Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam BMW E36 z 1992 r w wersji sedan z silnikiem 1.8 M40 ze zwykłym Gazem.

Zdecydowałem się na swapa na 1.8 IS. Myślałem na 2.5 ale to zbyt duży koszt, dlatego na ISa.

Ma pytanie.

1. Jaki silnik wybrać M42 czy M44?

2. Co brać razem z silnikiem co będzie mi potrzebne do swapu?

3. Tłumnik moze zostać od M40?

4. Licznik muszem wymienić?

5. Czy Gaz od M40 podejdzie do m42 lub m44?

Dodam że skrzynia, wał, dyfer, zawieszenie i hamulce Zostają od M40.

Po swapie bede myślał nad hamulcami, Treaz chodzi co potrzebne do wsadzenia silnika by chodził.

Edytowane przez juhas2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 ja u siebie miałem m42 i chodził dobrze nic sie nie działo twardy i dobry silnik ale na zwykłym gazie nie będzie chodził

2 z tego co się orientuje to do silnika będzie potrzebna cała wiązka silnika wraz z kompem,przepływomierz

3 wydech chyba może zostać tylko bedzie do wymiany kolektor wydechowy bo nie podejdzie

4 licznik może zostać wszystko będzie działało bo tam nadal będą siedziały 4 garki pod maską

5 gaz podejdzie ale to zależy czy parownik da radę z mocą i na pewno będzie mikser do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem kiedyś w poprzednim aucie silnik M40 na M42 brałem go z całym osprzętem czyli komp wiązka przepływka ,a wszystko inne zostało stare. Dziś bym tego nie zrobił bo się nie opłaca.... Lepiej wsadzić 6 garów 2.0 lub 2.5 wiem że 2.0 podejdzie bez zbędnych ceregieli,będzie śmigać na tej skrzyni od 1.8 i reszcie przeniesienia napędu kupisz go z całym osprzętem wsadzasz pod maskę i ma działać.. Więc jak swap to coś innego po co na to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem bmw e34 na szrocie z silnikiem M50B25. Ulany jest z pod pokrywy zaworów. Widać że miała gaz sekfencje bo wychodą węzyki pod wtryski. Za śilnik z wiązką komputerem alternatorem rozrusznikiem kolektorami i przepływką powiedział mi 700zł.

Ale gdzieś czytałem że do E36 nie pasuje, że trzeba coś wymienić. Jak to jest?

Czy szkrzynia i reszta napędu bedzie pasować z 1.8 M40 do tego 2.5?

czy jak bym kupił wraz z silnikiem tłumnik z e34 to podejdzie do e36? Cz może kupić kawałek tłumnika by przykrecić do kolektora a reszte dospawać m40?

Licznik i stabilizator do wymiany?

Edytowane przez juhas2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz miske olejową wraz ze smokiem od e36 z silnika M50 żeby łeb był z tyłu, e34 ma łeb z przodu i jest przydatny przy swapie do e30/e34 jeszcze drązek stabilizacyjny trzeba wymienic... Najlepiej to poszukaj jakiegoś silnika z e36 bo z e34 nie wszystko pasuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam robiłem takiego swapa z m40 na m42 wychodzi to bardzo fajnie i koszta sa małe na m50 lub m52 rosna i to znacznie bo masz wiecej gratów do przekładki typu:skrzynia biegów,mos,wał,tłumik cały.itd. Kup m44 tylko cały kompletny i wkładaj:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest ten silnik na szrocie to kto wie w jakim on stanie jest ale jak by był elegancki to na pewno by tam nie wylądował.

Silnik jest mi znany bo jeździł nim znajomy mojego kolegi. Była w nim sekwencjia 3letnia sekwencja ale przed oddaniem na złom wyciągnoł. Poszła na złom ze wzgledu blacharskiego i zawieszenia, blacharsko to maskra, a zawieszenie też ponoć rozwalone.

witam robiłem takiego swapa z m40 na m42 wychodzi to bardzo fajnie i koszta sa małe na m50 lub m52 rosna i to znacznie bo masz wiecej gratów do przekładki typu:skrzynia biegów,mos,wał,tłumik cały.itd. Kup m44 tylko cały kompletny i wkładaj

Tłumnik pasuje czy trzeba coś grzebać?

Jakie wrażenie po zmianie z m40 na m42?

Jakiego szukać M42 czy M44?

Czy M44 posiada Ews? Jeśli tak to jak to podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m50 lub m52 rosna i to znacznie bo masz wiecej gratów do przekładki typu:skrzynia biegów,mos,wał,tłumik cały.itd. Kup m44 tylko cały kompletny i wkładaj:)

Gadanie.....tak jak pisałem wcześniej jeśli chcesz aby to nie kosztowało nie wiadomo ile to 2.0 wstawiaj skrzynia ta sama co w 1.6 i 1.8 więc wsadzasz go z całym osprzętem i wydechem i masz 6 garów nie ma co nawet rozmyślać o 4 cylindrach bo to tylko hałasuje pod maską...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...