Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Mam niestety kolejny problem... i bardzo prosze o pomoc bo ostatnio problem goni problem i powoli zaczynam mieć dość.

zbiorniczek wyrównawczy przy starej chłodnicy zaczął przeciekać (był już zalepiany sylikonem przez poprzedniego wlasciciela) i kupiłem nową chłodnicę. Katalogowo wchodzi ok 10l płynu (auto bez klimy). Spuściliśmy płyn ze starej, weszła nowa i tutaj ciekawostka numer 1, bo wlaliśmy 5l płynu i na zbiorniczku wyrównawczym już był max... a gdzie ma wejść pozostałe 5 ja sie pytam. Odpowietrzone jest - przy odkręconym korku i odpowietrzniku minimalnie wylewa sie z odpowietrznika a ze ścianki zbiorniczka też leci strumień gdy się lekko przygazuje. Teraz jak jeżdże to kontroluje płyn i co 1-2 dni dolewam troche - i tu moje pytanie, czy nie jest czasem tak, że wtedy weszło tylko te 5, teraz on sie po prostu rozprowadza i to dlatego musze go dolewać? Doleje prawie pod korek (zostawie jakieś 5-6cm) i po paru dniach znów musze uzupełnić bo zeszło do minimum, i nie wiem teraz czy to wyciek znowu przy nowej chłodnicy, czy płyn sie uzupełnia i to norma po zmianie chłodnicy i płynu.

I kolejna sprawa. Też chodzi o poziom, ale tym razem oleju silnikowego. Spuściliśmy stary i wlaliśmy nowy Motul 10w40. Katalogowo wchodzi 6,5 litra. Kupiłem 6 litrow, wlaliśmy całość i... poziom oleju na bagnecie ledwo sięgał minimum... Wczoraj dokupiłem jeszcze litr, dzis dolałem jakieś 0.85l i jest na minimum. To też normalne? Czyli łącznie weszło ~6,85 litra i poziom na bagnecie ledwo sięga minimum, przy czym katalogowo jest 6.5.

I bądź tu mądry.

Bardzo prosze o pomoc bo juz powoli mi ręce opadają.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, ciekawe z tym olejem, powiem Ci, że ja jak ostatnio u siebie też wymieniałem olej i też na motula 10w40 miałem podobny problem, wlałem 5,75 a tu ledwo minimum na bagnecie. Gdzie kupowałeś tego motula?

Co do płynu chłodniczego to mi to wygląda na źle odpowietrzony (jeśli nigdzie nie ma wycieku). Szkoda, że nie sprawdziłeś ile zlałeś. A tak poza tym nie znam się, ale może jeszcze gdzieś w silniku siedzi. :P Bo co jak co, 0.5L no 1L no to "jeszcze ujdzie" ale nie 5. :)

A skoro już ten temat to takie pytanie, kiedy zapala się sygnał na kompie, że mało oleju? Przy końcówce podziałki na bagnecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weszlo tylko 5 litrow ponieważ nie sposciles wszzystkiego ;) jeszcze plyn w chlodnicy nagrzewnicy, troche w silniku i po wężach.. ja zawsze odkrecam korek odpowietrzenia caly odpalam auto i czekam az przestana babelki leciec potem dodaje troche gazu zchodzi mi do maxa plyn reszta do miski pod autem zleci i zakrecam korek odpowietrzenia ;) i plyn powienien sie przelewac a max byc caly czas w jednym stanie ... po przejechaniu kilku km sprawdzam i zawsze jest git i ubytków niema ;)

co do oleju to niech inni sie wypowiedza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy zapala sygnał na kompie to nie mam pojęcia. Olej kupowałem w sieci Auto-Partner.

Co do płynu chłodniczego bo to mnie najbardziej niepokoi... tak jak piszesz - 1l to jeszcze ujdzie, ale żeby było już po 5l max... troche dziwna ta sprawa, układ jest odpowietrzony, odpowietrzaliśmy i było ok (wszystkie strumienie itp jak trzeba).

grzesio masz racje - ze tez o tym nie pomyslalem - plyn spuszczalismy tylko z chłodnicy... No ale to tak czy siak, może tłumaczyć tylko fakt że 5l weszło a nie 10. A czemu ubywa w takim razie... ? Dodam, że jak testowaliśmy nową chłodnice i zatrzymaliśmy wiatriak chłodnicy i przygazowaliśmy, to po chwili w takiej konfiguracji (gaz + blokada na wiatrak) spod chlodnicy zaczal plyn cieknac, okazalo sie ze na dole chlodnicy jest jakis otwor ktory otwieral sie w przypadku gdy zatrzymywalismy wiatraik i gazowalismy chwile. Ale to raczej normalne?

