realmat Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Witam Koledzy Dwa tygodnie temu zakupiłem pierwsze swoje BMW E46 320D 150KM . Wcześniej jeździlem tylko VAG (tfuu). Od niedawna pojawił mi się problem szarpania przy ruszaniu z jedynki, jak auto nie jest rozgrzane. Naprawdę cieżko wystartować, trochę pomaga ruszanie przy ok 2000 obrotów. Po rozgrzaniu jest zdecydowanie lepiej ruszyć ale czasem przytrafi się szarpnąć. Jestem świadomy że temat jest głęboki i szeroki, często wałkowany, dobiegający aż do wymiany kompletnego sprzęgła z dwumasem. Wiem że dużo jest podobnych tematów, ale zazwyczaj jest tak, że dużo osób pyta o problem, ale jak go rozwiążę to o podzieleniu się wnioskami publicznie na forum zwyczajnie zapomina. Bardzo proszę o porady od czego zacząć osoby które na własnym aucie przerabiały identyczny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Kiedyś miałem podobny problem i okazało się że do wymiany była tarcza sprzęgłowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Co to znaczy na zimnym? Dopiero jak wskazówka w pionie to ok? No to może być dwumas ale nie koniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Wydaje mi się że problem leży gdzieś indziej, bo mój ojciec ma to samo w oplu astrze f 1.6 benzyna. A tam bankowo nie ma dwumasu. Stawialbym może na olej w skrzyni, albo poduszka silnika ale ona raczej nie ma nic wspólnego z temperatura. Dodam jeszcze, że stalo mu się to po tym jak robił sprzeglo... Jezdzi tak już chyba 3 albo i nawet 5 rok... Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 siemanko masz racje temat troszke trudny.. ale ja osobiscie bym sie zagłebiał tylko w sprzegło... powiedz czy jak chcesz ruszyc z 2 na lekkim upadzie tez tak szarpie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
realmat Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 do Lukson: przy ruszaniu z 2 zawsze szarpinie i zdusze silnik. Zdemontowałem zawór CDV ale nie wiele to pomogło. Co dalej? Szukac luzów w tylnym moście(czsem też coś puknie)? Nie czyściłem jeszcze EGR'a ani odmy, może tutaj coś niedomaga? Czy faktycznie zabrac się za za sprzęgo, tylko pytanie czy razem z dwumasą, czy tylko przejrzeć i ocenić dwumase? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 powiem Ci ze zabierz sie za sprzegło.. zobacz na sprzegło i odrazu zobacysz na dwumasa... szybko Ci to zleci:) i skrzynia sciagnieta:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba84 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 mialem to samo tylko w 136km ... tylko u mnie było to raz na zimnym raz na ciepłym a nieraz mialem spokój przez dłuższy okres ... doszedłem po dłużrzym czasie jak przy duzej predkosci wciskałem sprzegło i było czuc łupniecie na tyle .... diagnoza wywalone tuleje na moscie ale i tak ich nie zdazylem zrobic boauto poszlo i niewiem do konca czy diagnoza byla sluszna ale proponuje sprawdzic te tuleje .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
realmat Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 To zrzucam skrzynie i zaczynam od sprzęgła. Tylko jeszcze jedna rzecz, a w zasadzie dwie: 1. jak ocenić stan dwumasy po wyciągnięciu na stół? Teraz żadnych objawów nie ma typu telepanie, drganie 2. poczytałem o sprzęgłąch w tym modelu i widze że z montażem to nie taka prosta sprawa, chodzi tutaj o samoregulacje i docisk. Jak to z tym jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 16 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2013 Na sprzęgłach w tym modelu się nie znam, ale zapytam czy łącznik elastyczny wału i łożysko wału masz sprawne. Najlepiej jak wjedziesz na kanał druga osoba wlezie pod auto i zobaczy przy ruszaniu gdzie najwięcej wałem lub skrzynią miota. Dwumasy to raczej na słuch się sprawdza, przy gaszeniu auta powinieneś usłyszeć terkotkę- dźwięk podobny do luźnych kulek w łożysku lub coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek200411 Opublikowano 31 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Montaż tego typu sprzęgła jest prosty, ważne żeby po dokręceniu sprzegła samoregulator był naciągnięty na maxa, wcale nie trzeba do tego specjalnych narzędzi, jak coś pujdzie nie tak musisz docisk naciągnąć do ustawienia fabrycznego, można prasą lub specjalnym ściągaczem. jeśli tego nie zrobisz sprzęgło nie będzie trzymać. Co do szarpania przy ruszaniu może być problem z wtryskami a nie napędem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 1 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 nie rozumiem wogole o co Ci chodzi piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek200411 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Npisałem że problem z szarpaniem nie koniecznie jest spowodowany uszkodzonym sprzęgłem , winny może być wtrysk 1 lub więcej. Dodatkowo opisałem na czym polega montaż sprzęgła typu SAC które jest montowane w E46 i nie tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 to na 100% nie przez wtrysk bo auto normalnie jezdzi... a pozatym sam składałem silnik N47 i nic specialnego nie musiałem robic po za wycentrowaniem tarczy w docisku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek200411 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 (edytowane) Składałem setki takich silników i mówię że wtryski też należy sprawdzić, jest to tańsza opcja i często jest przyczyną szarpania przy ruszaniu na zimnym silniku. Nie chce nikomu zaszkodzić tylko pomóc. M47 to inna konstrukcja i zasada działania niż M47N 150km Edytowane 4 Stycznia 2014 przez Piotrek200411 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 4 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2014 Przepraszam chodziło mi o m47N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
realmat Opublikowano 6 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Samochód u mechanikia, wstępna diagnoza wsazuje na wykonczony docisk, jutro będzie zdejmowana skrzynia. Dodatkowo duże stuki w dyferencjale. Chciałbym wymienić kompletne sprzęgło z dwumasem. Orygnialny komplet sprzęgła to 21 20 7 531 845 i dwumasy: 21 21 7 518 897. Przeglądałem realoem, do tego modelu niby może też podejść sprzęgło 21 20 7 575 556 i dwumas 21 20 7 565 745. Zastanawiam sie bardzo nad drugim zestawem bo jest tańszy o ponad 1kzł od pierwszego.Najlepiej byłoby zamówić obydwa zestawy i sprawdzić czy podejdzie tańszy, niby do e46 320D ale po 2003/03. Może ktoś już to sprawdzał i doradzi... Kolejna sprawa to dyfer ma duże luzy i stuka przy poruszaniu wałem. One są regenerowalne czy tylko wymiana na sprawny? Moj zwalony ma przełożenie 3.25... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 sa regulowane mysle ze na wałku atakujacym a kołem zebatym przekładni planetarnej a powiedz czy ty masz skrzynie 6? czy 5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek200411 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2014 Jeden dwumas jest pod skrzynię 5 a drugi pod 6, różnica w wyglądzie praktycznie niezauważalna. Dyfer to groszowe sprawy więc poszukaj sprawnej używki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
realmat Opublikowano 7 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2014 Skrzynia zdjęta i jest kolejna zagwozdka odnośnie dwumasy: brak luzu osiowego, natomiast jest ok 1,5 cm luzu po obwodzie,wygląda niezle. Wymieniać? Nowy będzie lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.