Gość Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam Wszystkich.Posiadam bmw e36 coupe 318is m42 z 1994.Przebieg 204000. Kupiłem auto zadbane w holandii.Był (jest)problem z kolektorem wydechowym.Ktoś go próbował spawać,ma przedmuchy i ''cyka''.Daję tam raz na jakiś czas odrobinę silikonu 1250st. Jest w miarę.Problem wystąpił ostatnio po pożądym przepałowaniu.Jak dostanie kilka razy na ciepłym silniku do odcięcia zaczyna wręcz napier..lać w zakresie 2500-3000 tyś. obrotów.Mocy nie traci,nie kopci. Mam wrażenie że z okolic rozrządu badź klawiatury. Delikatnie pojeździ i ucichnie,dostanie znowu klepie. Pomóżcie (ostatnio trafili w sedno ).Jakieś pomysły, może to tylko ten kolektor? Pomocy. P.S.Panowie dodam że jestem w holandii, nie mam jak podjechać do mechanika bo bankrut,mały wybór akcesoriów i słaby dostęp do części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 wygląda na popychacze zaworów, bez remontu głowicy raczej się nie obejdzie, a co do kolektora to daj spokój z klejeniem i wymień go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Tak to jest jak się pałuje auto. Zamiast silikonem poklej to specjalnym klejem/cementem do tłumików. Sylikon nie wytrzyma ciśnien i temperatur w kolektorze. Oprócz tego że może zajechałeś całą głowicę możliwe że łańcuch rozrządu dostał. Albo to ten kolektor tak pierdzi, czasem jak sie blacha gdzies rozwarstwi to dudni tak. Nie masz kasy to nie ruszaj, po powrocie do pl wymień kolektor i zdejmij pokrywe rozrządu- oblukaj wałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Hajc jest.Koszta liczę maks 400e.Rozbiorę wszystko i zobaczę co jest.Całe życie pałowałem te silniki dlatego kupuję tą marke bo wytrzymują.1.6 m40 wytrzymał 621tys. i dyfer wybuchł Jak macie jeszcze jakieś propozycje to pisać każda uwaga mile widziana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) A jeszcze.może to wina oleju około 1000km temu wlałem 10w40 może zjechać na 5w-30 lub 5w-40? nie wiem jaki był wcześniej.Dodam że jak jeżdżę spokojnie do 4tyś. jest cisza ,jak dam kilka razy do odcięcia też jest ok.Problem pojawia się po ostrej jezdzie 1-2-3 do czerwieni. 2-3-4 do czerwieni wtedy napier..la w okolicach 3 tyś. obrotów. Edytowane 5 Grudnia 2013 przez stomiasz111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zmieniaj na 5w40, a nawet jak pałujesz auto to 5w50. MORDERSTWO taki silnik zalać pół syntetykiem;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zmieniłem na 5w-40.Oblukałem motor i cieknie z pod rozrządu.Mam tu mechanika twierdzi że ślizgacz mógł paść.Ale katowałem lekko i narazie cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Powiem Ci tak miałem taki silnik 1.8IS i miałem podobny problem ale tez dostawała czesto.. az wkoncu... stało sie tak jak u Ciebie... wymieniłem olej nic nie pomogło.. okazało sie ze łancuch rozrzadu zaczał tarabanic od 2500..do 3000tys obrotów ale ze tak powiem olałem temat:d i dalej ja meczylem... az ... urwał sie łancuch rozrzadu.. głowice zrobiłem wymieniłem łancuch napinacz zawory itp itd... i pozniej było dobrze ale nie na długo.. po paru miesiacach znowu to samo;/.. i okazało sie ze slizgi byly zabardzo powycierane juz i szklanki zaworowe równiez... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 lub pompa olejowa nie daje rady juz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaku Opublikowano 11 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2013 Spróbuj jeszcze wykręcić i wkręcić z powrotem napinacz łańcuszka rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2013 Witam wszystkich.Po wlaniu 5-w40 ucichło ale klepie nadal.Kolektor cementem zalany narazie.Wczułem się i bank będzie coś w rozrządzie.Ślizgacze,napinacz i łańcuch(jak w złym w stanie) wymienie i dam cynk.Sprawdzę pompe oleju.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 (edytowane) Może wydawać się dziwne....lecz z każdym razem(na 5w40dobrej klasy) jak beata dostaje do odcinki,to już chyba mi w głowie pozostał ten klekot.Jest lepiej kolega Ponury jak narazie strzelił w 10 i zmiana oleju dużo dała,wręcz jak ręką odjął....(fakt zrobione dopiero 200km na nowym oleju MPM 5W-40 ) p.s. a zawsze myślałem że na stare silniki gęste oleje pomagająlolol Edytowane 20 Grudnia 2013 przez stomiasz111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 20 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Gęste olej to np 5W50 lub 5W60 i one raczej wykorzystywane sa do jazdy bardziej ostrej.Te oleje są gęstsze- maja grubszy film olejowy w temperaturze roboczej, powiedzmy 95stopni dla silnika. 10W40 też jest gęstszy ale w niższych temperaturach. Przy -18 stopniach ma konsystencje miodu czyli dla silnika jest gęstszy niekorzystnie. Ludzie faktycznie mówią że dla starego silnika lepszy jest gęsty olej ale wybierają 10W40 zamiast np 5W50, no po poniekąd przejście na pół syntetyk jest tańszym wariantem niz na gęsty syntetyk. Jak się o auto dba to się leje sytetyka:bmwsexemofg3: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.