Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


silnik m42 klepie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.Posiadam bmw e36 coupe 318is m42 z 1994.Przebieg 204000. Kupiłem auto zadbane w holandii.Był (jest)problem z kolektorem wydechowym.Ktoś go próbował spawać,ma przedmuchy i ''cyka''.Daję tam raz na jakiś czas odrobinę silikonu 1250st. Jest w miarę.Problem wystąpił ostatnio po pożądym przepałowaniu.Jak dostanie kilka razy na ciepłym silniku do odcięcia zaczyna wręcz napier..lać w zakresie 2500-3000 tyś. obrotów.Mocy nie traci,nie kopci. Mam wrażenie że z okolic rozrządu badź klawiatury. Delikatnie pojeździ i ucichnie,dostanie znowu klepie. Pomóżcie (ostatnio trafili w sedno :) ).Jakieś pomysły, może to tylko ten kolektor? Pomocy.

P.S.Panowie dodam że jestem w holandii, nie mam jak podjechać do mechanika bo bankrut,mały wybór akcesoriów i słaby dostęp do części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się pałuje auto. Zamiast silikonem poklej to specjalnym klejem/cementem do tłumików. Sylikon nie wytrzyma ciśnien i temperatur w kolektorze. Oprócz tego że może zajechałeś całą głowicę możliwe że łańcuch rozrządu dostał.

Albo to ten kolektor tak pierdzi, czasem jak sie blacha gdzies rozwarstwi to dudni tak. Nie masz kasy to nie ruszaj, po powrocie do pl wymień kolektor i zdejmij pokrywe rozrządu- oblukaj wałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hajc jest.Koszta liczę maks 400e.Rozbiorę wszystko i zobaczę co jest.Całe życie pałowałem te silniki dlatego kupuję tą marke bo wytrzymują.1.6 m40 wytrzymał 621tys. i dyfer wybuchł :) Jak macie jeszcze jakieś propozycje to pisać każda uwaga mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze.może to wina oleju około 1000km temu wlałem 10w40 może zjechać na 5w-30 lub 5w-40? nie wiem jaki był wcześniej.Dodam że jak jeżdżę spokojnie do 4tyś. jest cisza ,jak dam kilka razy do odcięcia też jest ok.Problem pojawia się po ostrej jezdzie 1-2-3 do czerwieni. 2-3-4 do czerwieni wtedy napier..la w okolicach 3 tyś. obrotów.

Edytowane przez stomiasz111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak miałem taki silnik 1.8IS i miałem podobny problem ale tez dostawała czesto.. az wkoncu... stało sie tak jak u Ciebie... wymieniłem olej nic nie pomogło.. okazało sie ze łancuch rozrzadu zaczał tarabanic od 2500..do 3000tys obrotów ale ze tak powiem olałem temat:d i dalej ja meczylem... az ... urwał sie łancuch rozrzadu.. głowice zrobiłem wymieniłem łancuch napinacz zawory itp itd... i pozniej było dobrze ale nie na długo.. po paru miesiacach znowu to samo;/.. i okazało sie ze slizgi byly zabardzo powycierane juz i szklanki zaworowe równiez...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Po wlaniu 5-w40 ucichło ale klepie nadal.Kolektor cementem zalany narazie.Wczułem się i bank będzie coś w rozrządzie.Ślizgacze,napinacz i łańcuch(jak w złym w stanie) wymienie i dam cynk.Sprawdzę pompe oleju.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wydawać się dziwne....lecz z każdym razem(na 5w40dobrej klasy) jak beata dostaje do odcinki,to już chyba mi w głowie pozostał ten klekot.Jest lepiej kolega Ponury jak narazie strzelił w 10 i zmiana oleju dużo dała,wręcz jak ręką odjął....(fakt zrobione dopiero 200km na nowym oleju MPM 5W-40 )

p.s. a zawsze myślałem że na stare silniki gęste oleje pomagająlolol

Edytowane przez stomiasz111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęste olej to np 5W50 lub 5W60 i one raczej wykorzystywane sa do jazdy bardziej ostrej.Te oleje są gęstsze- maja grubszy film olejowy w temperaturze roboczej, powiedzmy 95stopni dla silnika. 10W40 też jest gęstszy ale w niższych temperaturach. Przy -18 stopniach ma konsystencje miodu czyli dla silnika jest gęstszy niekorzystnie. Ludzie faktycznie mówią że dla starego silnika lepszy jest gęsty olej ale wybierają 10W40 zamiast np 5W50, no po poniekąd przejście na pół syntetyk jest tańszym wariantem niz na gęsty syntetyk. Jak się o auto dba to się leje sytetyka:bmwsexemofg3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...