kolarz Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Witam wszystkich Panowie mam mały dylemat i wiem że temat był wiele razy wałkowany aczkolwiek wciąż mam pewne wątpliwości co do klasy oleju. Wcześniej lałem castrola fullsynthetic 5w40 i nadszedł czas na kolejną wymianę oleju,mój mechanior zalecał mi przy moim przebiegu 330 tyś km zalać już 10w40 czyli pół syntetyk i taki zakupiłem z Castrola (magnatec),polecali mi również valvoline max life ale akurat nie był dostępny.Co sądzicie o takim oleju przy takim przebiegu?Czy może pozostać dalej przy pełnym syntetyku?Pełny syntetyk jest "płukającym" olejem i to rodzi pewne obawy,sam nie wiem.Prosze o wasze opinie i rady może ktoś kto ma auto z podobnym przebiegiem by się znalazł? Z góry dzięki Kolarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 teraz wymianialem u siebie przebieg 320.000 i nadal zalewam mobila 3000 5w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Jeśli nie spala ci dużych ilości oleju to absolutnie nie zmieniaj na 10w40 zwłaszcza że jezdzisz na syntetyku a swojemu mechanikowi powiedz że epoka poloneza już dawno przemineła... Olej dopbiera się według zalecen producenta i stanu silnika a nie przebiegu więc lej śmiało syntetyk jeśli z motorem jest wszystko ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Mit o zalewaniu po przebiegu set kilometrów pól syntetyka lub minerala dawno upadł. Dopóki silnik dobrze się kula i nawet jak bierze niewielką ilość oleju lej full syntetyk i najlepiej jakiś markowy- z pominięciem Castrola i Mobila, bo te już renomę straciły dawno temu-sprawdzone na własnym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Motul full syntetyk , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Tylko i wyłącznie full. Nie słuchaj nikogo. W tych autach do końca życia silnika leje się fulla. Robisz tym wielką przyjemność turbince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolarz Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Dzięki wielkie zaraz lece do sklepu wymienić 10w na 5w z silnikiem nie mam problemów,żadny wycieków i nic nie przepala więc leje dalej syntetyka.Jezczez raz Wielkie dzięki Kolarzbmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 swojemu mechanikowi powiedz że epoka poloneza już dawno przemineła X2 Ja miałem w benzynie 341.000 i dalej na full syntetyku śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Większość motorów w BMW dożywotnio powinno śmigać na full, niestety praktyka starych fachowców z czasów PRL-u to zalanie po 100 tys. pół lub minerala, by nie brał silnik oleju. A to totalna bzdura, w którą wierzy jeszcze wielu użytkowników naszych dróg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Potwierdzam kolego tylko fulla lej jeśli spala mało oleju albo wcale. Polecam wymienić odmę na ori jeśli nie wymieniałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 (edytowane) Potwierdzam kolego tylko fulla lej jeśli spala mało oleju albo wcale. No jak nie spala oleju to ok, jak spala, to czy na pół, czy na full będzie palił olej. Full syntetyk zarazem przemyje silnik, nie zaszkodzi na pewno na hydraulikę w głowicy, może też uzdatnić pierścienie, więc mniejszy żal i ból dla silnika dolewać fulla jak pół syntetyka. Może też przedłużyć jego żywotność. W dieslu boli tylko fakt, że zaraz przy tym padnie turbina Edytowane 18 Sierpnia 2013 przez tomasso12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolarz Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 odme wymieniałem 2 miechy temu włącznie z czyszczeniem egr'u i kolektora dolotowego+rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 To lej pan pełnego i będziesz zadowolony a autko będzie sprawować się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrrtin Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Odgrzeje trochę temat. Zbliża mi się wymiana oleju w silniku (e39 530d rok 2001 przebieg 420tys). Poprzedni właściciel jeździł na motulu 0w30 i zaraz po zakupie po rozmowie z mechanikiem zalałem taki sam olej. Twierdził ze to dobry olej do tego silnika i skoro był taki wcześniej to nie warto przechodzić na olej o innych parametrach. Ale teraz tak czytam Wasze opinie i dużo osób poleca mobil 3000 5w40. Wiec czy dalej lać to co mam czy mogę bez obaw zalać inny olej np. mobil 5w40pytanie_bmw Edytowane 24 Listopada 2014 przez Marrrtin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
