Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Jaro Opublikowano 16 Października 2013 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Witam wszystkich. A więc jako, że zmieniłem furę i doprowadzam do należytego stanu postanowiłem wymienić odmę. W necie jest sporo na ten temat, ale albo źle szukałem, albo faktycznie nie ma opisu ze zdjęciami które wiadomo, że ułatwiają pracę. Dlatego też postanowiłem cyknąć parę fotek i stworzyć właśnie taki opis... A więc na początek możemy odkręcić osłonę z prawej strony silnika (podważamy zaślepki i odkręcamy śrubki 8 lub 10 już nie pamiętam). Mamy wtedy taki oto widok... [ATTACH=CONFIG]27222[/ATTACH] Następnie demontujemy obudowę filtra powietrza (będziemy potrzebować klucz 10 i śrubokręt płaski żeby odkręcić opaski z węży) Po zdemontowaniu obudowy filtra i przepływomierza (wtyczkę wypinamy i odkręcamy opaskę, schodzi lekko) mamy taki oto widok. [ATTACH=CONFIG]27223[/ATTACH] Następnie przy użyciu torx25 odkręcamy to czarne pudełko (nie wiem co to, ale trza odkręcić ) [ATTACH=CONFIG]27224[/ATTACH] Teraz wypinamy wtyczkę z tego zaznaczonego elementu i za pomocą torx25 odkręcamy śrubki trzymające ten uchwyt. On nadal się trzyma, ale już można go odchylić co da nam później lepszy dostęp do odmy. [ATTACH=CONFIG]27225[/ATTACH] Później odkręcamy tą czarną skrzyneczkę z której wychodzą wszytkie kabelki... jej też całkiem nie usuniemy, ale po jej odgięciu będziemy mieli jako takie pole manewru. Tu mamy do odkręcenia 2 nakrętki 10, jedna jest na wierzchu a druga z prawej strony na dole przy przepustnicy. Wogóle jej nie widać dlatego trza wymacać palcami :lol: Na foto zaznaczyłem gdzie jej szukać [ATTACH=CONFIG]27226[/ATTACH] Dobra teraz wywalamy krokowca. 2 razy torx35. Po odkręceniu ich trzeba tak obruszać bo dodatkowo siedzi w kolektorze... [ATTACH=CONFIG]27227[/ATTACH] Teraz mamy dostęp do przepustnicy. Do jej demontażu należy odkręcić 4 śruby (są na narożnikach) rozmiar 10. [ATTACH=CONFIG]27228[/ATTACH] No i w tym momencie nareszcie mamy w miarę dostęp do odmy, którą odkręcamy przy pomocy torx25... [ATTACH=CONFIG]27229[/ATTACH] Oczywiście żeby wyjąć odmę należy usunąć wszystkie wężyki, które są do niej podpięte. Niestety raczej Wam się to nie uda, a więc wart zawczasu zaopatrzyć się w komplet nowych. Moje były naprawdę kruche, a dodatkowo dojście jest tak kiepskie, że praktycznie trza je było łamać żeby móc jakoś je stamtąd wywalić Miłej zabawy 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 16 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Trochę inaczej niż w moim traktorze. bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 17 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Ano inaczej. W moim poprzednim M47N o wiele mniej roboty i kosztów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyto Opublikowano 17 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 No w końcu jakaś fotorelacja, przymierzam się właśnie do wymiany i to trochę ułatwi sprawę uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 17 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 No w końcu jakaś fotorelacja, przymierzam się właśnie do wymiany i to trochę ułatwi sprawę uklon_bmw Jak pomocne to powinieneś postawić piwo :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 17 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Chciałem tylko dodać, że przy montażu odmy i rurki tej górnej która wychodzi u góry między żebrami kolektora, należy ją najpierw wetknąć w odmę i przekręcić (najlepiej na starej zobaczyć mniej więcej o co chodzi) bo inaczej nie wejdzie. I tu naprawdę ważna sprawa jak wetkniesz nie w tym momencie przekręcenia co trzeba to już jej nie okręcisz a co za tym idzie będzie źle bo rurka jest plastikowa... a ponowne jej wypięcie jest na tyle trudne że istnieje ryzyko połamania !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flashback Opublikowano 17 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 a tu na żywo można podglądnąć jak to się wymienia w M52TU i do M54 podobnie. [video=youtube;BSKuZFgAdWU] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyto Opublikowano 17 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Października 2013 Jeszcze takie podstawowe pytanie jakie są przesłanik do wymiany odmy w benzynce, bo nie wiem czy nie jestem zbyt nadgorliwy chcąc ja wymienić u siebie, odłaczajac przewów pokazany na rysunku co prawda scianki sa troche oklejone mazią oleistą ale czuje jak zasysane jest powietrze w kierunku przewodu [ATTACH=CONFIG]27244[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 18 