Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

dzisiaj po pracy zauwazylem dziwną przypadlosc w mojej e36, mianowicie el. szyby (glownie ta od kierowcy) zaczely dziwnie sie zachowywac.

Przy opuszczaniu wydaje dzwiek jakby silniczek bardzo sie z nią meczyl, powoli opuszcza szybe w dol do mniej wiecej polowy, a po polowie przyspiesza i dziala normalnie. Przy zamykaniu wszystko dziala ok. To samo bylo od strony pasazera, ale mniej widocznie, a po 2-3 razach problem znikl.

Coz to moze sie dziac ?:)

Przy okazji skorzystam i spytam czy ktos z was moze wie gdzie moge dostac emblemat do e36 touringa na tyl ?

I jaki on ma rozmiar ? (gdzies czytalem ze 58mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szyb to mozliwe ze uszczelki blokowaly i sie ulozyly po czasie.

Z emblematem jest problem. Szukaj na gieldzie samochodowej, portalach ewentualnie jakies sklepy BMW. Kiedys znalazlem ale cena i stan znaczka nieszly kompletnie w parze i zdecydowalem sie na oklejenie starego folia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Co do szyb to mozliwe ze uszczelki blokowaly i sie ulozyly po czasie.

Z emblematem jest problem. Szukaj na gieldzie samochodowej, portalach ewentualnie jakies sklepy BMW. Kiedys znalazlem ale cena i stan znaczka nieszly kompletnie w parze i zdecydowalem sie na oklejenie starego folia.

Wczoraj troche pobawilem sie tymi szybami i po paru minutach otwierania/zamykania przestaly calkowicie reagowac na przyciski. Dopiero po kilkukrotnym nacisnieciu guzika bylem w stanie otworzyc/zamknac szybe.

Odpuscilem sobie bo balem sie ze ich w ogole nie zamkne na noc :P

Czy to moze byc jakis silniczek/podnosnik szyby?

Aha,zeby nie smiecic gdzie indziej dodam ze ostatnio drzwi pasazera przestaly reagowac na pilota/kluczyk, nie wiem czy to ma zwiazek jakikolwiek i takie samo pytanie- co to moglo pasc i czy to sie oplaca naprawiac:P

Edytowane przez drxz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj troche pobawilem sie tymi szybami i po paru minutach otwierania/zamykania przestaly calkowicie reagowac na przyciski. Dopiero po kilkukrotnym nacisnieciu guzika bylem w stanie otworzyc/zamknac szybe.

Odpuscilem sobie bo balem sie ze ich w ogole nie zamkne na noc :P

Czy to moze byc jakis silniczek/podnosnik szyby?

Sa 2 opcjie.

1- Tak dlugo sie bawilas w jezdzenie szybami, ze poprostu odcielo prad :) tzn. po zgaszeniu auta masz jeszcze te kilka minut kiedy szyby dzialaja. Jak przestaja wystarczy zamknac i otworzyc drzwi. W miedzyczasie byc moze otworzyles drzwi i zaczely ci jezdzic a jezeli nie to, to obstawiam druga opcje

2 - zasniedziale styki w przelacznikach. Wyjmij je z panelu i np. pilniczkiem do paznokci przeczysc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa 2 opcjie.

1- Tak dlugo sie bawilas w jezdzenie szybami, ze poprostu odcielo prad :) tzn. po zgaszeniu auta masz jeszcze te kilka minut kiedy szyby dzialaja. Jak przestaja wystarczy zamknac i otworzyc drzwi. W miedzyczasie byc moze otworzyles drzwi i zaczely ci jezdzic a jezeli nie to, to obstawiam druga opcje

2 - zasniedziale styki w przelacznikach. Wyjmij je z panelu i np. pilniczkiem do paznokci przeczysc

Opcja 1 niemozliwa,bo bawilem sie w trakcie jazdy:)

Zobacze na dniach co da sie zrobic, moze podjade do mechanika to przyokazji o to tez zapytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyby w e36 temat tak nieprzyjemny, że czasem się zastanawiam czy to na pewno inżynierowie BMW projektowali. Najłatwiejszy sposób diagnozy to ściągnąć boczek. JA obstawiam wyrobione ślizgi lub słabe smarowanie w szynie prowadzącej ślizg. Przesmaruj dobrym smarem szynę, dodatkowo te zęby ( duże ćwierć koło) po których silniczek elektryczny szyb napędza całe to ustrojstwo. Szyba w uszczelkach równo się układa czy może kosi trochę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie e36 oprócz wszystkich wymian eksploatacyjnych zawsze wymieniam ślizgi szyb, smaruje i sprawdzam cały mechanizm oraz wymieniam wszystkie spinki boczków dzięki temu można uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji i masy nerwów.Sprawdź czy nie jest luźna regulacja mechanizmu, czasami lubi pęknąć mocowanie przy nitach, pękają też wcześniej wspomniane ślizgi, słyszałem też że wyrabia się ta metalowa kulka i mino nowego ślizgu nadal nie trzyma. Jeśli coś z ww wystąpiło szyba może lekko kosić i stąd takie objawy - zrób to teraz bo może być gorzej! Jeśli szyba kosi to przy maksymalnym opuszczeniu potrafi lekko wysunąć się z przedniej prowadnicy i przy podnoszeniu wchodzi pomiędzy prowadnicę a uszczelkę podnosi się do ok połowy blokuje i wtedy ramiona wyskakują ze ślizgów i szyba wpada do drzwi i to scenariusz najbardziej optymistyczny bo potrafi też mocno powyginać ramiona podnośnika i taka sytuacji mi się przytrafiła wiele lat temu w mojej pierwszej e36 w nocy przy minus 15 i w śnieżycy jechałem 15 km do domu no i musiałem jeszcze czymś to w nocy zabezpieczyć bo garażu nie mam a szyba leży w drzwiach i raz warunki atmosferyczne a dwa amatorzy cudzej własności!Po tej nauczce już nie czekam aż coś będzie nie tak tylko to robię.Koszta niewielkie i spokojnie przy czteropaku w weekendowe popołudnie temat do ogarnięcia :dance:

Edytowane przez wisnia1419
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...