Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


e46 320D szarpie przy ruszaniu jak zimny


realmat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy

Dwa tygodnie temu zakupiłem pierwsze swoje BMW E46 320D 150KM . Wcześniej jeździlem tylko VAG (tfuu). Od niedawna pojawił mi się problem szarpania przy ruszaniu z jedynki, jak auto nie jest rozgrzane. Naprawdę cieżko wystartować, trochę pomaga ruszanie przy ok 2000 obrotów. Po rozgrzaniu jest zdecydowanie lepiej ruszyć ale czasem przytrafi się szarpnąć.

Jestem świadomy że temat jest głęboki i szeroki, często wałkowany, dobiegający aż do wymiany kompletnego sprzęgła z dwumasem.

Wiem że dużo jest podobnych tematów, ale zazwyczaj jest tak, że dużo osób pyta o problem, ale jak go rozwiążę to o podzieleniu się wnioskami publicznie na forum zwyczajnie zapomina.

Bardzo proszę o porady od czego zacząć osoby które na własnym aucie przerabiały identyczny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że problem leży gdzieś indziej, bo mój ojciec ma to samo w oplu astrze f 1.6 benzyna. A tam bankowo nie ma dwumasu. Stawialbym może na olej w skrzyni, albo poduszka silnika ale ona raczej nie ma nic wspólnego z temperatura.

Dodam jeszcze, że stalo mu się to po tym jak robił sprzeglo... Jezdzi tak już chyba 3 albo i nawet 5 rok... :)

Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Lukson: przy ruszaniu z 2 zawsze szarpinie i zdusze silnik. Zdemontowałem zawór CDV ale nie wiele to pomogło. Co dalej? Szukac luzów w tylnym moście(czsem też coś puknie)? Nie czyściłem jeszcze EGR'a ani odmy, może tutaj coś niedomaga? Czy faktycznie zabrac się za za sprzęgo, tylko pytanie czy razem z dwumasą, czy tylko przejrzeć i ocenić dwumase?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo tylko w 136km ... tylko u mnie było to raz na zimnym raz na ciepłym a nieraz mialem spokój przez dłuższy okres ...

doszedłem po dłużrzym czasie jak przy duzej predkosci wciskałem sprzegło i było czuc łupniecie na tyle .... diagnoza wywalone tuleje na moscie ale i tak ich nie zdazylem zrobic boauto poszlo i niewiem do konca czy diagnoza byla sluszna ale proponuje sprawdzic te tuleje ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrzucam skrzynie i zaczynam od sprzęgła. Tylko jeszcze jedna rzecz, a w zasadzie dwie:

1. jak ocenić stan dwumasy po wyciągnięciu na stół? Teraz żadnych objawów nie ma typu telepanie, drganie

2. poczytałem o sprzęgłąch w tym modelu i widze że z montażem to nie taka prosta sprawa, chodzi tutaj o samoregulacje i docisk. Jak to z tym jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprzęgłach w tym modelu się nie znam, ale zapytam czy łącznik elastyczny wału i łożysko wału masz sprawne. Najlepiej jak wjedziesz na kanał druga osoba wlezie pod auto i zobaczy przy ruszaniu gdzie najwięcej wałem lub skrzynią miota. Dwumasy to raczej na słuch się sprawdza, przy gaszeniu auta powinieneś usłyszeć terkotkę- dźwięk podobny do luźnych kulek w łożysku lub coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Montaż tego typu sprzęgła jest prosty, ważne żeby po dokręceniu sprzegła samoregulator był naciągnięty na maxa, wcale nie trzeba do tego specjalnych narzędzi, jak coś pujdzie nie tak musisz docisk naciągnąć do ustawienia fabrycznego, można prasą lub specjalnym ściągaczem. jeśli tego nie zrobisz sprzęgło nie będzie trzymać.

Co do szarpania przy ruszaniu może być problem z wtryskami a nie napędem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składałem setki takich silników i mówię że wtryski też należy sprawdzić, jest to tańsza opcja i często jest przyczyną szarpania przy ruszaniu na zimnym silniku.

Nie chce nikomu zaszkodzić tylko pomóc. ;)

M47 to inna konstrukcja i zasada działania niż M47N 150km

Edytowane przez Piotrek200411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód u mechanikia, wstępna diagnoza wsazuje na wykonczony docisk, jutro będzie zdejmowana skrzynia. Dodatkowo duże stuki w dyferencjale.

Chciałbym wymienić kompletne sprzęgło z dwumasem. Orygnialny komplet sprzęgła to 21 20 7 531 845 i dwumasy: 21 21 7 518 897. Przeglądałem realoem, do tego modelu niby może też podejść sprzęgło 21 20 7 575 556 i dwumas 21 20 7 565 745. Zastanawiam sie bardzo nad drugim zestawem bo jest tańszy o ponad 1kzł od pierwszego.Najlepiej byłoby zamówić obydwa zestawy i sprawdzić czy podejdzie tańszy, niby do e46 320D ale po 2003/03. Może ktoś już to sprawdzał i doradzi...

Kolejna sprawa to dyfer ma duże luzy i stuka przy poruszaniu wałem. One są regenerowalne czy tylko wymiana na sprawny? Moj zwalony ma przełożenie 3.25...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...