Jarek_JST Opublikowano 6 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Witam! To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość... Forum śledzę już jakiś czas i przeczytałem już wiele na temat Diesla w BMW, ale nurtuje mnie jeszcze parę spraw, bo jestem na etapie "sprawdzania, czy warto?". 1. W samochodach z jakich lat pękają głowice? Z tego co się orientuję była jakaś poprawka około roku '95 lub 96' co minimalizowało ten problem. Czy pękanie głowic jest wynikiem uszkodzenia układu chłodzenia czy może występuje inna zależność? 2. Jaki jest koszt regeneracji lub nowej turbosprężarki? 3. Czy w tych modelach był montowany łańcuch rozrządu? jeżeli tak to w jakich latach? 4. Jaki jest koszt wymiany samej uszczelki pod głowicą - pytam, bo po zakupie chciałbym zapobiegawczo wymienić. 5. Czy uszkodzenia wału korbowego to fakt czy mit? 6. Jakie elementy zawieszenia najczęściej wysiadają? 7. Czy ogólnie TDS są bardziej zawodne niż benzyna biorąc pod uwagę model E36? 8. Jeden z użytkowników powiedział mi, że dłuższa jazda z prędkością oscylującą w okolicach 200km/h może powodować zacieranie się któregoś cylindra, fakt, czy mit? 9. Jaki jest koszt regeneracji lub nowej pompy wtryskowej? Czym spowodowane są uszkodzenia? Pytań dużo - wiem. Ale wolę się przygotować na każdą ewentualność i zapobiegać niż leczyć. Mam dobre zdanie o tej marce i wolę, żeby takie pozostało. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucas81 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 witaj moge odpowiedzieć na jedno może dwa pytania z tej listy: ja mam tak jak obok pisze 525tds silnik ten sam co w e36 (bo te same silniki byly montowane w tych modelach). z tego co sie orientuje to we wszystkich tds-ach był łańcuch rozrządu (podobno wymiana przy przebiegu rzędu 400 - 500 tyś km). a co do awaryjności tych silników to przynajmniej jeśli mowa o moim aucie to jest na poziomie 0. auto lać i jeździć :!: :mrgreen: dodam ze moja ma przejechane ok. 224 000 km. z czego po polsce ok. 30 000. mam nadzieje że choć trochę rozwiałem twoje wątpliwości. <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDSerek Opublikowano 9 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Witka posiadajac juz 3 lata tdsa w budzie e36 sedan moge powiedziec tyle: 1.pekaja przedewszystkim glowice w tych silnikach ale montowanych w oplu omedze -ogolnie mam najechane 230tys i wszystko graa. 2.koszt regeneracji turbo sprezarki to okolo 700 pln nowa mozna kupic za 1200 z oczywiscie nie w aso 3.tylko byl lancuszek ...wytrzymywal okolo 400tys... oczywisce jest mozliwe jego naciagniecie...w tym czasie wtedy bedziesz slyszal taki metaliczny dzwiek lancucha i masz duzy wydatek ale z tego co wiem to nie zdarza to sie czesto 4.hmmm nie wiem ale powiem ci ze robiac pelna diagnostyke silnika w jetronik za 250 pln powiedza ci czy silnik jest zywy i czy trza cos w nim robic...wiec nie wymienialbym jej tylko pieniadze wrzucil w diagnostyke 5.nie slyszalem...ale zapewne jest to mozliwe ..przeciez to tylko silnik 6. tuleje ,laczniki, koncowki drazkow ..potem amorki itp... polska to nie niemcy...tu zawiecha siada dosc szybko 7.to zalerzy jaki egzemplarz kupisz - ja wymienilem od kupna wtrysk sterujacy - uszczelki w pompie - napinacz -swiece zarowe- sprzeglo- pompke paliwa- ogolnie nic nadzwyczajnego ...najechalem 30tys w tym czasie po wro samym 8-jezdzilem tak i z wieksza predkoscia.. i jakos dalej jezdzi i zadnych objawow nie ma zeby cos takiego mialo miejsce... nalezy stosowac sie do chlodzenia i rozgrzewania silnika - wymieniac wszystkie filtry i plyny a bedzie git 9-spowodowane sa naszym paliwem...koszt regeneracji nieznany nowej pompy tez nie ale liczyc trza w okolo 1500 pln P.S. pamietaj ze niewiadomo z jaka przeszloscia trafisz autko moze byc zajechane lub odpicowane pod sprzedaz...radze mimo wszystko sypnac kaska i udac sie na diagnostyke..na to pieniedzy nie powinno sie zalowac pozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek_JST Opublikowano 9 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 Dziękuję za odpowiedzi... coraz bardziej przekonuję się do zakupu bawarki... Na pewno zainwestuję w diagnostykę przed zakupem - lepiej zapobiegać niż leczyć... Zastanawiam się też czasem nad E34 z tym motorem... zobaczymy jeszcze jak to będzie Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.