DrzewoRMT Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Od kilku dni przeglądam posty i bardzo często odpowiedzi wykluczają się na wzajem a sprawa dotyczy ogólnie układu chłodzenia a w szczególności pracy Visco. Wskaźnik temperatury po dotarciu do pionu nie opuszcza go więc teoretycznie jest ok, wg testu nr 7 na odcinku ok 30km maksymalna temperatura wyniosła 95st i tu pierwszy problem, chłodnica jak i dolny przewód zimny, prawdopodobnie chłodnica jest dziurawa bo czasami widzę drobne kropelki płynu na obudowie filtra powietrza i ubywa płynu, ogrzewanie jest raczej sprawne chociaż jak na mój gust trochę trwa zanim się nagrzeje. Tutaj właśnie wkracza sprawa z visco bo jak na moją subiektywną ocenę to nagrzewanie płynu trwa za długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Z tego wynika że albo wisko na krótko sie spięło, albo wszystko jest ok. Po rozgraniu silnika "zatrzymaj wiatrak -sprawdz wisko". Jeśli wiesz o co mi chodzi, w skrócie ręką przez szmatke ostrożnie spróbuj wychamować łopatki wiatraka. Jak się uda to ok, jak nie to wiskoza spięta. Skoro wskazówka trzyma pion to moim zdaniem wszystko jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Tylko z tego co wiem to przy tym silniku termostat powinien puszczać przy 92 a tu trzyma tyle, że wskazówka stoi w pionie, szkoda, że latem nie zwróciłem uwagi na działanie termostatu. Przede wszystkim muszę zająć się chłodnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 (edytowane) Po 1. Są termostaty które mają inne temperatury otwarcia.Ja kupowałem jakiś standardowy WALHER czy coś takiego. Po 2. Wymień pompę wody i termostat na nowe i będziesz spokojny też miałem ślady na filtrze potem padł czujnik za 300zł od tego że na niego ciągle kapało a więc bierz się do wymiany. Po 3. Sprawdź stan obudowy termostatu bo może już jest krzywa,a wtedy kup na alledrogo ameliniowy zamiennik za ok 60zł plus nowe uszczelki i będzie cacy. Po 4. To visko wymień na behr`a ale jeszcze możesz je sprawdzić.Jeśli rozgrzejesz auto i zgasisz zobacz pod maskę jeśli nie daje praktycznie oporu to jest do wymiany bo zimą auto będziesz miał nie dogrzane.Co przekłada się na spalanie większe. Po 5. Nie zapomnij wymienić odmy bo zacznie brać dużo oleju i go spalać,ewentualnie olej będzie w kolektorze i narobi syfu Jak ogarniesz te części wtedy bmw_3 = Radość z jazdy ps.Jeśli jakąś część z tych co napisałem już wymieniłeś to omiń ją i wymień resztę. Edytowane 29 Listopada 2013 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Na dzień dobry zajmij się tą chłodnicą bo skoro mówisz że jest dziurawa to dolewasz płynu jak sądzę więc morze dochodzić do lekkiego zapowietrzania układu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Odma wymieniona miesiąc temu. Oczywiście dolewam płynu co jakiś czas, na co dzień dojeżdżam tylko 11km do pracy i raczej auto nie osiąga temperatury powyżej 90 stopni. Jeżeli chodzi o chłodnice to niestety nie mam pewności, że jest dziurawa, to tylko domysł bo widać płyn między radiatorem a zbiorniczkiem wyrównawczym ale nie wiem czy to chłodziwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 30 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 Jeśli masz zacieki,kropki co robią się białe to płyn z chłodnicy i może iść z padającej pompy wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 bo widać płyn między radiatorem a zbiorniczkiem wyrównawczym ale nie wiem czy to chłodziwo. A nie wyrzuca spod korka zbiorniczka wyrównawczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 2 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 A nie wyrzuca spod korka zbiorniczka wyrównawczego? A nie wyrzuca spod korka zbiorniczka wyrównawczego? Nie wiem czy to z pod korka, jak w oplu uciekał mi płyn to było widać biały osad a tutaj nie ma tego, płyn który pojawia się na obudowie filtra jest "świeży" tak jak by wylatywał będąc chłodnym. Rano jak wróciłem z pracy po otwarciu maski było czuć płyn, temperatura max 92 stopnie ale nawet jak dochodzi do 95 to zimna chłodnica i dolny przewód. Jle powinno być płynu w zbiorniczku bo nie ma na nim min-max? Zamówiłem już nową obudowę termostatu Febi, termostat Wahlera i pompę wody Rouvilla dla świętego spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Są kreski kolego wytrzyj czymś plastik po prawej stronie jesteś przed autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 2 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Są