młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Siemanko koledzy mam takie pytanko odnosnie silnika. Sytuacja wyglada tak, jezeli odpalam auto na zimnym silniku klekocze jak jak stary diesel jezeli dodaje gazu to jest głośniejszy odgłos, minie moze wiem w 5 minut silnik nabierze ciepła klekot ustaje i jest ok dodam ze to tylko wystepuje na zimnym silniku jak jest ciepły to zero odgłosu. Beemka ma silnik m 43 1.9 benzyna 118km ,rok 2001. Pytałem mechanika powiedział ze to typowe dla tego silnika choc nie chce mi sie w to wierzyć. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 no nie wiem czy to typowe --masz olej w niej ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Wygląda na hydrauliczny popychacz zaworów. po pierwsze, masz olej w silniku, po drugie jaki to olej full syntetyk, pół, czy mineralny i po trzecie kiedy był wymieniany. Pytałem mechanika powiedział ze to typowe dla tego silnika Totalna bzdura, od razu zmień mechanika, ten niech naprawia stare Ursusy, tam nawet fabrycznie coś stukało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 jeżdże na castrolu półsentetyku, wcześniej był też półsentetyk z tego co było widac na ostatniej karteczce wymiany oleju. Wymieniłem olej i filtry jak ja kupiłem czyli 3 miesiace temu, sprawdzałem dzis nawet poziom oleju i jest w normie ponad połowa bagnetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Castrol nie jest najlepszym olejem, jest rozlewany w Polsce u mnie w mieście w rozlewni Lotosa, więc domniemam, że do ori Castrola wiele mu brakuje. Z autopsji sam zasyfiłem silnik pół syntetykiem Castrola, ale w porę zmieniłem na full syntetyka po wcześniejszej płukance. Też grały mi zawory, ale z dnia na dzień było lepiej. Polecam na początek zrobić płukankę silnika, potem full syntetyka nie koniecznie markowego, zrobić na nim jakieś 2-3 tysiące km, potem z powrotem płukanka i zalać jakiś dobry olej typu Liquy Moly czy Elf-oczywiście full syntetyk. Może to coś pomoże, jak nie, to niestety czeka tylko wymiana popychaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 jak wyglada płukanie silnika?? Ewentualnie ile kosztuje wymiana popychaczy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 a i dodam ze czasami mam tak ze jakby samochód miał mało siły np wrzucam jedynke i gaz w podłoge a on jak muł wystartuje i nagle łapie przyspieszenie, rzadko tak jest ale zdarza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Pytałem mechanika powiedział ze to typowe dla tego silnika trza było mu odpowiedzieć że to typowa odpowiedź h*****go mechanika... wygląda na popychacze, choć te powinny się odzywać też na ciepłym silniku co do kosztów popychaczy to różnie, kolega płacił 800 ale było przy okazji robione planowanie głowicy, popychacze, uszczelniacze i obróbka gniazd zaworowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 nie nie kolego jak jest ciepły to chodzi cichteńko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Ale do wymiany popychaczy nie trzeba zwalać od razu głowicy, chyba, że kolejny mechanior liczący na wygody i nie znający się na robocie chce naciągnąć użytkownika na dodatkowe koszta typu planowanie , uszczelki itp. ak wyglada płukanie silnika?? Ewentualnie ile kosztuje wymiana popychaczy??? Płukankę zalewasz do rozgrzanego silnika, ten na biegu jałowym pracuje około 20 minut, potem zlewasz i lejesz nowy olej. Tak jest z płukanką Liquy Moly, nie stosowałem innych więc na ich temat nie będę się wypowiadał. Popychacze koszt od 25 zł-zależnie od sklepu-z zasady wymienia się wszystkie, bo ciężko utrafić, który jest padnięty. Masz w silniku 24 sztuki . Nie polecam używek, najlepiej zastosować INA, te szły na pierwszy montaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 kolego jak zrobie płukanke i zalewajac full sentetyk nie zrobie kuku silnikowi? wczesniej byl lany ponoć półsentetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Silniki w BMW przewidziane są w większości do full syntetyka, i na takim powinny chodzić dożywotnio. Niestety wielu łamie tą zasadę, a potem jest kuku typu popychacze , zapieczone pierścienie i inne. Na pewno nie zrobisz szkody silnikowi. Efektów nie będzie od razu, ale z czasem powinno pomóc. Póki co zalecam po odpaleniu, gdy walą zawory zgasić silnik i ponownie go odpalić. Powinno póki co załagodzić. Gdy wali długo nie jest to zdrowe dla silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 silnikowi nic nie zrobisz, najwyżej ucierpi Twój portfel jak zalejesz nowy olej a silnik pójdzie i tak do remontu... moje zdanie jest takie że skoro klekocze na pół syntetyku to syntetyk mu nie pomoże, głowica i tak pójdzie do remontu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 chciałbym to zrobic jak najszybciej zeby pozniej nie wymieniac silnika lub robic remontu , ale ten stukot na zimnym to tylko moze byc popychacz??? czy istnieja inne opcje??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 silnikowi nic nie zrobisz, najwyżej ucierpi Twój portfel jak zalejesz nowy olej a silnik pójdzie i tak do remontu...moje zdanie jest takie że skoro klekocze na pół syntetyku to syntetyk mu nie pomoże, głowica i tak pójdzie do remontu Nie koniecznie , ale trochę optymizmu się by przydało:D. Warto spróbować, u mnie pomogło. Fakt, na pól syntetyku Castrola zrobiłem zaledwie 4 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 czy istnieja inne opcje??? Innej opcji nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 co radzicie co zrobic zastosowac ta płukanke i wymienic na full sentetyk czy odrazu wymiana popychazy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 To zależy, czy chcesz zainwestować w dobry olej z płukanką za 200 zł czy za popychacze z wymianą ok. 1000. Fakt druga opcja jest pewniejsza, pierwsza nie daje gwarancji, ale tu znów nasuwa się pytanie, ile masz na to masz przeznaczone , czy pieniądze nie grają tu roli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Masz w silniku 24 sztuki. Mała pomyłka. w silniku masz 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 szczerze pieniadze graja role, wiadomo dbam o auto ale z kasą jes krucho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Więc na Twoim miejscu zaryzykowałbym płukanie i olej. Warto spróbować.Jak to mówią "jeśli nie pomoże na pewno nie zaszkodzi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelDSW Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Podepne sie do tematu,jak odpalam zimny silnik to terkota cos przy prawym przednim kole,myslalem ze to zlacze elastyczne tak metalicznie brzeczy,pojechalem do tlumikarza i to nie to,zaczal wymyslac ze moze jakis luz na rolce itp,jak sie zagrzeje silnik jest spokoj-0 brzeczenia.co to moze byc ? 330d 204KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 dodam ze jak wyjme bagnet podczas gdy silnik pracuje to prawie niema oleju na miarce jezeli zgasze silnik odczekam 3 minuty poziom jest w normie. Czy to normalne?? a i odpaliłełem go otworzyłem korek wlewu oleju i co? olej bulgotał i chlapał na wszystkie strony? Co jest grane??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Normalnym jest, że w czasie pracy silnika nie będzie oleju na bagnecie. Ten w czasie pracy rozprowadzony jest po wszystkich elementach smarnych silnika, w momencie jego gaszenia spływa do misy olejowej. Bulgotanie oleju to normalne zjawisko, jak wyżej silnik w każdym miejscu musi być smarowany, inaczej by się zatarł- ta tak tłumacząc po krótce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
młody91 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2013 dziekuje za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.