mmaarrcciinn Opublikowano 23 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam. Jakiś czas temu miałem problem z siadającym akumulatorem, kilka razy go wyjmowałem na noc itp. Zawsze po podłączeniu go i odpaleniu auta gdy ruszyłem obroty strasznie zaczynały falować. Prawie do samego dołu. Gdy jechałem wszystko było ok, najgorzej gdy trzeba było skręcić, zwolnić itp wtedy koszmar (operowanie hamulcem i gazem jedną nogą). Tylko że po jakichś 6,7 godzinach a najlepiej jeszcze dłużej, przestawało i wtedy było już ok. Podsumowując: Wszystko jest ok, ale gdy demontowałem akumulator na jakiś czas, to po ponownym włożeniu i jeździe obroty strasznie falowały lecz po kilku godzinach to ustępowało (nawet gdy włożyłem akumulator np na wieczór, gdzieś kawałek pojechałem i wróciłem to przez noc przez ten czas gdy samochód stał z akumulatorem to problem falowań zniknął) Myślę że dobrze wytłumaczyłem Czy to jedynie wina silniczka krokowego? Tylko czemu gdy wyjmę akupytanie_bmwpytanie_bmwpytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 23 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Wyjęcie aku kasuje ustawienie komputera, jak potem z powrotem podłączysz zasilanie i pojedziesz na przejażdżkę, komputer od nowa się nauczy i dlatego problem znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 23 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 z tym kasowaniem kompa przez odlaczenie prądowni to prawda ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmaarrcciinn Opublikowano 24 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Też chciałbym wiedzieć czy to prawda z tym kasowaniem bo mi się wydaje że nie no bo takie coś jak by było to trochę lipa dla bmw_0... No wiecie, wyjmuje czy zmieniam aku a tu falowanie zaraz podczas przejażdżki. Myślę że przyczyna leży gdzieś indziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 (edytowane) Kasowanie kompa to za dużo powiedziane może. Odłączenie na dłużej zasilania usuwa z pamięci komputera parametry których komputer sam się nauczył- nazwijmy to mapy komputera. Po tym zabiegu auto jedzie na matrycy wgranej przez Firmę i powoli zbiera nowe dane- ustawiając na nowo wszystkie parametry niezbędne do jazdy. Wygląda to jakoś tak. Tylko, że na ustawieniach fabrycznych auto powinno jechać w miarę dobrze, a u ciebie dopiero po czasie komputer ustawia cały tryb pracy. Przydało by się podpięcie pod kompa. Edytowane 24 Listopada 2013 przez ponury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Wyjęcie aku kasuje ustawienie komputera, jak potem z powrotem podłączysz zasilanie i pojedziesz na przejażdżkę, komputer od nowa się nauczy i dlatego problem znika. zgadza się, gdy ecu jest na dłużej odłączony od prądu kasuję się adaptacja, po podłączeniu sterownik musi się "nauczyć" ponownie wartości, które zbiera podczas pracy silnika tzw. mapy wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 zgadza się, gdy ecu jest na dłużej odłączony od prądu kasuję się adaptacja, po podłączeniu sterownik musi się "nauczyć" ponownie wartości, które zbiera podczas pracy silnika tzw. mapy wtrysku mój chyba tępy jest bo nic sie mądrego nie nauczył po takim zabiegu :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 jak chcesz skasować adaptację to najlepiej odłączyć aku i złączyć ze sobą klemy na 15-20 minut, ale z kolei nic to nie da jeżeli masz jakąś nie sprawność w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Raczej jakiś element w tej układance szwankuje i dlatego nie moze się nauczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 24 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2013 Raczej jakiś element w tej układance szwankuje i dlatego nie moze się nauczyć. a może po prostu jest wszystko ok :4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmaarrcciinn Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Dwóch mechaniorów odwiedzałem w międzyczasie, jeden nie wiedział co jest. Że tak być musi:) a drugi powiedział mniej więcej to co wy o tym kasowaniu po wyjęciu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Słyszałem, ze nie powinno się łączyć klem po rozłączeniu akumulatora. Ponoć mozna tak uszkodzić sterownik od kompa, albo inną elektronikę. Prawda to? Może lepiej połączyć przez żarówkę chociaż? Żeby uniknąć gwałtownego rozładowania kondensatorów i podania napięcia na jakieś czulsze obwody "od tyłu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 Odłączysz aku na 12h i nie musisz klem zwierać. Ja osobiście też nie jestem zwolennikiem łączenia plusa z masą nawet pustych obwodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 ja odłączałem na ponad 20 godz. i NIC,nie było różnicy w niczym:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 9 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2013 U mnie też nie ma różnicy, nawet jak na dłuugo odepnę aku Nawet obroty wcale nie falują Ale u mnie na 100% coś siedzi w silniku, tylko jeszcze nie wiem co I moim zdaniem to dlatego adaptacji nie przeprowadza i silnik ciągle pracuje na wgranej mapie. Muszę w końcu sprawdzić co wyjdzie po podpięciu auta do kompa Może też powinieneś sprawdzić? A tak w ogóle, jaki masz sterownik do kompa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 10 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2013 Słyszałem, ze nie powinno się łączyć klem po rozłączeniu akumulatora. Ponoć mozna tak uszkodzić sterownik od kompa, albo inną elektronikę. Prawda to? Ja osobiście też nie jestem zwolennikiem łączenia plusa z masą nawet pustych obwodów. po wymianie klocków hamulcowych z tyłu i czujnika zużycia dalej mi świeciła kontrolka hamulców i właśnie w ten sposób kasowałem błąd wypiąłem aku zwarłem klemy na chyba 5 min (nie pamiętam) i podłączyłem i było nie pamiętam ale ktoś z forum ni tak powiedział i miał racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.