dcmastiff Opublikowano 18 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Witam, Może ktoś pomoże, bo mi już ręce opadają... :( Ostatnio postanowiłem zrobić porządek z kulejącymi obrotami jałowymi i z szarpaniem W moim E36 z silnikiem M50B25. Kupiłem nowe świece (NGK BKR6EK) i nowe cewki zapłonowe, razem z fajkami BERU. Wcześniej w ciemnym było widać, że cewki, które miałem wcześniej - Bosch - błyskają na jałowych obrotach. Czasem zdarzało się, że auto po przełączeniu na LPG, przy jałowych obrotach, dostawało falujących obrotów do tego stopnia, że gasło po jakimś czasie. Jeśli przełączenie z benzyny na gaz miało miejsce podczas jazdy, obroty się normowały i później problem z falowaniem nie występował.Jedyne co było i jest niezmienne, to, że jak silnik jest na LPG, i pracuje na jałowych obrotach, to jak mu się wciśnie gaz, to najpierw się zdusi, obroty spadną dość mocno i wkręcać się zacznie dopiero po chwili. Jak już złapie iskrę (chyba to jest przyczyna, ale nie wiem na 100%). Później już wkręca się dobrze. Na benzynie ten problem nie występuje i auto na obroty wkręca się od razu. Bez żadnej zwłoki. Mój główny problem, to, że po założeniu nowych świec i starych cewek z nowymi fajkami, problem gubiącej się iskry na LPG na jałowych obrotach, wyraźnie się zmniejszył. Na benzynie też obroty jałowe sie poprawiły. Idealnie nie było, ale było lepiej A po założeniu nowych cewek Beru (dzisiaj 5, jutro ostatnia, bo dostawa w sklepie się opóźniła ) Jest jeszcze gorzej niż było. Błyska się przy wszystkich nowych cewkach. Co to ma być? Wszystko jest nowe - cewki, fajki, świece. Przy zakładaniu też nie ma raczej większej filozofii... Chyba nie da się źle założyć cewki z fajka na świecę... A ciężko mi uwierzyć, że wszystkie cewki, które kupiłem są zepsute... Jakieś sugestie? Uwagi? Będę wdzięczny za każdą... Już nie wiem co robić Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Co wiesz o swojej instalacji LPG-jakie wtyski?kiedy wymieniane/założone? Kiedy i w jaki sposób była regulowana?bo coś mi się wydaję ,że wina leży po stronie osprzętu LPG z dużym naciskiem na regulacje a raczej jej brak(źle wykonana regulacja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 19 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Z tego co piszesz to instalacja LPG do regulacji, za obroty biegu jałowego bardziej silniczek krokowy odpowiada. Największy problem to te iskry z cewek. Za bardzo nie wiem którędy te iskry uciekają, coś chyba źle połączyłeś: świeca-fajka-cewka. Dobre cewki ci wcisnął może masz inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Chciałem wyregulować instalację gazową, ale gazownik powiedział, że dopóki nie zrobię auta na benzynie, to mi nie ruszy nic, bo można zepsuć jeszcze bardziej. Dlatego chciałbym się na razie skupić na tym, ze na benzynie nie jest tak jak trzeba. Jak się stoi za autem, to słychać, że co któryś zapłon ucieka. Na benzynie też. A instalację zakładałem w EKO ALMA w Radwanicach jakieś 3 lata temu. Komputer KIT MTM ECO DRIVE, zawory KIT MTM, parownik Zawoli Zeta S, wtryski Keichin. Ale jak mówię, na razie wolał bym zająć się benzyną, żeby auto jeździło dobrze na instalacji fabrycznej. Dopiero później dodatkowa instalacja LPG O ile po naprawieniu problemu z iskrą, problem LPG sam się nie rozwiąże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 19 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Jeżeli tak powiedział Tobie gazownik to poprostu Cię zbył-co można jeszcze bardziej zepsuć?albo się zna albo nie wie co robi. Na problem występujący na benzynie trzeba też spojżeć szerzej biorąc pod uwagę właśnie LPG-to że złe korekcje sterownika LPG mają wpływ na korygowanie dawki benzyny przez dme to też gazownik Tobie powiedział?czy nie wie o tym zjawisku? Czasem własnie tak jest-sam tak miałem-na gazie lepiej a na benzynie fatalnie. Ale dokładnie w którym miejscu błyskają cewki?