Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam takie pytanie - zmieniłem wczoraj chłodnicę na nową (stara przeciekała przy uszczelnieniu zbiorniczka i nie dało się już nic zrobić). Wczoraj testowaliśmy i opiszę taką sytuację:

Wentylator chłodnicy chodził sobie spokojnie od silnika, zatrzymaliśmy go, popracowaliśmy przepustnicą i nagle spod samochodu zaczęło lać płynem, po puszczeniu wentylatora po chwili problem ustał - okazało się że w chłodnicy jest jakiś "otwór bezpieczeństwa" który spuszcza płyn jak robi się za gorąco - to normalne?

I kolejne pytanie bardziej zagadkowe - w sytuacji tak jak wyżej, czyli kiedy lekko kabelkiem między łopatkami zatrzymaliśmy wentylator, to czy po chwili właśnie jak cieplej się zrobiło, to oprocz tego otworu w chłodnicy, wentylator nie powinien się włączyć na swoją normalną moc ? Bo nic takiego się nie stało.

Z góry dzięki, pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, czy po zatrzymaniu wentylatora poprzez włożenie kabelka między łopaki i jak po chwili zrobi się gorąco, to nie powinien on już włączyć się na swoją normalną moc (wtedy zatrzymanie kabelkiem nic nie da), bo z dołu chłodnicy przez ten "otwór bezpieczeństwa" po chwili zatrzymania wentylatora cieknie płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to raczej nie powinno cieknąć, skoro cieknie Ci po zatrzymaniu wentylatora, to znaczy, że ciśnienie rośnie i gdzieś ten płyn wywala przez jakąś nieszczelność. Bo w taki sposób jadąc, załóżmy na dłuższą metę, pozbędziesz się całego płynu. Jak dla mnie to nieszczelność. Nic nie powinno wyciekać, a zwłaszcza płyn chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisco. Szpadyzor z tego co zauwazylismy to pod chlodnica jest taki jakby otwor bezpieczenstwa ktory wlasnie w przypadku gdy robi sie za goraco, spuszcza troche plynu aby cisnienie nie rozsadzilo, ale wtedy na logike powinien zalaczyc sie tez wentylator, ktory wlasnie nie wlacza sie (tzn przytrzymywane są łopatki kabelkiem, ale jakby wlaczyl sie na swoja normalna moc to bez problemu by ruszył). I o to mi się rozchodzi właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz wisco to wentylator chyba powinien cały czas się kręcić a obroty i siła zwiększa się z temperaturą silnika( może się mylę)

może masz walnięte sprzęgło wiscotyczne czy jakoś tak to się nazywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...