długi Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Możesz śmiało lać 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 0W30 To bym już nielał.A co do innego to śmiało lej 5W40 i będzie okej.Jeśli chodzi o ludzi to chyba najwięcej z Nas jeździ na valvoline bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrrtin Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Tak z ciekawości nie lałbyś 0w30 bo? Jest to kiepski olej czy za stary już silnik? Co do producenta to jeszcze się zastanawiam, bo po poprzednim aucie jakoś mam mieszane uczucia do Mobila. Zastanawiam się czy nie zostać przy Motulu, bo jak narazie jestem z niego zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Do nowego w fabryce tez takiego nie lali.Od nowości raczej śmigał na 5W30. Olej motul jest olejem z wyższej półki więc możesz zostać przy tym co było. Skoro wszystko jest okej to nie warto zmieniać. Edytowane 24 Listopada 2014 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrrtin Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Więc olej na pewno będzie 5w40. Co do oleju Valvoline to lepszy jest ten w czerwonej butelce czy w tej szarej? ten: VALVOLINE MaxLife 5W40 7L oryginał PROMOCJA 4L +3L (4772305357) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. czy ten: VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W40 5L certyfikat !!! (4764098103) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 (edytowane) Maxlife jest do aut z przebiegiem powyżej 100tyś,zawiera skłądniki zmiękczające uszczelki więc np.regeneruje uszczelniacze itp.zmniejsza branie oleju,wycieki. A Synpower to syntetyk bez takich dodatków zmiękczających uszczelki Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik. Edytowane 24 Listopada 2014 przez Georgii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ja za 2 tys km mam wymiane oleju i po przeczytaniu waszych postow, tez kupie valvoline i raczej pol syntetyk bo mam prawie 280tys/km. Na razie (tylko raz) lalem castrola bo nie wiedzialem, ze to taki syf:bag: Oleju przez 10tys malo ubylo, i mam wyciek spod filtra oluju, wiec troche tamtedy polecialo. Nie wiem co szkop lał ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik. A jaki olej bys mi polecil? 5 czy 10W? Pozwole skorzystac z tego tematu zeby nie zakladac nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrrtin Opublikowano 24 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Maxlife jest do aut z przebiegiem powyżej 100tyś,zawiera skłądniki zmiękczające uszczelki więc np.regeneruje uszczelniacze itp.zmniejsza branie oleju,wycieki.A Synpower to syntetyk bez takich dodatków zmiękczających uszczelki Ja śmigam na 5W40 maxlife i wszystko jest okej.O spalaniu oliwy nie piszę bo robiłem silnik. Mi tego motula 0w30 od wymiany do wymiany (12tys km) spalił max 300ml. Wiec tragedii chyba nie ma kuog Chyba zdecyduje sie na ten maxlife. Cenowo jest nawet tanszy od Motula. Dzieki za pomoc bmw_1 :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_f Opublikowano 25 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Ja za 2 tys km mam wymiane oleju i po przeczytaniu waszych postow, tez kupie valvoline i raczej pol syntetyk bo mam prawie 280tys/km. Na razie (tylko raz) lalem castrola bo nie wiedzialem, ze to taki syf:bag: Lej pełny syntetyk, żadne 10w. Tylko i wyłącznie 5w lub 0w. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 25 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 Lej pełny syntetyk, żadne 10w. Tylko i wyłącznie 5w lub 0w. No to zakupie valvolina 5w. Dzieki za opdowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.