szafarzszafarz Opublikowano 8 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Witam A więc tak auto to e46 z silnikiem m43 Jest wymieniona swierzo uszczelka pod głowicą, pompa wody jest ok, natomiast termostat nie jestem pewien bo gotowałem go w wodzie i nie otwarł sie ale pisze na nim 105 stopni wiec myslę ze woda osiągła tylko 100 wiec nie wiem jeszcze mam go wygotowac w płynie i zobacze ale dzieje się tak. układ jest odpowietrzony i jest wszystko ok jak się przejade tak konkretnie to się zapowietrza tak że rośnie ciśnienie w wężacz, wąż górny jest gorący a dolny zimny, a wię cauta nie gaszę i odpowietrzam odpowietrznikiem ciśnienie jest duże bardzo jak troche spadnie to tak jakby termostat puscił i już jest ok oba węże ciepłe i znów zakręcam i jade i znów to samo co może być za przyczyna - chyba termostat co nie ???? a jak nie to co jeszcze może być????? dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaku Opublikowano 8 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Kolego, w m43 termostat otwiera się elektronicznie-jest sterowany przez kompa. Przy 105 stopniach puszcza mechanicznie, takie zabezpieczenie jakby któryś z czujników padł. Przeczyść styki przy termostacie, podłącz pod kompa i sprawdź błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 8 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Października 2013 Skoro wymieniales uszczelke, a mniemam ze zostalo to zrobione jak nalezy, moim zdaniem problem tkwi w odpowiednim odpowietrzeniu ukladu chlodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 9 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 a sprawdzałes głowice na szczelnosc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 9 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Października 2013 Więc tak termostat zamówiłem i korek do chłodnicy odrazu Jak chdzi o uszczelke i głowice to jest ok, uszczelkę sam robiłem bardzo dokłądnie Dzieje się tak, układ odpowietrzałem tak jak się to powinno robić i do momentu aż płyn już stoi cały czas na stałym poziomie w zbiorniczku wyrównawczym. Ogrzewanie jest eleganckie. I tak siadam i jadę oczywiście węże twarde górny gorący natomiast dolny zimny po chwili gazowania włącza sie wentylator i termostat się prawdopodobnie otwiera bo dolny wąż robi się cieplejszy i ciśnienie jakby trochę maleje i za chwilę znów się zwiększa a termostat zamyka bo wąż zimnieje. Myślę że wina w termostacie jest bo on jest podobno otwierany elektrycznie i może to jest zepsute Najlepsze jest to że jakbym nie patrzył pod maskę to ogrzewanie ok, i temp na wskaźniku też cały czas ok Dziwne co nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 10 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Zapomniałem dodać że jak auto już zgaszę te węże są takie gorące i czekam chwile nie wiem ile ale parę minut i nagle termostat się otwiera i ciśnienie spada i dolny wąż jest gorący i już nie ma ciśnienia w układzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 10 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2013 Jak to uszczelke sam robiles? McGyver? Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalk now Free Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 11 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Jak to uszczelke sam robiles? McGyver? wyciął z wykładziny normalka :dance: wymień termostat koszt nie duży roboty nie wiele bo on co późno reaguje z tego co piszesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaku Opublikowano 11 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2013 Zapomniałem dodaćże jak auto już zgaszę te węże są takie gorące i czekam chwile nie wiem ile ale parę minut i nagle termostat się otwiera i ciśnienie spada i dolny wąż jest gorący i już nie ma ciśnienia w układzie To ja może zadam jeszcze kluczowe pytanie: czy wywala Ci wodę? Bo z tego jak opisujesz, wygląda wszystko normalnie. Wskazówka od temparatury będzie stała w pionie jak płyn ma temp od 75 do 103 stopni(z tego co pamiętam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 13 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 sorki tak właśnie wody z chłodnicy nie wywala w sensie że chłodnica jest zakręcona i odpowietrznik też to ciśnienie jest duże ale temp stoi na środku oraz z chłodnicy nigdzie nie wyrzuca wody bo wszystko jest zakręcone i szczelne. Natomiast jak silnik pracuje albo go zgaszę i od razu odkręcę, np korek odpowietrznika to pod wielkim ciśnieniem płyn wyskoczy (wraz z parą) tak że aż zacznie się gotować jakby po dostaniu powietrza. A jak korek chłodnicy to wywali na max płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
słodki Opublikowano 13 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Natomiast jak silnik pracuje albo go zgaszę i od razu odkręcę, np korek odpowietrznika to pod wielkim ciśnieniem płyn wyskoczy (wraz z parą) tak że aż zacznie się gotować jakby po dostaniu powietrza. A jak korek chłodnicy to wywali na max płyn to ze wywala płyn i zaczynać on wrzeć po odkreceniu to normalka im większe ciśnienie w chłodnicy to temeratura wrzenia jest wyższa a jak odkręcasz korek w chłodnicy gdzie płyn ma ponad 100 stopni obniżasz ciśnienie i masz taki efekt jak opisałeś :lol: to jest równanie Clapeyrona , a paluchy po co pchałeś do głowicy? na moje oko to się nie pozbyłeś poprzedniego problemu masz uszkodzoną głowicę lub blok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popi_90 Opublikowano 14 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2013 Tym bardziej, że układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem 2 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 28 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Witam ponownie Z samochodem jest coś nie tak już nie mam siły Odpowietrzałem jeszcze raz. Jest tak że odkręcę korek od chłodnicy i odpowietrzę tak jak ma być czyli węże uciskam długo aż wszystką wodę wciągnie az stanie stan i odpalam, ogrzewanie full i co chodzi silnik z 5-10 minut i jest ok super wszystko aż nagle woda rośnie w zbiorniczku i więc zakręcam korek gasze i znów odpowietrzam i tak z 5 razy i musi być ok bo już wody więcej nie pobiera i cały czas to samo więc zostawiłem to tak. Wąż górny nadal gorący a dolny zimny tylko czasem jest trochę cieplejszy dolny czyli term sie otwiera ale tak krutkie odcinki czasu. węże są bardzo napompowane. Tak jeźdźiłem ale mało aż do dzis przejechałem 40 km o nagle dym zpod maski patrze a tu korek w chłodnicy upuiszcza ciśnienia i poziom płynu się zaświecił I nie wiem co jest z tym autem Myślę że pęknięcie bloku jest mało prawdopodobne ale nie sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flashback Opublikowano 28 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 a wymieniłeś ten termostat jak ci kazano ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 28 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 tak termostat wymianiony I jak się okazalo brakowało wody w chłodnicy nie wiem dokładnie ale kolo 1 litr albo z 1,5 - ale co się stało z tą wodą???? nigdzie sie nie wylewa i nie ma wody w oleju Myślę o wymianie pompy wody ale chyba jest ok bo jak jest korek od chłodnicy odkręcony i dodaje gazu t z boku z tej dziurki leci płyn tak mocno a jak jest na wolnych to pomalutku płynie, no i jeszcze chodnica może jest zatkana ale to chyba nie i tak to wszystko jest wymienione i dalej jest nie tak No ale najlepsze - co się z ta wodom podziało????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafarzszafarz Opublikowano 28 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Może woda ucieka do mieszalnika od gazu??????? bo nigdzie jej nie ma i spala ją z gazem auto???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flashback Opublikowano 28 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 a weź no chłopie oddaj ten samochód do dobrego mechanika, bo widze że tu jakieś dziwactwa wypisujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.