Gość Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Witam,posiadam Bmw e-36 318is m42b18 10/1993r. coupe. Mam problem z górą silnika(tak myślę).Objawy: od najniższych obrotów do około 2500tyś/min silnik cyka,nieważne czy zimny czy ciepły(chociaż ciepły minimalnie ciszej),słychać charakterystyczne cykanie delikatne ale słyszalne.Nie jest to dzwięk tzw.diesla czyli panewek i dołu silnika.Olej zmieniony na 10w-40,bez zmian(nie wiem jaki był wcześniej),dolałem setke 15w-40 nic,bez zmian nie cichnie.Moc super,spalanie w mieście ok. 7,5l,przebieg 89000tyś,perełka,zero rdzy,wiochy itd.auto z Holandii w perfekt stanie.Cykanie coś jak w fiestach starszej generacji ale głośniejsze i wkur....jące i martwiące.Jakieś pomysły?Sugestie,ktoś przeriabiał temat?Oleju nie ubywa,na korku wlewu brak masła,brak oleju w płynie chłodniczym,spalanie cudo,dodając bardzo lekko gaz cykania nie słychać ale tylko na biegu jałowym.Pomóżcie ,każda sugestia mile widziana...Pozdrawiam maniaków.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Dodam że przewód od płynu chłodzącego(powrót) jest twardy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Cykanie czy możne stukanie? Takie rytmiczne co kilka sekund?Bo tak się zachowują np. elektrozawory od nagrzewnicy. odpal silnik i złap ręką elektrozawór ... jeśli to on to będziesz czuł drgania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 31 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Kolego nie wiem jakie to dokładnie cykanie, ale z tego co opisujesz może to być mała nieszczelność kolektora wydechowego. Sprawdź czy kolektor nie jest pęknięty i czy spod uszczelki nie jest okopcone gdzieś. Słyszałem pare razy taka mała nieszczelność kol. wyd. i to dokładnie tak brzmi jak by cykało/klepało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Witam, w wiekowych jednostkach, a do takich należy M42 dość głośno pracują elektrozawory wtyskiwaczy i słychać je tylko na biegu jałowym, bo na wyższych obrotach zagłusza je "ryk" samego silnika. Co do nieszczelności kolektora to ma się to ni w ząb do spalania jakie kolega podaje (błędne wskazania sondy lambda- spalanie rośnie, a tu 7.5l). Jeśli chodzi o "górę" to warto byłoby zarknąć pod dekiel na wałek i hydraulikę. Przy nieszczelności napinacza łańcucha ten byłby momentami przyluźnawy więc miałby zafalowania na obrotach od pływającego zapłonu - jest ok jak mniemam. Więcej mi nie przychodzi do głowy:) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster_e30 Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2013 Możesz obsłuchać sobie ten silnik przy pomocy prymitywnego patyka albo styl z młotka to działa jak stetoskop:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Panowie dzięki dzisiaj polukam bo nie było czasu....szczerze nie mam pojęcia jak osłuchać silnik ale popróbuję.Sprawdzę ten elektrozawór,wtryski i kolektor.Mogą to być regulatory zaworów lub popychacze,dam znać i dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2013 i będzie....na 80% kolektor wydechowy,lekko okopcony i bank ma lekkie przedmuchy,mieszkam w holandii,jakiś preparat żeby zatkać?czy zamawiać uszczelkę?chodź z tą uszczelką to chwile potrwa,jak znacie jakieś pasty,sylikony dajcie znać,i dzięki za czas poświęcony,zrobię za jakiś czas i napiszę jak diagnoza....i czy dalej tłucze...Pozdrawiam bmw_0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Jeśli będziesz chciał zastosować starą uszczelkę, to złóż ją na cemencie do układów wydechowych. Tutaj masz przykład kleen-flo - kosmetyki samochodowe, chemia samochodowa - HiL.pl. Po demontażu kolektora sprawdź powierzchnie przylegająca do głowicy czy się nie odkształciła. W tym celu przyłóż najlepiej coś płaskiego/równego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 Panowie był to kolektor nieszczelny,aż dziw bierze że tak ucichło klepanie !.Załatałem go sylikonem 1250 stopni.trzyma aż miło.Z czasem wymienię cały kolektor na zdrową używkę,dzięki za pomoc. bmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 2 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 :wink: bmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.