Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy wie ktoś jak sprawdzić zdemontowany separator odmy? Odkręciłem dzisiaj swój i dmuchając przez otwór 1 powietrze swobodnie wylatuje przez otwór 2 i 3. Czy tak powinno być? Część kosztuje dobrze ponad 200zl i nie chcę wymienić odmy sprawnej na sprawną. [ATTACH=CONFIG]27664[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przechodziłem to samo. Ogólnie na odmie jest nabita data produkcji, jeśli odma jest starsza niz 5 lat- od razu do śmieci z nią. Z reguły tego sie raczej nie da sprawdzić możesz ewentualnie zatkać paluchami 2 otwory i w trzeci dmuchać. Jak nie trzyma cisnienia to do śmieci z nią. Ogólnie najważniejsza jest membranka w srodku, możesz zaryzykować i górna część rozmontować ale obstawiam że po ponownym montaży juz odma nie będzie szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Mayle za 180zł. Też próbowałem starą reanimować to się tylko wk*rwiłem, do tego stopnia że aż sam sobie się dziwię że tak nawyklinałem na moje autko. Też polecam wymianę, zwłaszcza jak nie wiesz kiedy ta była wymieniana. To jest element który się zużywa i trzeba wymieniać.

Swoją droga po wymianie u mnie na oko +15 koników powstało z grobu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Mayle za 180zł. Też próbowałem starą reanimować to się tylko wk*rwiłem, do tego stopnia że aż sam sobie się dziwię że tak nawyklinałem na moje autko. Też polecam wymianę, zwłaszcza jak nie wiesz kiedy ta była wymieniana. To jest element który się zużywa i trzeba wymieniać.

Swoją droga po wymianie u mnie na oko +15 koników powstało z grobu

Dokladnie jak kolega pisze lepiej wymienic. Ostatnio przerabialem to w m43b19. Brak mocy powyzej 3tys, nierowna praca (niewiem jak duzy wplyw na to mial krokowiec bo tez u mnie byl zepsuty), olej stal w gniazdach swiec, przy odcince z wydechu leciala czarna chmura a w zasadzie zaslona dymna.

Jezeli niejestes pewien czy to odma profilaktycznie wsadz ja na noc do benzyny zeby rozposcic caly nagar i sprawdz czy jest roznica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słychać ją już było czy co ci się działo ???
Od wymiany oleju to jest w lecie, przejechałem około 7tys. kilometrów i nie dolewałem nic bo zawsze jak sprawdzałem to było około max. Jak zrobiło się zimno sprawdziłem z ciekawości i było minimum. Dolałem 0,7 na max i po tygodniu znowu minimum... Więc postawiłem na odmę, rozebrałem wszystko to co idzie od pokrywy zaworów aż do misy olejowej. Wszystkie wężyki drożne, separator drożny. Więc umyłem wszystko benzyną ekstrakcyjną, wydmuchałem sprężonym powietrzem i poskładałem. Dolałem oleju na stan i na razie jeżdżę obserwując poziom oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ak kolektor dolotowy za przepustnicą
Od kąd nabyłem samochodzik kolektor w środku jest wilgotny ale nie stoi tam olej.
Kolego nic nie kombinuj tylko kup nową polecam ori bo kupiłem zamiennik i miałem olej w kolektorze ssącym...
Co raz bardziej skłaniam się do kupna nowego ori separatora, bo jak poczytałem ma on też częściowy wpływ na brak mocy, a ja walczę także z takim objawem (ale to w innym temacie)bmw_3Jak będę miał luźną gotówe to pewnie tak tez zrobię happy_bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ehhh moja odma dalej sprawia problemy. Kilka miesięcy temu wymieniłem na nówkę firmy Mayle i to był chyba błąd. Za korektorem dalej pełno oliwy. Dodatkowo teraz lekko popierduje sobie przy dodawaniu gazu oraz przy uchylaniu korka wlewu oleju.

Panowie odma na 100% ?

Zimą zamarzła i wywaliło olej świecami, od tego czasu między 1500-2000RPM lekko poszarpuje podczas przyspieszania, dodam że fajki i gniazdo świec na błysk wyczyszczone.

Teraz pali oliwy więcej niż na starej odmie z 1995 roku uklon_bmw

Chyba nie ma wyjścia, trzeba kupić nówkę z salonu ori, człowiek mądry jak zwykle po szkodzie. No chyba ze coś innego w tym silniku siedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowy między odmą a pokrywą klawiatury rozrządu wyczyściłem sprayem do "gaźników" i sprawdziłem szczelność. Ten gumowy do bagnetu też przeczyściłem, dodatkowo sprawdzałem na zamkniętej przepustnicy dmuchając w ten plastikowy i bulgotało w misce olejowej. Fakt mogłem wymienić na nowy.

Ogólnie najgorzej jest jak dojeżdżam do skrzyżowania i hamuję silnikiem, np na 2000rpm puszczam gaz na zasprzęglonym silniku (wskazówka na ekonomizerze chowa się na zerze - przepustnica zamknięta) dojeżdżam do krzyżówki wciskam sprzęgło, zatrzymuję się wbijam 1 bieg i ruszam, a z rury leci multum dymu. Coś nie tak jest na linii góra silnika i dół silnika. Mam obawę że to z miski olejowej zaciąga w tym momencie oliwę. W sumie na poprzedniej odmie jak ją rozkręciłem do czyszczenia i niestety skręciłem ale ze skutkiem mizernym też przez chwilę zrobiłem zasłonę dymną - wtedy padł wybór na tą odme mayle była łatwo dostępna, a auto było koniecznie potrzebne. Pomogła wymiana na jakiś 1 miesiąc. Niestety chyba ta odma, zapewne klepana w chinach, też teraz wymaga wymiany.

Jutro zobaczę co się dzieje za przepustnicą.

Panowie poza tematem kto poleci pewny olej silnikowy który ma tendencję do niepalności w komorze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...