Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A więc tak

auto to e46 z silnikiem m43

Jest wymieniona swierzo uszczelka pod głowicą, pompa wody jest ok, natomiast termostat nie jestem pewien bo gotowałem go w wodzie i nie otwarł sie ale pisze na nim 105 stopni wiec myslę ze woda osiągła tylko 100 wiec nie wiem jeszcze mam go wygotowac w płynie i zobacze

ale dzieje się tak. układ jest odpowietrzony i jest wszystko ok jak się przejade tak konkretnie to się zapowietrza tak że rośnie ciśnienie w wężacz, wąż górny jest gorący a dolny zimny, a wię cauta nie gaszę i odpowietrzam odpowietrznikiem ciśnienie jest duże bardzo jak troche spadnie to tak jakby termostat puscił i już jest ok oba węże ciepłe i znów zakręcam i jade i znów to samo

co może być za przyczyna - chyba termostat co nie ???? a jak nie to co jeszcze może być?????

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, w m43 termostat otwiera się elektronicznie-jest sterowany przez kompa.

Przy 105 stopniach puszcza mechanicznie, takie zabezpieczenie jakby któryś z czujników padł.

Przeczyść styki przy termostacie, podłącz pod kompa i sprawdź błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak

termostat zamówiłem i korek do chłodnicy odrazu

Jak chdzi o uszczelke i głowice to jest ok, uszczelkę sam robiłem bardzo dokłądnie

Dzieje się tak, układ odpowietrzałem tak jak się to powinno robić i do momentu aż płyn już stoi cały czas na stałym poziomie w zbiorniczku wyrównawczym. Ogrzewanie jest eleganckie. I tak siadam i jadę oczywiście węże twarde górny gorący natomiast dolny zimny po chwili gazowania włącza sie wentylator i termostat się prawdopodobnie otwiera bo dolny wąż robi się cieplejszy i ciśnienie jakby trochę maleje i za chwilę znów się zwiększa a termostat zamyka bo wąż zimnieje.

Myślę że wina w termostacie jest bo on jest podobno otwierany elektrycznie i może to jest zepsute

Najlepsze jest to że jakbym nie patrzył pod maskę to ogrzewanie ok, i temp na wskaźniku też cały czas ok

Dziwne co nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać

że jak auto już zgaszę te węże są takie gorące i czekam chwile nie wiem ile ale parę minut i nagle termostat się otwiera i ciśnienie spada i dolny wąż jest gorący i już nie ma ciśnienia w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać

że jak auto już zgaszę te węże są takie gorące i czekam chwile nie wiem ile ale parę minut i nagle termostat się otwiera i ciśnienie spada i dolny wąż jest gorący i już nie ma ciśnienia w układzie

To ja może zadam jeszcze kluczowe pytanie:

czy wywala Ci wodę?

Bo z tego jak opisujesz, wygląda wszystko normalnie. Wskazówka od temparatury będzie stała w pionie jak płyn ma temp od 75 do 103 stopni(z tego co pamiętam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki

tak właśnie

wody z chłodnicy nie wywala w sensie że chłodnica jest zakręcona i odpowietrznik też to ciśnienie jest duże ale temp stoi na środku oraz z chłodnicy nigdzie nie wyrzuca wody bo wszystko jest zakręcone i szczelne.

Natomiast jak silnik pracuje albo go zgaszę i od razu odkręcę, np korek odpowietrznika to pod wielkim ciśnieniem płyn wyskoczy (wraz z parą) tak że aż zacznie się gotować jakby po dostaniu powietrza. A jak korek chłodnicy to wywali na max płyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jak silnik pracuje albo go zgaszę i od razu odkręcę, np korek odpowietrznika to pod wielkim ciśnieniem płyn wyskoczy (wraz z parą) tak że aż zacznie się gotować jakby po dostaniu powietrza. A jak korek chłodnicy to wywali na max płyn

to ze wywala płyn i zaczynać on wrzeć po odkreceniu to normalka im większe ciśnienie w chłodnicy to temeratura wrzenia jest wyższa a jak odkręcasz korek w chłodnicy gdzie płyn ma ponad 100 stopni obniżasz ciśnienie i masz taki efekt jak opisałeś :lol: to jest równanie Clapeyrona , a paluchy po co pchałeś do głowicy? na moje oko to się nie pozbyłeś poprzedniego problemu masz uszkodzoną głowicę lub blok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Z samochodem jest coś nie tak już nie mam siły

Odpowietrzałem jeszcze raz. Jest tak że odkręcę korek od chłodnicy i odpowietrzę tak jak ma być czyli węże uciskam długo aż wszystką wodę wciągnie az stanie stan i odpalam, ogrzewanie full i co chodzi silnik z 5-10 minut i jest ok super wszystko aż nagle woda rośnie w zbiorniczku i więc zakręcam korek gasze i znów odpowietrzam i tak z 5 razy i musi być ok bo już wody więcej nie pobiera i cały czas to samo więc zostawiłem to tak.

Wąż górny nadal gorący a dolny zimny tylko czasem jest trochę cieplejszy dolny czyli term sie otwiera ale tak krutkie odcinki czasu. węże są bardzo napompowane. Tak jeźdźiłem ale mało aż do dzis przejechałem 40 km o nagle dym zpod maski patrze a tu korek w chłodnicy upuiszcza ciśnienia i poziom płynu się zaświecił

I nie wiem co jest z tym autem

Myślę że pęknięcie bloku jest mało prawdopodobne ale nie sprawdzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak termostat wymianiony

I jak się okazalo brakowało wody w chłodnicy nie wiem dokładnie ale kolo 1 litr albo z 1,5 - ale co się stało z tą wodą???? nigdzie sie nie wylewa i nie ma wody w oleju

Myślę o wymianie pompy wody ale chyba jest ok bo jak jest korek od chłodnicy odkręcony i dodaje gazu t z boku z tej dziurki leci płyn tak mocno a jak jest na wolnych to pomalutku płynie, no i jeszcze chodnica może jest zatkana ale to chyba nie i tak to wszystko jest wymienione i dalej jest nie tak

No ale najlepsze - co się z ta wodom podziało?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...