giez0r e34 Opublikowano 7 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Witam, jestem w trakcie przekładki u siebie w e34 z 2.0 bez Vanosa na 2.5 z Vanosem.Pytanie mam odnośnie elektryki ponieważ mam akumulator pod maską a u dawcy z którego wyciągnąłem 2,5 akumulator jest pod kanapą i jest mały problem z podłączeniem + klemy do instalacji.Mógłby ktoś podpowiedzieć czy wystarczy przełożyć do instalacji silnika 2,5 przewód + z klemą od 2.0,który idzie do alternatora i rozrusznika czy coś poza tym trzeba zmieniać?Dodam,że gniazdo,które łączy wiązkę silnika z budą ma o 8 pinów mniej pinów (totalny golas 2.0,15 pinów) w porównaniu z wiązką dawcy (bardzo dobrze wyposażonego,23 piny).Do czego są te dodatkowe piny?Za wszelkie wskazówki i sugestie będę wdzięczny.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Jeżeli chcesz pozostawić akumulator w komorze silnika to poprostu po wstawieniu silnika b25 podłącz przewody prądowe dokładnie tak jak miałeś przy b20.Zaznacz sobie tylko te cieńkie przewody przy rozruszniku (który do jakiego zacisku) bo z altkiem nie ma kłopotu.Jeśli się nie mylę to nie będziesz miał wtedy dodatkowego złącza B + ale to nic (jeśli akumulator jest pod kanapą to takie złącze jest w komorze silnika). Zastanów się czy aby nie przełożyć wiązki prądowej od aku do komory silnika biegnącej w prawym progu (jeśli chcesz schować aku pod kanapę) Różnica w konektorze X20 wynika z np.: -klimatyzacji -CC -systemu DME (Bosch /Siemens) Dlatego zasadnicze pytanie - B20 NV to Bosch czy Siemens? TUB25 to Bosch czy Siemens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giez0r e34 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Dzięki za szybki odzew.Akumulator zostawiam pod maską dlatego chcę przełożyć przewód prądowy.B20 jest na Boschu a b25 na Siemensie i ma klimę i pewnie dlatego jest taka różnica w ilości pinów.Powiedz jeszcze co to jest CC w konektorze X20 i złącze B+?Jak się z tym uporam to dam znać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 CC-"czek kontrol" X20-konektor wiązki silnika/wiązki kabiny(obok złącza diagnistycznego) jeśli jest różnica w producentach wiązek to grubszy temat ale najważniejsze piny muszą się pokrywać inaczej silnik nie wstanie. W czwartek pooglądam schematy to porównam x20 dla DME 3.1 i DME MS40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 B+ to złącze plusowe(taką plastikową kwadratową osłonką z czerwonym krzyżykiem przykryte) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giez0r e34 Opublikowano 22 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Auto zeswapowane bez problemu i jeździ.Jednak występują dwa problemy.Po zgaszeniu ciepłego silnika np. podczas tankowania po uruchomieniu jego po kilku minutach wskaźnik temperatury wskakuje na pierwszą kreskę bliżej czerwonego pola i po kilku sekundach wraca do normy.Podczas jazdy,czy to w korku czy jazda autostradowa stoi milimetr poza pion.Wymieniłem termostat,pompę wody,wisko i czujnik temperatury do licznika i problem dalej jest.Druga rzecz która mnie niepokoi to 'terkotanie' Vanosa tylko na zagrzanym silniku.Poza tym auto nie faluje ani nie brakuje mocy.Z góry dzięki za każdą wskazówkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Są dwa termostaty, jeden na chyba 89 a drugi na 92. Możliwe że wstawiony ten drugi albo może masz aluminiową obudowę termostatu, bo jak ostatnio ją u siebie wymienialem właśnie z plastikowej na amelinium to też zauważyłem że wskazówka wychylona lekko. A co do tego wychylenia po zgaszeniu to wydaje mi się że przy obecnych temperaturach to normalne, w końcu gasisz auto i przestaje chlodzic. Wysyłane z mojego LT18i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2013 Co do ucieczki wskazówki poza pion po zgaszeniu to: 1.Prewencyjnie posprawdzaj połączenia masowe silnika z budą. Czujnik temp bierze masę z głowicy.Więc posprawdzaj połączenie masy na łapie silnika(silnik swapowany wiec tam ruszane poduchy były)-jak szaleje masa to wskazówka ucieka do czerwonego pola. 2.Większość b20 a zwłaszcza bez klimy miała chłodnice z radiatorem 440mm a większość b25 tym bardziej z klimą miały chłodnicę z radiatorem 520mm-to spory kawałek więcej który być może jest w stanie przejąć to ciepło powstałe gwałtownie po zatrzymaniu pompy wody. 3.Tak jak pisał Szpadyzor-temperatury otwarcia termostau w e 34 to 80(na ciepłe kraje-w naszym klimacie wskazówka przed pionem),88 i 92. Trzeba by sprawdzić jaki masz u siebie i powiązać to z rozmiarem chłodnicy. Jeśli masz starą chłodnicę 440mm z b20 i termostat 92st.C to temperatura z głowicy ma ciężej rozejść się po układzie i chwilowo zostaje w głowicy co wyłapuje czujnik temp. Vanos-są zestawy regeneracyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 28 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2013 miałem podobnie jak ty - choć mi nie uciekała wskazówka aż do pierwszej kreski - po wymianie termostatu na 88st przestała się wychylać i stale trzyma pion ale posprawdzaj wszystko co Dziki napisał - zna się na tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giez0r e34 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Auto ogarnięte.Faktycznie była to wina termostatu.Był jakiś zamiennik no name,wsadziłem oryginał BMW Behr na 80 stopni i jest w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.