Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgibniew Opublikowano 25 Września 2013 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2013 Witam! Dziś przedstawię fotorelację z wymiany pasków i rolek W mojej e39 530d. Jest to moja pierwsza fotorelacja, wiec za wszystkie błędy w przekazie z góry przepraszam. Zaczynajmy! 1. Na początek musimy zdjąć osłonę silnika i osłonę chłodnicy (nie piszę jakich użyłem do tego narzędzi, bo każdy kto się za to zabiera powinien być odpowiednio wyposażony, a jakie klucze będą potrzebne to wyjdzie w praniu). Zaczynamy od osłony silnika. Odkręcany trzy imbusowe śruby. Następnie zabieramy się za osłonę chłodnicy i tu jest trochę trudniej. Należy zwolnic zatrzask znajdujący sie z lewej strony (zatrzask przypomina kołek rozporowy z wbitym gwoździem, to wszystko jest plastkiowe, trzeba z czuciem wyciągnąć "gwóźdź" potem kołek już sam wyjdzie). Potem musimy odkręcić osłonę po silnikiem żeby zwolnić dwa zatrzaski osłony pod chłodnicą (jak to wygląda widać na foto) Po zwolnieniu zatrzasków od spodu należy rozpiąć kabel (również z lewej strony pod "kołkiem rozporowym"). Teraz już powoli o ostrożnie wyciągamy osłonę do góry. Na pewno trzeba odgiąć wentylator w stronę silnika, a osłonę w stronę chłodnicy i do góry. Trzeba tez uważać żeby nie pogiąć żeberek chłodnicy (mi się udało bez jej zabezpieczania). Po wyciągnięciu osłony zabieramy się za demontaż wentylatora. Można to zrobić na dwa sposoby: -odkręcić całe visco zaznaczone strzałką lub sam wentylator zaznaczony "kółkami" (ja wybrałem tę drugą opcję) Po zdjęciu wentylatora wygląda to tak Przed ściągnięciem pasków warto rozrysować sobie jak pasek ma być założony Żeby ściągnąć paski należ zadziałać na napinacze "odwrotnie niż one działają na paski" (tu będą potrzebne nasadki). Po ściągnięciu pasków odkręcamy stare rolki i wkręcamy nowe (na zdjęciu już są nowe). Po wymianie rolek zakładamy nowe paski Muszę zaznaczyć, że ta czarna rolka (widoczna na zdjęciu nr. 10 i 11 jest sprzedawana wraz z ramieniem. Ja wymieniłem samą rolkę zakładając ją na stare ramię bo stare było ok, a żeby je zdemontować trzeba by się sporo namęczyć odkręcając tę nakrętkę). Po tych wszystkich czynnościach, składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Życzę powodzenia i mam nadzieję, że byłem pomocny. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Przydatny temat uklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 ze swojej strony dodam że przed zakupem rolek warto zdjąć i obejrzeć stare rolki, już tłumacze dlaczego koledze zaczeła wyć rolka napinacza od paska sprężarki klimy (w M57), kupił nowy napinacz, zamiennik za 140zł i po kilku dniach sytuacja taka sama, rolka wyje i ma luzy... rozebrałem starą rolkę i w środku było typowe metalowe łożysko, kupiliśmy nowe łożysko najdroższe jakie było za 11zł najtańsze były po 2zł ( takie same szły bodajże do alternatora w fiacie czy jakoś tak) i do dziś nie ma z nim problemu. 140zł wyrzucone w błoto, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Dobra robota. Browar się leje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Jakby ktoś potrzebował to mogę zrobić fotorelację z wymiany "jeża" (opornicy dmuchawy). Relację z wymiany czujnika parkowania przód dorzucę być może jeszcze dziś, bo muszę tylko zdjęcia opisać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Pewnie, że zapodaj, zawsze może się komuś przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pidey Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 A nie lepiej by było przerzucić ten post do BUMA SERWIS czyli SAM NAPRAWIAM BMW :confused: Fotorelacja super tylko bałagan się robi. Tam jedne poradniki a tu drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Masz racje mój błąd. Mam nadzieję, że wybaczycie nowemu ten błąd, a w sumie dwa takie błędy. Następne fotorelacje będą już tam. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.