Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

problem nasepujacy ,

po weekendzie postoju (zrobione tylko w sobote 2-3 rundki po 200 m) w poniedzialek na odpalonym wczesniej 10 min webasto mialem problem z odpaleniem (padniety aku), w ostatnich tygodniach rowniez z rana po odlpaleniu zasygnalizpowal mi niski stan napiecie (?) krotkim sygnalem dzwiekowym w kabinie (bip)

jakies dane:

E39 530d 2000.10

ładowanie w trasie 14.00-14.2 V

aku: zakup 2011-12-28 przebieg 251 709 km model BOSCH 12V 90Ah 720A

po godzinnej jezdzie napiecie, 12.8V, po kilku godzinach spada do 12.4 V, po nocy przed odpaleniem z rana 12.2 V

czy to moze byc wina padającego aku, w weekend postaram sie zrobić test na pobór prądu na postoju

wentylacja, klima działa normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik w bagaznik i zamknij auto ( z otwartym bagajerem ). Bedzie duzy pobor pradu, po 7-10 minutach spadnie do 1,4v, po kolejnych 5-8 minutach ( lacznie 15 minut ) powinno spasc do 0,3v i tak pozostac, az do otwarcia, jak po tam 20 minutach bedzie brac wiecej niz 0,3 to jest cos nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie ampery, jaki masz alternator? 90 czy 120? Ja mam 150 i ciagnie 110aku. Ogarnia bez problemow. Poki co nie wyciagaj bezpiecznikow tylko sprawdz prad, jak po 20 minutach bedzie 0,3A normalnie to jest wszystko sprawne. Wtedy przyczyna pewnie aku skoro sam altek laduje dobrze. Ile lat ma aku? Ja mialem takie same objawy, co jakis czas padal, swiatlo przygasalo przy odpalaniu itp itd, alternator pokazywal 14,2 pod obciazeniem, aku sprawdzany w serwisie i mowili, ze dobry ( 3 letni ), bawilem sie bezpiecznikami i uciekaniem pradu, ale wszystko sprawne.. I po jakims czasie aku padl calkiem wiec wcale nie byl dobry, a mial trzy lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie w realoem 120 140 150, 90 znalazlem na jakims forum bmw, ale nie wiem czy taki maly byl, zreszta dziwna rozbieznosc 90, a 140 tylko dlatego, ze ktos ma ksenon dsp i grzane taborety? :) wepnij sie w bagazniku tylko wcisnij blokade srubokretem zeby myslal, ze zamkniety i obczaj po 20 minutach pobor pradu jak auto "usnie". Swoja droga 120A wedlug mnie uciagnie aku 90ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak pobór bynajmniej w benzynie bez webasto po ponad 15minutach jest 0.03 ampera więc na dobrym aku po miesiącu stania bez problemu powinno auto odpalić oczywiście chyba,że auto często długo nie używane to aku się zasiarczy i nie trzyma.

Taki pobór mam na seryjnym alarmie jeśli ma ktoś dokładany pobór będzie dużo większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę wchodzi też rozrusznik lub alternator. Ten drugi sam doświadczyłem na skórze. O rozruszniku też kiedyś było na forum. Najlepiej to zamknąć auto i miernikiem sprawdzić pobór prądu. Spróbuj też, o ile pomiary nic nie wskażą odpiąć plusowy kabel od rozrusznika i zabezpiecz go, by gdzieś się nie zwarł, zamknij auto i poczekaj do rana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosa bez pomiaru czy wogóle masz złodzieja prądu to ni jak nie ruszymy dalej.

Czasem jak aku był często dojony poniżej 10V i ładowany tylko z instalacji to siadała pojemność akumulatora.

Zimne dni weryfikują właśnie pojemność akumulatora(przy zero st.C chyba o 50%.

Możliwe,że pobór prądu będzie ok to wtedy wyjmij aku i daj mu szanse-podepnij pod stacjonarny prostownik(najlepiej z regulacją prądu) i ładuj małym prądem ze dwa dni.

Obserwuj ile czasu ładuje się akumulator.

W tych automatycznych prostownikach też naładowanie powinno zająć sporo czasu.

Jeżeli naładuje się szybko to znaczy,że zmniejszyła się pojemność i szybko odda energię przy pierwszym odpalaniu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez 2 lata nie miałem z nim problemu, codziennie ładowany z instalacji po 2h (dom-robota-dom)

dziś okolice 0 stopni w nocy i nie zszedł rano ponizej tego co zawyczaj, postaram się sprawdzić jaki ma pobór , nie chce zakładac nowego (choc juz czeka) az nie sprawdze czego to wina

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przyczyną może być również webasto,latem jest ok. bo ciepło ale teraz może załączać i wył. jeśli w sterowniku jest wilgoć(słynne zimne luty po latach ulegają utlenieniu) i kicha.U mnie każde otwarcie drzwi,bagażnika i w ogóle uruchomienie czegokolwiek załączało ,,piecyk'' i nie raz rano w garażu było nadymione więc w nocy musiał się sam włączyć , tak załatwiłem jeden akumulator.Wyjąłem bezpiecznik od tego luxusu i spokój.Kiedyś to pewnie naprawię ale nigdy latem nie ma czasu a teraz już zimno a to trzeba wyciągnąć odesłać kolesiowi koleś zmienia sterownik lub poprawia te nieszczęsne luty i tak ….Moze ktoś zna w okolicach Legnica , Bolesławiec,Zgorzelec dobrego ,,piecykarza'' - będę wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik po wujecia napiecie rano bez zmian. Webasto nie pracuje nie slychac jeszcze za cieplo chyba. Podmieniam jeza.

Moze ktos sprawdzić na sprawnym aku jakie napiecie ma z rana przed odpaleniem (test 9) ja mam 12.5-12.3 V

I jeszcze jedno czy po zgaszeniu auta 8 zamknieciu lampka sygnalozujaca bieg powinna tak dlugo sie swiecic - kilka lub kilkanascie minut.

Wysłane z mojego GT-N7000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...