Paweł_530 Opublikowano 4 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2013 (edytowane) Witam! Chciałbym na wstępie poinformować że korzystałem niejednokrotnie z wyszukiwarki, a nawet ślęczałem nad pokrewnymi tematami jednakże nadal mam wątpliwości. Szyba od kierowcy domyka się na siłę, aż pewnego dnia szyba wyskoczyła z prowadnic. Po ściągnięciu boczka i złożeniu do kupy odnalazłem wyłącznik krańcowy na silniczku (mały mikrowyłącznik na stałe przylutowany do wiązki). Po klikaniu na niego, a potem ucięciu go i próbie zwarcia na krótko, nie przerywało to pracy silnika. Aha, gdy go nie było szyba zaczęła pracować skokowo co 5 cm (co oznacza błąd) a po przykręceniu z powrotem wróciło do "normy" Podczas klikania na zamykanie zamkniętych szyb, słyszymy cyknięcie w każdym z silniczków. Jednakże u kierowcy jak wspomniałem pracuje do oporu (aż wygina blachę drzwi), a w lewej tylnej po kliknięciu słychać cyknięcie... u kierowcy. -Czy to jednak mikrowyłącznik? Nie można go nigdzie dostać chyba że za kosmiczne pieniądze -Może coś nawalonego w module komfortu, że tylna szyba czyta sygnał z przedniej lub coś w tym rodzaju? -A może to po prostu włącznik szyb? Proszę o pomoc, jeśli dla kogoś sprawa ma oczywiste rozwiązanie. Nie chcę kupować niepotrzebnych fantów lub co gorsza płacić dwie dniówki partaczom za samo zdjęcie boczka na chama. [ATTACH=CONFIG]27398[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]27399[/ATTACH] Tu widać mechanizm (to pomarańczowe to kostka którą dodałem po ucięciu) oraz wiązkę pod kanapą Edytowane 4 Listopada 2013 przez Paweł_530 Zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_530 Opublikowano 6 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 (edytowane) Pomocy!!! Już ponad miesiąc jeżdżę bez boczka... nikt nie wie czy za bardzo zabazgrałem? Jeszcze jedno... czy komfortowe zamykanie szyb (za jednym kliknięciem do końca) działa tylko u kierowcy? Wydaje mi się że działało wcześniej co najmniej u pasażera... Edytowane 6 Listopada 2013 przez Paweł_530 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Jak na moje oko to krańcówka padła, poszukaj może jakiejś używki na necie, na pewno się coś znajdzie za nieduże pieniądze. A co do nie podnoszącej się samoczynnie szyby pasażera to chyba każde E34 tak ma, że tylko po pojedynczym kliknięciu podnosi się tylko kierowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 6 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 czy komfortowe zamykanie szyb (za jednym kliknięciem do końca) działa tylko u kierowcy? u mnie też tylko kierowce domyka "automatycznie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_530 Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) Dzięki chłopaki za odpowiedź u mnie też tylko kierowce domyka "automatycznie" No to mnie przynajmniej uspokoiło. Ale z drugiej strony trochę mały wypas, chyba trzeba w nich poprawić ten fabryczny mankament (jeśli się da w miarę łatwo) happy_bmw Co do tej krańcówki, to po którymś z liftów krańcówka nie wyglądała tak WYŁĄCZNIK KRAŃCOWY BMW E34 (3641016754) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. lecz była częścią wiązki i wyglądało to tak: BMW E34 E4830D Micro Switch Sensor RealOEM.com BMW E34 530i VARIOUS MICRO SWITCHES E4830D I tutaj gorąca prośba CZY MA KTOŚ COŚ TAKIEGO NA ZBYCIU?? Na przykład z jakiejś uszkodzonej wiązki drzwi, czy może całą wiązkę choć wolałbym nie pruć swojej... Edytowane 7 Listopada 2013 przez Paweł_530 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 7 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Zapytam kolegę czy ma jeszcze mechanizmy z wiązkami z e 34 to w razie czego byłaby część. Co do poprawiania fabryki w tym przypadku to ja bym odpuścił ze względów bezpieczeństwa. Komfortowo zamykasz okno kierowcy jako kierowca ,który jedną rękę ma na kierownicy a drugą na przycisku i wie,że skoro zamyka szybkę to i nie wkłada tam paluchów. Jeżeli przerobisz układ że każdy przycisk tak będzie reagował to nie masz kontroli nad tym co i gdzie wkładają Twoi pasażerowie. W przypadku zamykania okna pasażerowi jako kierowca słysząc krzyk puszczasz przycisk=szyba staje. Przerabiając układ-zanim ponownie znajdziesz przycisk i ponownie naciśniesz to oprócz krzyku będzie krew:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_530 Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) Hehe Jednak Niemcy pomyśleli. Myślałem raczej o tym żeby pasażerowie mogli sobie pyknąć szybką (chyba że np. z tyłu działają tak włączniki) no i szyba u pasażera z przodu, często używana np. pytając o drogę. Tu raczej małe ryzyko przytrzaśnięcia bo widać co ten obok robi z paluchami O ile się nie mylę to w e39 jest w każdej szybie dwuskokowy przycisk, ale tam podobno jest zabezpieczenie że szyba staje jak coś przytrzaśnie. A teraz zgłupiałem, bo byłem przekonany że w mojej działa tak przynajmniej u pasażera... na szczęście opuścić można wszystkie pyknięciem. Co do wiązek to jestem zainteresowany (najlepiej sama kosteczka, nie chodzi tu bynajmniej o koszt a o wyciąganie mojej wiązki z elegancką taśmą "munchen" I do tego odłączanie zamka itd. obym nie przedobrzył. Szkoda że nie jest to osobny element (jak w przedlifcie), który mógłbym nawet przymierzyć gdyby nie daj Bóg okazało się że to nie to, a tak to nie chcę ciąć całości bez pewności. Już wtedy chyba powoli zaczynali przymierzać się do aut o ograniczonej żywotności, gdzie nie wszystko da się wymienić... Edytowane 7 Listopada 2013 przez Paweł_530 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_530 Opublikowano 7 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Co do mechanizmów to właśnie wypadnięcie ze ślizgu skłoniło mnie do rozgrzebania sprawy - kupiłem w ASO nowe ślizgi, trochę podgiąłem ramiona i teraz powinno być kolejne 20 lat spokoju... pod warunkiem że silnik znowu ich nie wyrwie. Przydałby się jeszcze taki smar jak był: gęsty, szary (grafitowy?) Aha, i do tego wyczyściłem szmatą gąbkowe prowadnice - to było najważniejsze, bo teraz szyba płynnie zjeżdża, a nie ciężej pod koniec. Polecam ten zabieg każdemu kto rozbebeszy drzwi. Czy ktoś zna może lepszy sposób? Podejrzewam że nasmarowanie da efekt na krótką metę, z czasem złapie więcej brudu. Najlepiej byłoby wymienić gąbki na nowe Co do wiązek to nie wiem, czy różniły się po lifcie z 1992, czy z 1994 (ja mam po tym ostatnim) A chodzi tu właśnie o ten wyłącznik krańcowy E4830D (jak opisałem wyżej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.