Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Panowie mam mały dylemat i wiem że temat był wiele razy wałkowany aczkolwiek wciąż mam pewne wątpliwości co do klasy oleju.

Wcześniej lałem castrola fullsynthetic 5w40 i nadszedł czas na kolejną wymianę oleju,mój mechanior zalecał mi przy moim przebiegu 330 tyś km zalać już 10w40 czyli pół syntetyk i taki zakupiłem z Castrola (magnatec),polecali mi również valvoline max life ale akurat nie był dostępny.Co sądzicie o takim oleju przy takim przebiegu?Czy może pozostać dalej przy pełnym syntetyku?Pełny syntetyk jest "płukającym" olejem i to rodzi pewne obawy,sam nie wiem.Prosze o wasze opinie i rady może ktoś kto ma auto z podobnym przebiegiem by się znalazł?

Z góry dzięki

Kolarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie spala ci dużych ilości oleju to absolutnie nie zmieniaj na 10w40 zwłaszcza że jezdzisz na syntetyku a swojemu mechanikowi powiedz że epoka poloneza już dawno przemineła... Olej dopbiera się według zalecen producenta i stanu silnika a nie przebiegu więc lej śmiało syntetyk jeśli z motorem jest wszystko ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mit o zalewaniu po przebiegu set kilometrów pól syntetyka lub minerala dawno upadł. Dopóki silnik dobrze się kula i nawet jak bierze niewielką ilość oleju lej full syntetyk i najlepiej jakiś markowy- z pominięciem Castrola i Mobila, bo te już renomę straciły dawno temu-sprawdzone na własnym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość motorów w BMW dożywotnio powinno śmigać na full, niestety praktyka starych fachowców z czasów PRL-u to zalanie po 100 tys. pół lub minerala, by nie brał silnik oleju. A to totalna bzdura, w którą wierzy jeszcze wielu użytkowników naszych dróg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam kolego tylko fulla lej jeśli spala mało oleju albo wcale.

No jak nie spala oleju to ok, jak spala, to czy na pół, czy na full będzie palił olej. Full syntetyk zarazem przemyje silnik, nie zaszkodzi na pewno na hydraulikę w głowicy, może też uzdatnić pierścienie, więc mniejszy żal i ból dla silnika dolewać fulla jak pół syntetyka. Może też przedłużyć jego żywotność. W dieslu boli tylko fakt, że zaraz przy tym padnie turbina

Edytowane przez tomasso12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje trochę temat. Zbliża mi się wymiana oleju w silniku (e39 530d rok 2001 przebieg 420tys). Poprzedni właściciel jeździł na motulu 0w30 i zaraz po zakupie po rozmowie z mechanikiem zalałem taki sam olej. Twierdził ze to dobry olej do tego silnika i skoro był taki wcześniej to nie warto przechodzić na olej o innych parametrach. Ale teraz tak czytam Wasze opinie i dużo osób poleca mobil 3000 5w40. Wiec czy dalej lać to co mam czy mogę bez obaw zalać inny olej np. mobil 5w40pytanie_bmw

Edytowane przez Marrrtin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości nie lałbyś 0w30 bo? Jest to kiepski olej czy za stary już silnik? Co do producenta to jeszcze się zastanawiam, bo po poprzednim aucie jakoś mam mieszane uczucia do Mobila. Zastanawiam się czy nie zostać przy Motulu, bo jak narazie jestem z niego zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do nowego w fabryce tez takiego nie lali.Od nowości raczej śmigał na 5W30.

Olej motul jest olejem z wyższej półki więc możesz zostać przy tym co było.

Skoro wszystko jest okej to nie warto zmieniać.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxlife jest do aut z przebiegiem powyżej 100tyś,zawiera skłądniki zmiękczające uszczelki więc np.regeneruje uszczelniacze itp.zmniejsza branie oleju,wycieki.

A Synpower to syntetyk bez takich dodatków zmiękczających uszczelki :)

Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik.

Edytowane przez Georgii
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za 2 tys km mam wymiane oleju i po przeczytaniu waszych postow, tez kupie valvoline i raczej pol syntetyk bo mam prawie 280tys/km. Na razie (tylko raz) lalem castrola bo nie wiedzialem, ze to taki syf:bag:

Oleju przez 10tys malo ubylo, i mam wyciek spod filtra oluju, wiec troche tamtedy polecialo.

Nie wiem co szkop lał ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxlife jest do aut z przebiegiem powyżej 100tyś,zawiera skłądniki zmiękczające uszczelki więc np.regeneruje uszczelniacze itp.zmniejsza branie oleju,wycieki.

A Synpower to syntetyk bez takich dodatków zmiękczających uszczelki :)

Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik.

Mi tego motula 0w30 od wymiany do wymiany (12tys km) spalił max 300ml. Wiec tragedii chyba nie ma kuog

Chyba zdecyduje sie na ten maxlife. Cenowo jest nawet tanszy od Motula.

Dzieki za pomoc bmw_1 :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za 2 tys km mam wymiane oleju i po przeczytaniu waszych postow, tez kupie valvoline i raczej pol syntetyk bo mam prawie 280tys/km. Na razie (tylko raz) lalem castrola bo nie wiedzialem, ze to taki syf:bag:

Lej pełny syntetyk, żadne 10w. Tylko i wyłącznie 5w lub 0w.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...