-bezczelnie iskra leci na pokrywę zaworów czy tak tylko same "wewnątrz" pobłyskują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Czyli nawet jak instalacja gazowa jest wyłączona, to ma wpływ na sterowanie silnikiem? Z tym, że jeśli chodzi o benzynę, to auto jedzie w sumie płynnie. Tylko na biegu jałowym słychać, że co któryś cykl wypada gdzieś iskra. Na gazie jest gorzej. Bo jak zmieniam bieg z 2 na 3 na przykład, to jak za bardzo spadną obroty i silnik trzeba wkręcić na odpowiednie obroty pedałem gazu, to reaguje i wkręca się dopiero po chwili i trzeba poczekać z puszczaniem sprzęgła do tego czasu, bo inaczej szarpnięcie będzie. A iskry na cewkach są między tą metalową obwódką cewki, którą dociska nakrętka, a plastikową obudową uzwojeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Tak,moze miec wplyw i niejednokrotnie ma. Defekt cewek jaki opisujesz nie stanowi zagozenia w twoim problemie. Takie zmulenie przy zmienie biegow to zwykle zle korekty na lpg.(przy zalozeniu ze ogarnales szczelnosc na dolocie).Dobry gazownik ogarnie to raz dwa.(najpierw pewnie przy wysprzegleniu ma ma za bogato bo jak zmienisz bieg obroty spadna i na chwilke go zaleje) Na wolnych obrotach rowniez wyczowalem zmiane w wylocie spalin jednak nie bylo to wypadanie zaplonu i nie mialem mulenioa az takiego jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 To chyba będzie jednak przepływka... Po odpięciu przepływki idzie jak przeciąg Reaguje na gaz od razu i nic nie szarpie. Wkręca się bez zastanawiania. Niestety na komputerze będzie to ciężko sprawdzić, bo to jest auto wyprodukowane w maju '92. Silnik m50B25 bez Vanosa i bez EWS... Ponoć jakiś bardzo rzadko spotykany sterownik. BOSCH Motronic 3.1 Dzisiaj zajrzę fizycznie co tam jest na nim napisane. Wczoraj dopiero wyczytałem, że z tym sterownikiem mogą być takie cyrki. Po podpięciu do interfejsu, i przekręceniu zapłonu auta w ogóle nie widzi. Kolega, co podpinał, powiedział, ze najprawdopodobniej mam uszkodzoną komunikację z komputerem. Pojechaliśmy do kogo innego na innego kompa zobaczyć. Też się nie połączyło. Jakby nie było auta... Miałby ktoś jakiś pomysł, jak się połączyć z tym dziadostwem? :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Pogadaj z efendim, http://www.maxbimmer.pl/members/efendi.html, ma fejsa do podłączenia tego ustrojstwa. A co do przepływki to tak jak piszesz, to ustrojstwo to bardzo ciężki temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Dzięki bardzo Już myślałem, że nikt nie będzie miał czegoś takiego Dzięki bardzo!! Już piszę Oby się udało Regenerowana przepływka kosztuje kupę kasy i trochę bym sie bał, żeby kupować ją w ciemno, bez podpięcia do kompa ;) Tym bardziej, że przepływka, tak jak i sterownik, to dość rzadki model To auto całe mam jakieś rzadkie Ostatnio czym bym nie chciał się zająć, to mam jakieś inne niż w większości Chyba taki urok aut z pierwszych wypustów po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 A w ogóle, czy ma ktoś może rozpiskę jakie napięcia powinny być w pinach złącza diagnostycznego? Bo wczoraj mierzyłem (kluczyk w pozycji włączenia stacyjki - świeciły się kontrolki) i wyszło mi tak: pin 1: 11.96v - Cewka zapłonowa, sygnał wychodzący ze sterownika Motronic pin 7: 11.7v - reset wskazań przeglądowych pin 11: 0v - Rozrusznik, sygnał rozruchu (+50), połączenie z budą 0 ohm pin 12: 2V - Alternator, sygnał ładowania (D+) Pin 14: 12.4v - Akumulator - ciągle jest napięcie pin 15: 11.66v - Motronic control unit (RXD) - linia L pin 16: 12.43v - Sygnał przekręcenia zapłonu napięcie pojawia się tylko przy włączonej stacyjce pin 18: 0.1v - Motronic Control Unit - pin do programowania sterownika - ?? tutaj nie wiem czy jest ok pin 19: masa - połączenie z budą 1 ohm pin 20: 11.6v - Motronic Control Unit (TXD) - linia K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam. Co do przepływki znajdź używaną z takim samym numerem,podmień zresetuj kompa.Może gdzieś na szrocie mają (zawsze masz około tygodnia by oddać) albo od znajomego podmień przepływomierz,sprawdź dolot czy szczelny i powinno być gut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dcmastiff Opublikowano 6 Grudnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2013 Najtańsza taka używana przepływka na Allegro kosztuje 400 zł... Poza tym wyszło ich bardzo mało. Nawet nie robią do niej zamienników... Jedynie regeneracja w Boschu za ok 1500 zł. Także dorwanie takiej sprawnej na szrocie graniczy z cudem Tak się złożyło, że sąsiad ma identyczny silnik i identyczną przepływkę, ale raczej też ma uszkodzoną, bo jak założyłem jego część, to było jeszcze gorzej Muszę podpiąć auto do kompa i sprawdzić czy to na pewno przepływka, bo przy takich kosztach nie wydam w ciemno tyle kasy Ale jak na razie przepływka to mój podejrzany nr. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.