wojti7503 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Witam wszystkich forumowiczów BMW 320d 150koni. Potrzebuje rady. A mianowicie padło mi turbo podczas jazdy,stanąłem i na wolnych obrotach bardzo zaczęła stukać, wróciłem tak do domu jakieś 50km dolałem oleju bo połknęła troche... turbo wymienione w tam tym pomielone smigiełko...wszystko poczyściłem żeby nie pociągła oleju tam gdzie nie potrzeba po odpaleniu autko dalej głośno chodzi tzw spalanie stukowe, pojechałem się przejechać troche ucichła po czym zaczęła chodzić tylko na 3 cylindry i ja się ku*** pytam o co z tym chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 (edytowane) Może zacznijmy od tego że mylisz pojęcia. W dieslach spalanie mieszanki jest tylko i wyłącznie stukowo - czyli przez uzyskanie dużego ciśnienia następuje zapłon. To o czym ty piszesz to samozapłon. Do komory spalania dostawał Ci się olej silnikowy, który powodował samozapłon... aż dziwne że Ci silnika nie przekręciło... Teraz tak, piszesz że tak pojeździłeś trochę tutaj 50km, po naprawie też trochę. Jak dla mnie, przez to że jeździłeś i nie dokładnie usunąłeś olej z dolotu to upiekłeś sobie wtryskiwacz na jednym cylindrze. Dodatkowo nie wiadomo co z pozostałymi wtryskami... Przez to że silnik dostawał samozapłonu wtryski nie miały się kiedy wychłodzić a spalany olej zatkał dysze nagarem. Podsumowując. Zacznij od sprawdzenia i wyczyszczenia wtryskiwaczy... Edytowane 28 Sierpnia 2013 przez 5oul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 dokladnie jak pisze 5oul wtyski sie zapiekly, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Też obstawiam, że to wtryskiwacz, jak wyżej nadmienili koledzy, ale warto sprawdzić wszystkie, bo może okazać się, że padnie za chwilę następny. A propos podepnij auto pod kompa i sprawdż np INPĄ czy DIS-em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.