Edytowane przez Arturov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu, że dobrze odpowietrzyłeś (włączone ogrzewanie na max, itd.) to fakt, że wlałeś tylko 5 L to nic strasznego. Cała reszta płynu była w obiegu. Jak u mnie wymienialiśmy chłodnicę to weszło nawet mniej jak połowa. Natomiast dolać to mógłbyś później raz albo dwa i nie w jakiś dużych ilościach. IMO albo masz zapowietrzony układ albo Ci gdzieś płyn ucieka.

Co do tego "zaworu" o którym piszesz w chłodnicy - na moje oko nie ma czegoś takiego. Za spuszczenie nadmiaru ciśnienia odpowiada korek wlewu. I teraz tak - jaką masz pewność, że w czasie jazdy Ci płyn przez tą chłodnicę nie ucieka? Zatrzymanie wisco nie powinno mieć wpływu na wyciek płynu - powinna się podnieść temperatura ale nic nie wypływać. Sprawdź tą chłodnicę. Tym bardziej, że układ chłodzenia w benzynie pracuje pod dużym ciśnieniem.

Co do oleju to może masz jakiś trefny bagnet? Często jest tak, że to 0,5-1 L to właśnie właśnie jest ten poziom na miarce. Bo jak ma być 6,5 L to powinno tyle wejść - chyba, że Ci gdzieś ucieka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o chłodnice jej podciekanie i poziom płynu to:

Jaką chłodnicę zakupiłeś?

Nissens,Behr,NoName?

Nissens wytrzymywał mi max 2sezony i podciekał,NoName oddawałem zanim wyjechałem z garażu.Behr trzyma ładnie już 3sezon.

Do M50 bez klimy wchodzi 10,5L(pusty układ czego nie uzyskamy).

Kiedyś jak będziesz wymieniał termostat to zobaczysz dlaczego teraz nie weszło więcej.A wymieniając olej mogłeś pooglądać blok-jest tam korek do spuszczania płynu chłodniczego z płaszcza wodnego cylindrów.

W sumie po odkręceniu wszystkiego co wymieniłem weszło mi 9,5L więc 1L jeszcze mimo wszystko gdzieś siedział:)

Co do oleju i poziomu:

Posprawdzaj bagnet czy aby wskażnik się nie obluzował i czy masz właściwy.

Szpady-trzeba zrobić jeszcze jeden trik:

Zemienić się bagnetami bo M50tki w e36 i e34 mają inne miski=inne bagnety.

Teoretycznie w e34 pomiędzy b20 i b25 bagnet jest ten sam.

Analogicznie w e36 też ale jak do M50 z miską z e34 włoży się bagnet z e36 to mogły by być jaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do bagnetów to nawet praktycznie można powiedzieć, że są takie same w M50B20/B25 w E34 bo przecież mierzyliśmy Dziki jak gadaliśmy ostatnio na najcie. Tylko tak jak Ci napisałem na pw. Wlałem do siebie tyle ile powinienem (5,75) a tu dociągnęło do początku miarki. Czyli teoretycznie jeszcze gdzieś około litra brak. Czyli tak jakby cały filtr siedział sobie na sucho, ale sprawdzałem i naciągnął. A i zaznaczam, że przy zmianie na valvoline nie miałem tej zagwostki, po wlaniu 5,75 bagnet pokazywał dobrze. Może nie dolewają tych baniek motula choć nie zauważyłem, ale żeby litra?

Co do chłodnicy to tak jak Popi_90 pisze, jakoś dalej mi nie pasuje ta teoria, że niby przy zatrzymaniu wiatraka (visco), układ dla bezpieczeństwa spuszcza płyn...

Przy tym zatrzymaniu temperatura nie rośnie przypadkiem?

Jak dla mnie to wygląda na jakąś nieszczelność - jak zatrzymasz wiatrak to ciśnienie rośnie i gdzieś na nieszczelności (może na tym niby otworze) ucieka. Nawet ostatnio gdzieś już o tym na forum było. Też teoria o spuszczaniu przez układ plynu dla bezpieczeństwa gdy wiatrak się zatrzyma.

P.S.: Teraz znalazłem, że to nawet był Twój temat. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, przespałem się z tym i powrócę do tego zaworu/otworu u dołu chłodnicy... Może faktycznie macie racje ze to nie jest żaden otwór który spuszcza płyn jak ciśnienie rośnie, tylko po prostu zwykła nieszczelność która wtedy pod ciśnieniem puszcza płyn. Temperatura jak to robiliśmy była w normie, wskazówka idealnie w pionie.

Tylko teraz pytanie jak sprawdzić tą nieszczelność?

A jeszcze odnośnie firmy chłodnicy - żadna jakaś super markowa - Depo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wasze silniki niedługo się:drool:

Zalałeś tyle co kolega na start ale do V8

Zlitrażujcie sobie olej jaki dostajecie ze sklepu w bańce bo może faktycznie się Was oszukuje.

Kilka razy wymieniałem sobie olej sam czy w sklepie gdzie kupowałem olej i zawsze do kreski max wchodziło mi równo 7l więc nie rozumie o co ci chodzi!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...