, że mi szyba pęknie, takie ciśnienie :)

Teraz ładnie sika, nie pieni się i w ogóle :)

Dzięki wszystkim za pomoc uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Przede wszystkim wymontuj zbiorniczek na płyn (może być trochę przyklejony do nadkola) i go wymyj. Przepłucz dno, bo czasem zbiera się tam muł :P Sama pompka też może być winna, ale nie wiem czy płukanie jej WD40 to dobry pomysł. Tłusta szyba to nic dobrego ;) Ale możesz ją włączyć pod 12v i niech przepompuje trochę czystej wody, albo płynu do sprysków. Może jakieś syfy też tam siedzą w środku. Ale chyba lepiej wymienić całą pompkę ;) Ja za swoją zapłaciłem 29 zł w motoryzacyjnym i od dwóch lat działa aż miło ;) Ostatnią przyczyną mogą być stare przewody między pompką a spryskami. Jeżeli są sparciałe od środka, to mogą się od nich odrywać jakieś farfocle i z płynem lecieć do spryskiwaczy i tam je zatykać ;) Ja w każdym razie zaczął bym od umycia zbiorniczka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...