ponury Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Witam, przy okazji regeneracji wahaczy z przody w mojej małej szóstce, robiona była geometria. Ze względu na pewne problemy wykonano tylko ustawienie kół przednich. Z tego co ja widzę to tylko zbieżność została ustawiona. Domyślam się, że pozostałe parametry ustawia się razem przód i tył? Co w trójce jest regulowane a co nie? Prosił bym o zerknięcie fachowym okiem na skan wydruku z geometrii i opinię. Jedyne co wiem to, że tyłek ma zjechaną zbieżność. Może ktoś lepiej się na tym zna i może poradzić. Zwłaszcza co to jest różnica rozstawu osi. Niestety wysłałem babę do mechanika i nie miałem jak wypytać. Wszelkie sugestie mile widziane, plus ewentualny namiar na kogoś kto umie ładnie ustawić te koła z uwzględnieniem wszelkich trudności, jakimi mogą być zerwane śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Na pewno masz za duże pochylenie lewego przedniego koła, ponad stopień różnicy w odniesieniu do prawego. Przyczyn może być wiele, pęknięta sprężyna, siadnięta poducha na McPhersonie, krzywy amortyzator, przestawiony kielich jeśli auto walone itp. Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy też jest trochę za duży, ale jest po równo więc nie ma tragedii. Za wyprzedzenie sworznia zwrotnicy odpowiadają silentbloki wahaczy, jeśli masz acentryczne to właśnie nimi mogłeś coś zmienić, ewentualnie krzywy wahacz co wykluczam bo jest po równo. Co do ustawienia tyłu to zbieżność regulujesz luzując śruby łapy tulei podprogowej i przesuwasz. Kąty reguluje się śrubą mimośrodową. Nie pamiętam już w którym miejscu się one dokładnie znajdują ale jak wejdę pod swoją bmke to napiszę :-P Generalnie taką mnogość parametrów uważam za zbędną. Osobiście wolę urządzenie na którym sam też działam. [ATTACH=CONFIG]27753[/ATTACH] Tyle wystarczy by ustawić auto żeby się poprawnie prowadziło i pod czas jazdy na wprost miało "równo" kierownicę happy_bmw 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 11 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Dzięki za poradę, już trochę zaczynam kumać o co biega, piwko dla Ciebie bmw_beer. Jeśli jeszcze ktoś cos widzi to proszę śmiało pisać. Z tym przodem to faktycznie cos może byc z amorem, bo ostatnio na telepawkach powychodziło mi ok 50-55% Więc liczę się z tym iż niedługo będę je wymieniał, oczywiście cały McPerson ze sprężynami itp. Co do tyłu to jak juz napisałem w innym poście szukam tej śruby do regulacji tyłu. Podobno to na schemacie nr 10- mimośrodowa śruba. Po świętach chyba się szarpnę na remont tyłka i tą geometrię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 tak na schemacie śruba nr 10 na 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 jesli chodzi o przod to calkiem dobrze zbieznosc wyglada tylko te pochylenie kola jest troche za bardzo na minusie czyli to co kolega streetracer napisal czy czasem nie byla lana nigdy bo zuzycie amora raczej by do tego nic nie mialo czasem za mala ilosc powietrza w oponie potrafi tak zmienic parametry ale tez nie sadze albo zle zalozony przyrzad na kolo dal taki wynik, jesli chodzi o tyl to niema co sie dziwic ze zre opony bo sie troche rozjezdzaja lewa jako tako ale tez dosc za granica ale prawa ponad stopien czyli duzo i to pewnie przez zawieszenie ze juz jest podjechane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 12 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 Co do przeszłości auta to wiadomo- że nic nie wiadomo:) Za bardzo podejrzanych spawów tam nie widzialem, raczej obstawiam że ktos wpadł w jakaś dziurę.Dopiero powoli zaczynam ogarniać zawiechę, przód już powoli dostaje nowe klamoty, z tylem jeszcze raczej w fazie planowania jestem. Jedyne co na tyle zrobiłem to amory, myślę że też wymienie wszystkie tuleje i potem spróbuje geometrie zrobić. Co do samego procesu ustawiania geometrii w serwisie, nawet mnie nie było przy tym, ciekaw jestem czy zapakowali cięzarki do auta aby ustawić to ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 z tym wymienianiem tych wszystkich tylnych tulejek bedziesz mial troche roboty ale jesli kochasz swoje auto to warto;) pamietaj ze