Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio podczas spokojnego toczenia się zauważyłem, że czwarty bieg zeskakuje na luz. Tak jakby nie był do końca wbity. Ale zdarzyło się to już kilkakrotnie, w ogóle jest możliwość zrzucenia biegu bez sprzęgła bez najmniejszego oporu czy zgrzytu (ale nie zawsze).

Dodam, że biegi 2 i 4 wchodzą trochę inaczej niż 1 i 3 (tak jakby płycej) a do tego przy wrzucaniu 1 podczas postoju słuchać lekkie drgnięcie (co zauważyłem również w innych BMW).

Czy oznacza to koniec sprzęgła? Czy może coś mniej poważnego np. poduszki skrzyni, wału??

Przy okazji możemy rozważyć ten stuk przy wrzucaniu 1, podejrzewam że temat może być znany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle jest możliwość zrzucenia biegu bez sprzęgła

spokojnie zrzucisz na luz bez sprzęgła nawet wrzucisz ale to już dla specjalisty i szybko można skrzynie załatwić

Przy okazji możemy rozważyć ten stuk przy wrzucaniu 1

może po prostu dwu masa

Dodam, że biegi 2 i 4 wchodzą trochę inaczej niż 1 i 3 (tak jakby płycej)

sprawdż czy nie poluzowało się nić na skrzyni nie pamiętam jak to się nazywa ale można tym regulować co do zmiany biegów żeby dobrze wchodziły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy ciegno zmiany biegow(pod autem od lewarka do skrzyni jest dobrze zemocowane(podkladki i dziwne slabe zawleczki)).

Pozatym czy tuz przy wejsciu do skrzyni nie ma na tulejce zbyt duzego luzu.

Mi jak zsunela sie kiedys zawleczka to najpierw ciegno przesuwalo sie w bok co powodowalo u mnie ucieczke wstecznego 1 i 3 az do momentu niemozliwosci wbicia tych biegow(na 2 ce i na 4ce dojechalem do domu i tuz przed parkingiem syszalem jak ciegno spadlo i szuralopo asfalcie a ja zostalem z wbita 2ka w skrzyni i luznym jak flak drazkiem zmiany biegow-mozna nimbylo krecic we wszystkie strony bez oporow)

zawleczki wymienilem na sagery.

Wybijanie biegu i wbijanie jest mozliwe bez sprzegla ale niszcza sie wodziki i synchronizatory-to nie jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za odpowiedzi... dzisiaj było już lepiej, bieg sam nie zeskakiwał na luz, a zrzucenie bez sprzęgła było możliwe tylko przy odpowiednim naciśnięciu gazu (trochę mniej niż przy jeździe ze stałą prędkością) - co powinno być normalne zgodnie ze sztuką nieużywania sprzęgła (ale wiem że to niezdrowo dla skrzyni).

Jak sprawdzić to cięgno? Od spodu auta czy trzeba ściągać np. tunel?

A po czym poznać kulawy łącznik i podporę wału?

W ogóle jest możliwość dostania się do wału bez ściągania wydechu?

Jak się upewnię, i zrobię to to wrzucę jakieś fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...