Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,posiadam Bmw e-36 318is m42b18 10/1993r. coupe. Mam problem z górą silnika(tak myślę).Objawy: od najniższych obrotów do około 2500tyś/min silnik cyka,nieważne czy zimny czy ciepły(chociaż ciepły minimalnie ciszej),słychać charakterystyczne cykanie delikatne ale słyszalne.Nie jest to dzwięk tzw.diesla czyli panewek i dołu silnika.Olej zmieniony na 10w-40,bez zmian(nie wiem jaki był wcześniej),dolałem setke 15w-40 nic,bez zmian nie cichnie.Moc super,spalanie w mieście ok. 7,5l,przebieg 89000tyś,perełka,zero rdzy,wiochy itd.auto z Holandii w perfekt stanie.Cykanie coś jak w fiestach starszej generacji ale głośniejsze i wkur....jące i martwiące.Jakieś pomysły?Sugestie,ktoś przeriabiał temat?Oleju nie ubywa,na korku wlewu brak masła,brak oleju w płynie chłodniczym,spalanie cudo,dodając bardzo lekko gaz cykania nie słychać ale tylko na biegu jałowym.Pomóżcie ,każda sugestia mile widziana...Pozdrawiam maniaków....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie wiem jakie to dokładnie cykanie, ale z tego co opisujesz może to być mała nieszczelność kolektora wydechowego. Sprawdź czy kolektor nie jest pęknięty i czy spod uszczelki nie jest okopcone gdzieś. Słyszałem pare razy taka mała nieszczelność kol. wyd. i to dokładnie tak brzmi jak by cykało/klepało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, w wiekowych jednostkach, a do takich należy M42 dość głośno pracują elektrozawory wtyskiwaczy i słychać je tylko na biegu jałowym, bo na wyższych obrotach zagłusza je "ryk" samego silnika. Co do nieszczelności kolektora to ma się to ni w ząb do spalania jakie kolega podaje (błędne wskazania sondy lambda- spalanie rośnie, a tu 7.5l). Jeśli chodzi o "górę" to warto byłoby zarknąć pod dekiel na wałek i hydraulikę. Przy nieszczelności napinacza łańcucha ten byłby momentami przyluźnawy więc miałby zafalowania na obrotach od pływającego zapłonu - jest ok jak mniemam. Więcej mi nie przychodzi do głowy:) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki dzisiaj polukam bo nie było czasu....szczerze nie mam pojęcia jak osłuchać silnik ale popróbuję.Sprawdzę ten elektrozawór,wtryski i kolektor.Mogą to być regulatory zaworów lub popychacze,dam znać i dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i będzie....na 80% kolektor wydechowy,lekko okopcony i bank ma lekkie przedmuchy,mieszkam w holandii,jakiś preparat żeby zatkać?czy zamawiać uszczelkę?chodź z tą uszczelką to chwile potrwa,jak znacie jakieś pasty,sylikony dajcie znać,i dzięki za czas poświęcony,zrobię za jakiś czas i napiszę jak diagnoza....i czy dalej tłucze...Pozdrawiam bmw_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz chciał zastosować starą uszczelkę, to złóż ją na cemencie do układów wydechowych. Tutaj masz przykład kleen-flo - kosmetyki samochodowe, chemia samochodowa - HiL.pl. Po demontażu kolektora sprawdź powierzchnie przylegająca do głowicy czy się nie odkształciła. W tym celu przyłóż najlepiej coś płaskiego/równego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...