pikwas Opublikowano 9 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Witam mam e36 318 M40 wybraliśmy się do Białki na sylwka z czwórka znajomych i na zakopiance po dwógodzinnym postoju w korku moja bavarka się zagotowała wskazówka wskoczyła na czzerwone pole i zapaliła się czerwona lampka zjechałem na bok ostudziłem ją i dolałem wody z tego co pamiętam to w zbiorniku wyrównawwczym miałem płyn tylko do połowy czy to może by przyczyną tak szybkiego zagotowania się wody w chłodnicy??Wiatrak kręci ale tak jakby trochę za wolno czy może to jest tego pryczyną??Może mam walnięte visco???Jak to sprawdzic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Na początek porządnie odpowietrzyć. Wiatrak wskakuje na większe obroty dopiero przy wyższych temperaturach - np. przy długim staniu w korku. U mnie w E36 poziom ustala się na zimnym silniku [oznaczenia COLD / KALT na zbiorniczku z płynem] Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikwas Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Możesz powiedziec jak skutecznie odpowietrzyc układ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejus Opublikowano 9 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 http://forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IeS Opublikowano 10 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 Jeśli podczas jazdy się nie grzeje tylko na postoju to stawiam na sprzęgło wiskotyczne. Jak tylko wskazówka leci na czerwone pole włączaj ogrzewanie w kabinie na max i zobacz co się stanie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 10 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 takie włączanie ogrzewania na maxa i dmuchawe na maxa w sytuacji gdy wskazówka jest juz na czerwonym polu to juz tylko po to by jeśli sie uda to uratować silnik. Jeśli podczas jazdy masz prawidłową temperature a przy postoju temperatura rośnie to nr 1 visco się nie załącza. Jeśli układ jest nie odpowietrzony prawidłowo i nie sumiennie to silnik będzie sie grzał. Jeśli silnik jest wiecznie nie dogrzany to termostat Usterka termostatu w przypadku przegrzewania się silnika to troszkę wiecej zachodu z obserwacją temperatury węży chłodnicy(dolnych i górnych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Levik Opublikowano 10 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2007 U mnie właśnie jest odworotnie, silnik sie nie dogrzewa! Już zauwazylem wieksze spalanie! Narazie wsadziłem tekturke przed chlodnice i troche pomogło! Jak myslicie czy to termostat jest stale otwarty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 11 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Jesli masz tak od początku to sprawdz czy masz wogóle ten termostat-może ktoś tobie go zdemontował. Jesli to od niedawna to termostat do wymiany [ Dodano: 11 Styczeń 07, 07:22 ] U mnie właśnie jest odworotnie, silnik sie nie dogrzewa! Już zauwazylem wieksze spalanie! Narazie wsadziłem tekturke przed chlodnice i troche pomogło! Jak myslicie czy to termostat jest stale otwarty? To termostat na bank-zawiesił sie w pozycji otwarcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Levik Opublikowano 11 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 a możecie mi powiedzieć, czy trzeba spuscić wode żeby wymieńic termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 11 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Nie musisz spuszczać płynu chłodniczego z układu by wymienić termostat (przy wymianie trochę jednak go wypłynie jak odkręciśz obudowę termostatu i wyciągniesz termastat)ale jeśli tak jak piszesz masz w układzie ''wodę'' to warto byłoby ją spuścić nawet mimo tak łagodnej zimy pzdr [ Dodano: 11 Styczeń 07, 11:28 ] no i po wymianie termostatu staranne odpowietrzenie układu inaczej mogą być problemy z prawidłową temperaturą (przegrzewanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Levik Opublikowano 11 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Nie musisz spuszczać płynu chłodniczego z układu by wymienić termostat (przy wymianie trochę jednak go wypłynie jak odkręciśz obudowę termostatu i wyciągniesz termastat)ale jeśli tak jak piszesz masz w układzie ''wodę'' to warto byłoby ją spuścić nawet mimo tak łagodnej zimy pzdr [ Dodano: 11 Styczeń 07, 11:28 ] no i po wymianie termostatu staranne odpowietrzenie układu inaczej mogą być problemy z prawidłową temperaturą (przegrzewanie) gdy pisałem "wode" miałem na myśli płyn chłodniczy, Pozdrawiam i dziękuję! <bmw_3> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikwas Opublikowano 16 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Witam ponownie, macie racje to będzie chyba visco, kolega ma podobne e36 tylko ze 1,6 i zaraz po kupnie auta musial zmienic visco u mnie najwidoczniej wogóle się ono nie załącza bo tego ani nie wida, ani nie słycha wiatrak kręci się jakby chciał a nie mógł:-)U niego po założęn iu nowego visco jak sie załączy to aż warczy jak smigło w samolocie(fajny odgłos:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.