kreski kolego wytrzyj czymś plastik po prawej stronie jesteś przed autem Zależy jaką kolega ma chłodnicę. Na niektórych zamiennikach nie ma Sam mam teraz thermotec'a i kreska poziomu nie występuje. Policzyłem żeberka na oryginalnym zbiorniczku i narysowałem sobie kreseczke pisakiem Poziom kalt/cold wypada mniej więcej w połowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 (edytowane) No właśnie nie mam oznaczenia:( Ponieważ właśnie otrzymałem info od sprzedawcy z Allegro, że nie mają pompy którą zamówiłem( a liczyłem na paczkę dzisiaj) więc postanowiłem się przyjrzeć jeszcze raz działaniu obecnej. Czy na wolnych obrotach na zimnym silniku( czekałem aż będzie jakieś 50 stopni) powinien lecieć płyn z przelewu bo u mnie leci dopiero jak zwiększę obroty? Przy okazji sprawdziłem Visco, na zimnym mogę je zatrzymać bez problemu więc chyba jest ok. Edytowane 4 Grudnia 2013 przez DrzewoRMT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2013 To w zamienniku nie chcieli się już bawić w min-max lol to w vw widziałem w zamiennikach bo są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 (edytowane) Właśnie wróciłem z krótkiej przejażdżki ok 16km( Szklarska Poręba więc teren górzysty). Najpierw spokojna jazda typowa dla mojego miasta, temperatura osiągnęła 80st i dalej jadąc spokojnie 4,5km z górki na biegu( za radiowozem ) taka się utrzymywała spadając nawet do 78 i od tego miejsca 4km pod górkę już przy obrotach w okolicach 5 do 6tyś. Temperatura wzrosła do 92 st bardzo szybko może na odcinku 500m takiej jazdy, max 93. Po powrocie do spokojnej jazy 90-92. termostat na pewno się nie otworzył. Czy ten szybki wzrost temperatury przy dużych obrotach może świadczyć o słabym działaniu pompy przy niskich obrotach ok 2tyś czy może po prostu szukam szczęścia na siłę? Skoro piszecie, że płyn powinien sięgać do ok połowy zbiorniczka to może faktycznie wywalało mi z pod korka bo miałem za dużo. Edytowane 5 Grudnia 2013 przez DrzewoRMT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Musisz pojeździć i obserwować ale mimo wszystko przy kupnie bmw każdemu polecałbym wymienić termostat i pompę wody aby mieć spokój oczywiście visko trzeba sprawdzić jak coś to też wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 5 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 czekam właśnie na termostat i obudowę od innego sprzedawcy a jak nie wiele się zmieni to i pompę wymienię i tak na razie bardziej martwi mnie sprawa omawiana w innym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Ale mam nadzieję,że zamówiłeś obudowę amelinową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Tzn jaką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 6 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Ale mam nadzieję,że zamówiłeś obudowę amelinową ? Koledze chodziło zapewne o obudowę "aluminiową" aluminium = amelinium 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 7 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Jeżeli tak to niestety plastikowa Febi. Sam nie wiem ale mam takie wrażenie jak by szybciej się grzało od momentu przegonienia auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Dzisiaj zwróciłem uwagę, że mimo wymienionego termostatu z obudową dolny wąż jest zimny, temperatura w czasie jazdy osiąga max 92 a przeważnie 90 stopni zwłaszcza w trasie, wskazówka nie przekracza pionu. gdzieś znika płyn ale nic nie mogę zauważyć, czy jest możliwość, że w chłodnicy jest jakaś malutka dziura którędy ucieka płyn i zapowietrza sie układ i dla tego jest zimnu przewód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Właśnie sam odpowiedziałeś sobie na zadane pytanie:4: ostatecznie obadaj pompę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrzewoRMT Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Fajnie mieć rację ale lepiej jak ktoś ją potwierdzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 22 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Pompa bynajmniej firmowa ma zawór który w razie awarii pompy puszcza ciśnienie. I u mnie właśnie tam uciekał płyn ale były ślady bo wiskoza rozchlapywała wodę na około Po wymianie pompy na SKFa wszystko git zero problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konar Opublikowano 22 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Metodą prób i błędów dotarłeś do sedna sprawy. Oby problemów było jak najmniej :dance: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.