BMWE Opublikowano 31 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 Cześć! Zaczynam przygode z BMW od najmniejszej 3 i od razu mam pare pytań.... Jakie to ma spalanie w mieście, na trasie....? Na co mam zwracać szczególną uwage przy eksploatacji tego silnika (m40)? (Pasek "nierządu" mam do wymiany za 5000tys km to wiem) Może macie jakieś spostrzeżenia które uchylą mi rabka tajemnicy o tym silniku..? (suche dane wiele nie mówią najlepsza jest autopsja) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 rozrząd bardzo wrażliwy na jakość oleju ( głównie popychacze )dletego najlepiej min. półsyntetyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks77 Opublikowano 1 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 nie czekaj z wymianą rozrządu,sprawć kiedy był wymieniany olej bo masz tam chydrałike zaworów.co do spalania to zależy od twojwj jazdy ale pali w granicach 8l w trasie,a w miescie to bywa rużnie ale 10 to napewno wezmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 moja 1,8 M40 przy delikatnej jezdzie w lecie bez korków oczywiście spala w granicach 8,5-9 a trasa spokojna to koło 7 :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beryl Opublikowano 1 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 kumpel przy spokojnej jeździe na trasie, tylko z silnikiem M10 1,8, spalił 6 litrów .... jak spokojna jazda to była tego nie pamiętam :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Własnie... Co do oleju to jeździ na półsyntetyku lanym w serwisach BMW! Auto serwisowane od nowości w BMW do wczoraj:) z oryginalnym przebiegiem 192 tys km. Także tutaj mam pełen wglad w naprawy... Wałek,popychacze,dźwigienki wymieniane przy przebiegu 161 tys km w serwisie także z tym narazie spokój(oby)! Co do spalania to zrobiłem dziś 106 km po mieście i spalił mi 8 l benzyny <bmw_1> nie tak tragicznie jak niektórzy piszą! nie kręciłem więcej jak 3 tys obrotów! Jeszcze jakieś głupie przyzwyczajenia mnie się trzymają z Mercedesów:) :mrgreen: Dzięki za parę informacji i szczerze mówiąc myślałem że zaraz usłyszę co za tragiczny ten motor M40! a Tu miła niespodzianka <bmw_1> A co do tego rozrządu tu już mam wymieniać? jeszcze 5000 tys zostało nawet 6000 tys ale już wolę przy 4500 tys wymienić [ Dodano: 1 Styczeń 07, 18:57 ] a i jeszcze jedno pytanie... Co ile wymienia się ten rozrząd? 40000 tys km? 60000 tys km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki730i Opublikowano 1 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 40000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 1 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 dzięki za informacje <bmw_2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viaxx Opublikowano 3 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Co ile wymienia się ten rozrząd? 40000 tys km? 60000 tys km? Według książki Etzolda "Sam naprawiam BMW serii 3" pasek rozrządu w silnikach M40 należy wymieniać co 80.000 km. Mechanicy mówią jednak, że jeżeli nie wymienia się go w autoryzowanym serwisie BMW gdzie naprężenie paska byłoby dokładnie sprawdzone i ustawione elektronicznym przyrządem, to zaleca się go wymieniać co 60.000 km. Z kolei napinacz i rolki zwrotne wymienia się zazwyczaj co 2 wymiany paska rozrządu. Co do marki paska rozrządku to zdecydowanie polecam CONTITECH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 3 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 yhm.... No własnie coś mnie intrygowało iż pasek rozrządu wymienia sie co 40000tys... Zaczełem się zastanawiać iż BMW potrzebuje częstej obsługi technicznej pytanie_bmw Ale widze że jest wporządku... To nasuwa się pytanie dlaczego ludzie piszą o 40000 tys km??? Czy tak często te paski strzelają że lepiej okres wymiany skrócić do takiego przebiegu?????? Czy wynika to z niewiedzy???? :idea: pytanie_bmw W książsce serwisowej napisane jest iż pasek miałem zmieniany przy 161000 tys km czyli powinieniem zmienić go przy 240000tys km(względnie 220000) ale dostałem od właściciela informacje abym go wymienił przy 200000 tys km??? troszke zgłupiałem już kiedy mam go wymienić :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemeks77 Opublikowano 3 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 Ja czytałem kiedyś w gazecie motoryzacyjnej na temat bmw i tam było opisane ze wymiana paska zalecana co 40 000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMWE Opublikowano 3 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2007 No więc chyba tak zrobie! 40000 tys km a później będę się zastanawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.