jak juz poskladasz te wszystkie nowe tulejki to poskrecaj na fulla gdy auto bedzie stac na kolach najlepiej na kanale by je szlag nie trafil moment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 jesli chodzi o przod to calkiem dobrze zbieznosc wyglada tylko te pochylenie kola jest troche za bardzo na minusie Z mojej wiedzy przód jeśli chodzi o pochylenie jest nie regulowany, podobnie jak w E39, propos diagnostyki, najpierw powymieniaj wszystkie zużyte elementy, dopiero ustaw auto. Przy rozjechanym zawieszeniu ustawienie nic nie da. Wystarczy, że ruszysz z miejsca i całą robotę pal licho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2013 no nie jest nie jest regulowany chyba ze se zalozy regulowane gorne mocowanie amortyzatora ale raczej pogorszy sprawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 przód możesz regulować dodając podkładki to taka tania alternatywa ala cambery tak to się robi [ATTACH=CONFIG]27755[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27756[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 13 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Czy znacie kogoś kto potrafi to tak ładnie zrobić z tymi podkładkami i jeszcze geometrie ostawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Nie wiem jak dla was chłopaki, ale jak dla mnie taka regulacja podkładkami to trochę rzeźba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 troche jest rzezba ale te podladki tylko pogorsza sprawe bo mnie sie wydaje ze kolo jest za bardzo pochylone do wewnatrz skoro na minusie wyszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 te podladki tylko pogorsza sprawe bo mnie sie wydaje ze kolo jest za bardzo pochylone słuszna uwaga, a więc w tej sytuacji prędzej trzeba by pod szlifować zwrotnicę żeby koło bardziej na pion postawić :bag: Żartuje oczywiście, taka metoda to też druciarstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Ostatnio podjechałem na CPn podpompować kopytka- nie wiem jakim cudem oni w ogóle ustawili w tym aucie zbieżność bo raczej ciśnienia przed operacją nie sprawdzali w oponach, a było tragiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2013 Nie wiem jak dla was chłopaki, ale jak dla mnie taka regulacja podkładkami to trochę rzeźba... jak zwał tak zwał można camber kupić i wyrzygać trochę siana można i tak na podkładkach to na pewno też bezpieczne jest kwestia gustu no ale w tym przypadku fakt w drugą stronę trzeba,musisz podjechać do ogarniętego mechanika od zawiasu niech znajdzie gdzie się to rozjechało czy ktoś po dzwonie coś źle zlepił czy leży coś w samym zawiasie wtedy można modzić dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 no ładnie Cię załatwili.Zbieżność ustawiać na gumach z nierównym ciśnieniem.I Bądź tu Pan Mądry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 21 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 To że nie sprawdzili to fakt. Miałem kiedyś zapięty pojazd na geometrii i testowałem jak się zmieniają parametry, spuszczając i pompując koło. Nie zaobserwowałem żadnych różnic w pomiarze w zakresie do 0,5 bara. W wyrównaniu ciśnienia w kołach bardziej chodzi o to, żeby auto po geometrii nie ściągało, ale jeśli już to nie z powodu ciśnienia w kołach. Tak że jeśli mamy 2 bary a miało być 2,2 to będzie dobrze. Chyba że kolega miał w jednym 2,2 a w drugim 1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 1,6 do 2,2 barów:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 22 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Pamiętaj że każdą usługę można reklamować :wink: Zależy jakie firma ma podejście. Jeśli są w porządku to powinni ustawić/poprawić zbieżność w ramach reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 Jutro urlop i śruby mimośrodowe już doszły na tył, jak się uda to podskocze i ustawię geometrię tyłu w tym serwisie, chyba że też siedzą na wolnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 28 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Nie wiem jak dla was chłopaki, ale jak dla mnie taka regulacja podkładkami to trochę rzeźba... Popieram w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.