dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Witam, Posiadam E36 z silnikiem M50B25. Auto jest z maja'92. Silnik jest bez Vanosa i bez immo. Kontroler silnika Motronic 3.1. Pełnego OBC nie mam, tylko Check control i termometr. Podczas próby podpięcia auta do dwóch różnych komputerów okazało się, że żaden komputer nie widzi auta. Tak jakby złącze było nie połączone w ogóle z wtyczką. Wyczytałem, że ten sterownik silnika, który mam czasem robi cyrki przy połączeniu z komputerem i, że ogólnie współpracuje z małą ilością oprogramowań do komputerów. Czy to, że komputer w ogóle nie widzi auta, to wina oprogramowania? Czy gdyby złącze diagnostyczne było sprawne, to mimo wszystko dało by się połączyć chociaż z ABSem, albo zegarami? To może być wina samego oprogramowania, czy muszę posprawdzać masy i styki w złączu diagnostycznym? Ostatnio mierzyłem jakie napięcia mam na poszczególnych pinach w złączu diagnostycznym i wyszło mi tak: pin 1: - Cewka zapłonowa, sygnał wychodzący ze sterownika Motronic - 11.96v pin 7: - reset wskazań przeglądowych - 11.7v pin 11: - Rozrusznik, sygnał rozruchu (+50) - połączenie z budą 0 ohm, 0v pin 12: - Alternator, sygnał ładowania (D+) - 2V Pin 14: - Akumulator - ciągle jest napięcie - 12.4v pin 15: - Motronic control unit (RXD) - linia L - 11.66v pin 16: - Sygnał przekręcenia zapłonu napięcie pojawia się tylko przy włączonej stacyjce - 12.43v pin 18: - Motronic Control Unit - pin do programowania sterownika - ?? tutaj nie wiem czy jest ok - 0.1v pin 19: - Masa - połączenie z budą 1 ohm pin 20: - Motronic Control Unit (TXD) - linia K - 11.6v Pomiary na włączonej stacyjce. Będę wdzięczny za każdą sugestię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Moja sugestia, rozbierz wtyczkę od złącz diagnostycznego i zobacz czy PIN20 jest podłączony we właściwym miejscu. Spotkałem się z kilkoma wtyczkami które miały linie K podłączoną tylko do pinu 17. Druga sprawa, to czym chcesz zdiagnozować ten samochód? Najlepszy będzie DIS czy też GT1 (to jest to samo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Wlasnie. Zasadnicze pytanie czym sie laczyles. Wysłane z mojego GT-N7000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 jeżeli chodzi o podpinanie DME3.1 to tylko interfejs ADS lub głowica GT1 o oprogramowanie DIS, inne interfejsy oraz wiele skanerów uniwersalnych nie jest w stanie połączyć się z tym sterownikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 U mnie w ogóle nie ma pinu 17. Jest tylko pin 20. A co do pytania czym próbowałem się łączyć, to tak: Byłem u znajomego i on próbował się łączyć chyba INPĄ Później byliśmy u jego znajomego w warsztacie - Wrocław ul. Międzyleska (gość fest ogarnięty w temacie BMW, być może nawet jest tu zarejestrowany ) I komputer też się nie połaczył. Ale co to był za program, to nie wiem. Wtedy jeszcze za mało siedziałem w temacie Teraz jak trochę poczytałem, to bym bardziej wiedział o co pytać W kazdym razie interfejs w obu przypadkach był na zwykłe USB. Z M52B28 łączyły się oba kompy bez problemu A mi chodzi przede wszystkim o to, czy mogło być tak, że komputer nie wykrył w ogóle auta, tylko przez to, że nie miał oprogramowania, czy powinien się jakoś tam połączyć, ale np tylko ze sterownikiem silnika by się nie połączył? Może być coś takiego w ogóle? Czy jak się łączy to ze wszystkim, albo z niczym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Potwierdzam co do DIS'a-to chyba jeden najpewniejszy do starych M50tek. Jezeli chodzi o skanery to zalatwialem od Viakena i tez chcial informacje czy to stara M50tka. Dlatego niejednokrotnie na spotach jestem ratunkiem dla M50tek na szybkie zagladanie do DME Motronik 3.1 bez rozkladania lapka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 jeżeli chodzi o podpinanie DME3.1 to tylko interfejs ADS lub głowica GT1 o oprogramowanie DIS, inne interfejsy oraz wiele skanerów uniwersalnych nie jest w stanie połączyć się z tym sterownikiem Czyli inny program/interfejs nie jest w stanie nawet pokazać, ze jest podpięte auto? I pokaże "NIC"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) Potwierdzam co do DIS'a-to chyba jeden najpewniejszy do starych M50tek.Jezeli chodzi o skanery to zalatwialem od Viakena i tez chcial informacje czy to stara M50tka. Dlatego niejednokrotnie na spotach jestem ratunkiem dla M50tek na szybkie zagladanie do DME Motronik 3.1 bez rozkladania lapka. Dziki, a czy mógłbym się do Ciebie karnąć do J-L City? W ogóle co to za skaner masz? Że bez lapka? Ta taka zabaweczka tylko do diagnozy silników? Edytowane 4 Grudnia 2013 przez dcmastiff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 jeżeli to były interfejsy na usb tak jak pisałeś to absolutnie nic nie pokażą w tym modelu. ale w dme 3.1 można odczytać kody błyskowo, trzeba tylko żaróweczkę podpiąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Jak miałem Forda Sierrę, to czytałem, że tam można było coś takiego wymodzić z czytaniem kodów Jest gdzieś instrukcja na necie do tego? Jak tego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Musialby tylko sprawdzic czy ma wyprowadzony w konektorze X20 a potem D100 pin prowadzacy do pinu 8 bodajze w X6000(konektorze DME) wtedy mozna pobawic sie w zaroweczke i deptanie pedalu gazu(ale skoro ma check to powinien miec wyprowadzenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 nie wiem czy na necie jest do tego instrukcja ale gdzieś na pewno jest... mam ją na pewno gdzieś w swoich zbiorach, jak odszukam to podeślę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Musialby tylko sprawdzic czy ma wyprowadzony w konektorze X20 a potem D100 pin prowadzacy do pinu 8 bodajze w X6000(konektorze DME) wtedy mozna pobawic sie w zaroweczke i deptanie pedalu gazu(ale skoro ma check to powinien miec wyprowadzenie) do X20 ma na pewno wyprowadzone, od x20 do licznika było tylko w wersji US, dlatego trzeba tam podpiąć żarówkę i jak dobrze pamiętam włączyć zapłon i pięć razy wcisnąć pedał gazu w ciągu pięciu sekund, kody błędów jak i chyba cała procedura jest opisana w książce "kody usterek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Tak to taka pomocna zabaweczka ale skuteczna(oczywiscie bez opcji "lajf data":) Nie mieszkam juz w J-L ale pracuje tu wiec jakas opcja ustawienia zawsze jest:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 co to jest x20, D100 i x6000? Dopiero wchodzę w to wszystko Dopiero gromadzę informację O który pin 8 chodzi? Bo w złączu diagnostycznym nie mam takiego. Grzesiek, Jakbyś znalazł i dał radę podesłać, to było by super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 już nie dzisiaj ale podeśle, x20 to złącze wiązki silnika z wiązką kabinową, okrągłę obok lewego kielicha pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 A tym skanerem idzie wykryć, czy przepływka jest rąbnięta? Bo z ABSem na pewno sobie poradzi Głównie o te dwie rzeczy by mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 To jak będziesz miał czas Nie pali się Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 Za duzo wymagasz od takiego skanerka:) ABS to nie obszar DME wiec nie zdiagnozujemy tego tym skanerkiem a przeplywke wykaze pod warunkiem permanentnego uszkodzenia zwiazanego z przerwaym obwodem(pisalem ze nie mam"live data"wiec nie podejzymy jej bezposredniej pracy pod katem pomiaru zasysanego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 A czym można w takim razie zdiagnozować ABS i uruchomić live data? Tak jak pisał Grzesiek: "interfejs ADS lub głowica GT1 o oprogramowanie DIS"? Powinienem szukać kogoś z czymś takim, żeby sprawdzić te rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 I tak np: uszkodzną wiązkę ma galone i ma Szpadyzor71 bo u nich w autach nie ze wszystkim się łączy. niekoniecznie, problem może tkwić w interfejsie. zanim zrobiłem swoją finalną wersje napotykałem wiele problemów, jednym z nich był właśnie taki sam objaw że w jednym aucie czytał wszystko a w innym miał problemy, po różnych poprawkach udało się to wyeliminować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Efendi, a czy jak się wepnie Twoim interfejsem, to czy jest możliwość uruchomienia odczytów live data? Zdiagnozuje się przepływkę? I czy ten magik z legnickiej, o którym pisałeś na PW jest jedyną osobą we Wrocławiu, która to zdiagnozuje, oprócz Ciebie, czy u Ciebie też da radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 efendi musimy sie kiedys podpiac-moje M50b20 to przedliftowe e34 z boschowskim motronikiem 3.1(NV). Kolega podpinal sie DISem i wlazl wszedzie wiec wiazka napewno jest ok. Majewski w Brzeegu na GT1 znalazl nawet info o (zmianach w elektryce tylnych drzwi(GM) i BC bo te dokladalem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Dziki, skoro masz Motronica 3.1 nv, to jak byś miał chwilę, to mógłbyś zmierzyć jakie masz napięcia w złączu diagnostycznym? Bo po ostatniej próbie podpięcia mam najczarniejsze myśli, że będę musiał całą instalację przeglądać A ta plątanina kabli trochę mnie przeraża Efendi, a miał byś czas, żeby podjechać do Ciebie w przyszłym tygodniu i spróbować się wpiąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Kurcze... Ja jutro wyjątkowo muszę iść do pracy... Poza tym przed trzepaniem na kompie chciałbym wymienić filtry od gazu, bo już bardzo długo nie wymieniałem i na pewno już kwalifikują się do wymiany i filtr powietrza - wymieniany na wiosnę, ale wolę zmienić, żeby mieć pewność, że nie jest zabity . I do tego muszę być po wypłacie Czyli po 10 grudnia Dał byś radę jakoś w tygodniu? Albo na przyszły weekend Nie wiem jak by było dla Ciebie wygodniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.