wisnia1419 Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Kilka dni temu byłem u znajomego na kompie skasować błąd poduszki i przy okazji sprawdziliśmy resztę no i jest błąd czujnika położenia wałka rozrządu, auto muliło w dolnym zakresie obrotów szczególnie było to odczuwalne na 1 i 2 biegu. Ale z normalną jazdą i odpalaniem nie było problemu w sobotę wróciłem do domu zgasiłem auto ale w niedzielę rano już nie odpaliło:| kręci normalnie lecz nie wykazuję żadnych chęci odpalenia. Z tego co wiem jak jest uszkodzony ten czujnik to auto muli i gorzej pali ale że nie pali w ogóle to jeszcze nie słyszałem. Nie wiem czy wymieniać czujnik od razu czy zaciągnąć auto do tego kolegi co ma kompa? Czy ewentualnie nic nowego się nie pojawiło. Zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz mianowicie po przekręceniu zapłonu zawsze przez kilka sekund było słychać pompkę paliwa lecz po chwili się wyłączała a teraz słychać ją kilkanaście sekund po czym przestaje by za jakieś 2-3sek znowu włączyła się na kilkanaście sek i tak cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 sprawdź czy podczas próby odpalenia jest iskra i czy do listwy wtryskowej pompuje paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Z paliwem to nie problem ale jak dawno temu sprawdzałem iskrę w polonezie to mnie tak pizło że rozwaliłem głowę o podniesioną maskę - masz może jakiś bezpieczny patent jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 złap za cewke i przyłóż świece do masy i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Poszedłem do auta zrobić to co poradziłeś ale coś mnie podkusiło aby spróbować odpalić i co odpalił od razu bez problemu, spróbowałem z 5-6 razy i ok przejechałem się rozgrzałem silnik i pali normalnie. Z tym że teraz przy pierwszej próbie pompka zachowywała się normalnie tak jak wcześniej. Mechanikę ogarniam ale z elektroniki jestem totalna noga i nie wiem co tu dalej robić. Wszelkie sugestie mile widziane. Na kompa jadę po południu - jak zechce odpalić oczywiście :-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Czujnik wymień bo to nie jazda :-P a co do pompki może przekaźnik pada i wariuje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Wiem, czujnik dzisiaj zamawiam ale te inne objawy są zastanawiające :-P Może i przekaźnik, trzeba sprawdzić który to i wymienić drogie chyba nie są a wtedy się zobaczy czy pomogło :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Jeśli walnięty jest czyjnik połorzenia wału korbowego (a nie rozrządu-bez czujnika wałka rozrządu silnik odpala)to nie ma iskry na wszystkich świecach i nie idzie wogóle zasilanie na pompkę(wogóle). Żeby nie gmerać przy świecach(swieca musi dolegać do metalowej części silnika podczas kręcenia silnikiem inaczej może strzelić cewka.)to wypina się przekażnik pompy paliwa i mostkuje ją na sztywno żeby pracowała cały czas i próbuje odpalić silnik-jeśli odpali to znaczy,że to nie czujnik położenia wału korbowego a przekażnik pompy świrował. Posprawdzaj w/w opcje ale wydaje mi się że pewnie pompa się zaciera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 No tylko jak to sprawdzić skoro dzisiaj cały dzień bez problemu odpala wymienię czujnik wałka bo błąd cały czas wyskakuje a z tym zmostkowaniem będę musiał zaczekać do chwili aż znowu odmówi posłuszeństwa tylko który to jest przekaźnik od pompy i które piny trzeba zmostkować bo jak już wspomniałem na tym się nie znam - znaczy jak mi ktoś podpowie to sobie poradzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.