Darozzzz Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Panowie mam dość irytujący mnie problem.Mam E36 coupe z rocznika 1994. Problem polega na tym, że gdy ustawię na panelu temperaturę (klimatronik 2 strefowy elektroniczny) tak od 16-18 to leci letnie powietrze lecz gdy dam wyższą temperaturę to zaczyna się dziać... im wyższa temperatura tym bardziej śmierdzi z nawiewów. Pierwszy raz spotkałem się z takim zapachem więc nie mam do czego porównać... nie śmierdzi żadnym znajomym zapachem typu palonej gumy, elektroniki ani nic podobnego. Dodam jeszcze że gdy czasem przepiłuję (w sensie pokręcę ją do wyższych obrotów to w okół auta jest podobny zapach... Oleju i płynu raczej nie ubywa.... Przepraszam za dość chaotycznie opisany mój post, lecz nie potrafię inaczej:) PS: katalizatora nie mam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Mi to wyglda na zagrzybiony uklad klimatyzacji. Podjedz do kogos kto sie zajmuje klima i zrob ozonowanie i wymien filtr kabinowy jezeli taki posiadasz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Zauważyłem właśnie jeszcze że ostatnio dość łatwo mi parują szyby.... nawet jak włączę nawiew na szyby to para nie schodzi tak łatwo... co do filtra, był wymieniany w lipcu tego roku... ale jeśli faktycznie zagrzybiony układ to pasowało by go wymienić... szczerze to obstawiałem nagrzewnicę. lecz tak jak piszę płynu nie ubywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Jeżeli parują szyby to może być, że pomimo iż filtr niedawno wymieniany to znowu nadaje się do wymiany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 szczerze to obstawiałem nagrzewnicę. lecz tak jak piszę płynu nie ubywa... Ja niestety też podejrzewam u Ciebie nagrzewnicę. Płynu nie ubywa bo może dopiero zaczyna się rozszczelniać? Nie wiem jaki zapach czujesz z nawiewu ale płyn powinien być taki słodkawy. Co do parujących szyb, to ja osobiście w dni o dużej wilgotności powietrza jeżdżę na klimie która jak wiemy nie tylko chłodzi ale i osusza powietrze. Spróbuj przez parę dni może to chodzi o wilgoć w samochodzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hall Opublikowano 26 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Jeżeli zapach jest intensywny oraz parują ci szyby przy włączonym nawiewie być może nagrzewnica jak kolega wcześniej napisał się rozszczelniła, dodatkowy objaw to tłusta szyba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 właśnie dziś po pracy złapał lekki mróz, dziwne bo wszystkim z roboty pomroziło szyby od zewnątrz a mi zaparowały od wewnątrz i nie przymroziło... Zwróciłem uwagę i ta para jest jakby faktycznie taka lekko tłusta, i mimo że przez ok. 30minut miałem nawiew na szybę włączony na full nie zeszła do końca... Chyba spróbuję wymienić nagrzewnicę na nową nie używaną. jaką firmę byście polecili? Czy trzeba spuszczać płyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Czy trzeba spuszczać płyn? Jeśli masz czym to możesz zacisnąć węże przed ściągnięciem ich z nagrzewnicy. Tutaj masz link czym powinno się to zacisnąć SZCZYPCE DO ZACISKANIA WĘŻY GUMOWYCH - ŁÓDŹ (3729295646) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lumma1 Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 filtry na pewno wymienić a najtaniej podjedź do kogoś kto ma parownice i przytknij do jednego z nawiewów wtłaczaj parę do obiegu, para wytępi niemiły zapach tak robimy na komisie w 90% działa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaku Opublikowano 28 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 właśnie dziś po pracy złapał lekki mróz, dziwne bo wszystkim z roboty pomroziło szyby od zewnątrz a mi zaparowały od wewnątrz i nie przymroziło... Zwróciłem uwagę i ta para jest jakby faktycznie taka lekko tłusta, i mimo że przez ok. 30minut miałem nawiew na szybę włączony na full nie zeszła do końca...Chyba spróbuję wymienić nagrzewnicę na nową nie używaną. jaką firmę byście polecili? Czy trzeba spuszczać płyn? Wymiana nagrzewnicy to dość poważne przedsięwzięcie;) Całą deska do ściągnięcia, z mieszalnikiem powietrza też jest trochę zabawy. Wystarczy że odłączysz przewody od zaworu nagrzewnicy(jest przy serwie, trzy przewody), dużo płynu nie ucieknie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 1 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Więc nagrzewnica wymieniona, nie trzeba było ściągać deski:) wystarczyło wyjąć fotel kierowcy (nie konieczne ale miałem więcej miejsca;)) i odkręcić osłonę pod kierownicą. Nagrzewnicę wyciągnąłem z boku. Niestety problem nie ustał. Prześwietliłem dokładnie silnik i okazało się że olej lał się na kolektor wydechowy poprzez uszczelkę pod pokrywą zaworów... kolektor jest dość mocno zlany, więc Mam jeszcze pytanie, czym można było by wyczyścić taki olej z kolektora wydechowego?? Można to jakąś chemią usunąć, czy trzeba czekać aż się wypali?? czy wymienić na inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Można to jakąś chemią usunąć, czy trzeba czekać aż się wypali?? Olej najlepiej osusza benzyna ekstrakcyjna. Pamiętaj aby myć tylko i wyłącznie zimny kolektor A więc wcześniej wspomnianą benzynkę ekstrakcyjną najlepiej wlać do jakiegoś rozpylacza i zmyć olej, potem można przetrzeć szmatą na sucho albo poczekać i sama odparuje. Jeśli masz sprężone powietrze to najlepiej przedmuchać niż bawić się szmatą, bo jest szybciej i lepiej bmw_2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.