Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam dość irytujący mnie problem.Mam E36 coupe z rocznika 1994. Problem polega na tym, że gdy ustawię na panelu temperaturę (klimatronik 2 strefowy elektroniczny) tak od 16-18 to leci letnie powietrze lecz gdy dam wyższą temperaturę to zaczyna się dziać... im wyższa temperatura tym bardziej śmierdzi z nawiewów. Pierwszy raz spotkałem się z takim zapachem więc nie mam do czego porównać... nie śmierdzi żadnym znajomym zapachem typu palonej gumy, elektroniki ani nic podobnego. Dodam jeszcze że gdy czasem przepiłuję (w sensie pokręcę ją do wyższych obrotów to w okół auta jest podobny zapach... Oleju i płynu raczej nie ubywa....

Przepraszam za dość chaotycznie opisany mój post, lecz nie potrafię inaczej:)

PS: katalizatora nie mam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem właśnie jeszcze że ostatnio dość łatwo mi parują szyby.... nawet jak włączę nawiew na szyby to para nie schodzi tak łatwo... co do filtra, był wymieniany w lipcu tego roku... ale jeśli faktycznie zagrzybiony układ to pasowało by go wymienić... szczerze to obstawiałem nagrzewnicę. lecz tak jak piszę płynu nie ubywa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to obstawiałem nagrzewnicę. lecz tak jak piszę płynu nie ubywa...
Ja niestety też podejrzewam u Ciebie nagrzewnicę. Płynu nie ubywa bo może dopiero zaczyna się rozszczelniać? Nie wiem jaki zapach czujesz z nawiewu ale płyn powinien być taki słodkawy. Co do parujących szyb, to ja osobiście w dni o dużej wilgotności powietrza jeżdżę na klimie która jak wiemy nie tylko chłodzi ale i osusza powietrze. Spróbuj przez parę dni może to chodzi o wilgoć w samochodzie.
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dziś po pracy złapał lekki mróz, dziwne bo wszystkim z roboty pomroziło szyby od zewnątrz a mi zaparowały od wewnątrz i nie przymroziło... Zwróciłem uwagę i ta para jest jakby faktycznie taka lekko tłusta, i mimo że przez ok. 30minut miałem nawiew na szybę włączony na full nie zeszła do końca...

Chyba spróbuję wymienić nagrzewnicę na nową nie używaną. jaką firmę byście polecili? Czy trzeba spuszczać płyn?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba spuszczać płyn?
Jeśli masz czym to możesz zacisnąć węże przed ściągnięciem ich z nagrzewnicy. Tutaj masz link czym powinno się to zacisnąć ;)SZCZYPCE DO ZACISKANIA WĘŻY GUMOWYCH - ŁÓDŹ (3729295646) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dziś po pracy złapał lekki mróz, dziwne bo wszystkim z roboty pomroziło szyby od zewnątrz a mi zaparowały od wewnątrz i nie przymroziło... Zwróciłem uwagę i ta para jest jakby faktycznie taka lekko tłusta, i mimo że przez ok. 30minut miałem nawiew na szybę włączony na full nie zeszła do końca...

Chyba spróbuję wymienić nagrzewnicę na nową nie używaną. jaką firmę byście polecili? Czy trzeba spuszczać płyn?

Wymiana nagrzewnicy to dość poważne przedsięwzięcie;) Całą deska do ściągnięcia, z mieszalnikiem powietrza też jest trochę zabawy.

Wystarczy że odłączysz przewody od zaworu nagrzewnicy(jest przy serwie, trzy przewody), dużo płynu nie ucieknie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc nagrzewnica wymieniona, nie trzeba było ściągać deski:) wystarczyło wyjąć fotel kierowcy (nie konieczne ale miałem więcej miejsca;)) i odkręcić osłonę pod kierownicą. Nagrzewnicę wyciągnąłem z boku. Niestety problem nie ustał. Prześwietliłem dokładnie silnik i okazało się że olej lał się na kolektor wydechowy poprzez uszczelkę pod pokrywą zaworów... kolektor jest dość mocno zlany, więc Mam jeszcze pytanie, czym można było by wyczyścić taki olej z kolektora wydechowego?? Można to jakąś chemią usunąć, czy trzeba czekać aż się wypali?? czy wymienić na inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to jakąś chemią usunąć, czy trzeba czekać aż się wypali??
Olej najlepiej osusza benzyna ekstrakcyjna. Pamiętaj aby myć tylko i wyłącznie zimny kolektor ;) A więc wcześniej wspomnianą benzynkę ekstrakcyjną najlepiej wlać do jakiegoś rozpylacza i zmyć olej, potem można przetrzeć szmatą na sucho albo poczekać i sama odparuje. Jeśli masz sprężone powietrze to najlepiej przedmuchać niż bawić się szmatą, bo jest szybciej i lepiej bmw_2
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...