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 U mnie tam nie było wogole mazi ale dla pewności wymieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 18 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Jaro a zdradź jeszcze tajemnicę - jeśli możesz - jaki był koszt (tak w zarysie) wszystkich części i gdzie się w nie zaopatrzyłeś - Alledrogo czy sklep firmowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 18 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Pidey jak to gdzie? Jest kolega na forum ktory sie tym zajmuje ;-) Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 18 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Jaro a zdradź jeszcze tajemnicę - jeśli możesz - jaki był koszt (tak w zarysie) wszystkich części i gdzie się w nie zaopatrzyłeś - Alledrogo czy sklep firmowy? Oczywiście bralem u Krzyska. Polecam, bo ceny mega promocyjne. Czyli superbmw.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyxck Opublikowano 9 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2014 Dokładnie poszło jak w opisie. Jeszcze przy okazji sprawdzić można bagnet czy nie zapchany jest bo u mnie był tak zawalony syfem, że 1,5h prawie czyściłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyxck Opublikowano 13 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Mam pytanie. Czy po wymianie musiałeś dolać oleju, miałeś ubytek. U mnie muszę prawie 0,5l dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 13 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 W sumie to nie wiem, bo od razu po wymianie odmy wymieniłem olej na nowy, była to moja pierwsza wymiana w tym aucie i wszystko robiłem tuż po zakupie. Teraz po roku użytkowania mogę tylko powiedzieć że od zmiany do zmiany (około 9-10 tyś.km) nie muszę robić dolewek delikatnie jest mniej na bagnecie, ale nie na tyle żeby uzupełniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 13 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2014 Przy wymianie odmy warto odkręcić rurkę bagnetu wyjąć ją do góry wyjdzie bez problemu i wyczyścić te cieńszą rurkę na którą idzie wężyk dolny z odmy i wchodzi do tej rurki lubi się tam zalepić masełkiem i nie ma przepływu.Ja przepychałem cieńkim drutem,a potem kilka razy lałem ekstrakcyjną aby odpływ był w pełni drożny. Co do odmy w m52 mniej roboty jak ktoś ma małe dłonie wciśnie pod kolektor od przodu i zboku po ściągnięciu obudowy filtra powietrza to da się szybko zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyxck Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Czyściłem też bagnet. Był całkowicie niedrożny. Możliwe, że go źle osadziłem i teraz nie wchodzi w całości jak powinien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Jest to możliwe. Sprawdź dokładnie żeby się upewnić. U mnie akurat było czysto, ale też demontowałem żeby sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Siema. Ja wczoraj wymieniałem odme w m52 . najłatwiej bylo wyciągnac cały kolektor przy okazji go dobrze umyć.odrazu wymiana uszczelki pod kolektor czyszczenie przepustnicy i krokowca. dodatkowo mamy fajny dostęp do odmy i jej wszystkich węży co przy montażu umożliwia nam idealne podpięcie wszystkich przewodów bez uszkodzenia zadnego z nich. cala zabawa trwa jakieś 2 godziny i jest różnica. Jeżeli odma i jej przewody są brudne czy już nawet zapchane to kolektor też ma w sobie sadze którą warto wyczyścic. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Tylko po co w m52 ściągać kolektor i pakować się w koszty nowej uszczelki...Przy sprawnych rekach da się to zrobić bez ruszania kolektora,a przy okazji warto wyjąć krokowca i wypsikać go w środku sprayem do czyszczenia przepustnic dwie pieczenie na jednym ogniu Co do rurki bagnetu to raczej nie ma możliwości źle wsadzić,bo wtedy nie dałoby się jej przykręcić i trzeba pamiętać o oringu na końcu aby się nie zgubił,można też dać nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyxck Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Chodzi o to, że przed wymianą miałem 3/4 stanu a dzień po już na bagnecie prawie nic a kiedyś jak miałem minimalny stan to się kontrolka żółta oleju zapaliła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Jeśli wepchałeś rurkę do końca tak,że trafiłeś w stare miejsca w,których była przykręcona to nie ma opcji aby źle pokazywał bagnet.Może stałeś w innym miejscu albo sprawdzałeś olej na ciepłym silniku,a potem na zimnym i olej jeszcze do miski nie spłynął... Olej na zimnym silniku będzie miał większy stan jak na ciepłym sprawdzisz od razu po zgaszeniu auta będzie mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.