Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem w trakcie przekładki u siebie w e34 z 2.0 bez Vanosa na 2.5 z Vanosem.Pytanie mam odnośnie elektryki ponieważ mam akumulator pod maską a u dawcy z którego wyciągnąłem 2,5 akumulator jest pod kanapą i jest mały problem z podłączeniem + klemy do instalacji.Mógłby ktoś podpowiedzieć czy wystarczy przełożyć do instalacji silnika 2,5 przewód + z klemą od 2.0,który idzie do alternatora i rozrusznika czy coś poza tym trzeba zmieniać?Dodam,że gniazdo,które łączy wiązkę silnika z budą ma o 8 pinów mniej pinów (totalny golas 2.0,15 pinów) w porównaniu z wiązką dawcy (bardzo dobrze wyposażonego,23 piny).Do czego są te dodatkowe piny?Za wszelkie wskazówki i sugestie będę wdzięczny.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz pozostawić akumulator w komorze silnika to poprostu po wstawieniu silnika b25 podłącz przewody prądowe dokładnie tak jak miałeś przy b20.Zaznacz sobie tylko te cieńkie przewody przy rozruszniku (który do jakiego zacisku) bo z altkiem nie ma kłopotu.Jeśli się nie mylę to nie będziesz miał wtedy dodatkowego złącza B + ale to nic (jeśli akumulator jest pod kanapą to takie złącze jest w komorze silnika).

Zastanów się czy aby nie przełożyć wiązki prądowej od aku do komory silnika biegnącej w prawym progu (jeśli chcesz schować aku pod kanapę)

Różnica w konektorze X20 wynika z np.:

-klimatyzacji

-CC

-systemu DME (Bosch /Siemens)

Dlatego zasadnicze pytanie - B20 NV to Bosch czy Siemens? TUB25 to Bosch czy Siemens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybki odzew.Akumulator zostawiam pod maską dlatego chcę przełożyć przewód prądowy.B20 jest na Boschu a b25 na Siemensie i ma klimę i pewnie dlatego jest taka różnica w ilości pinów.Powiedz jeszcze co to jest CC w konektorze X20 i złącze B+?Jak się z tym uporam to dam znać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CC-"czek kontrol"

X20-konektor wiązki silnika/wiązki kabiny(obok złącza diagnistycznego)

jeśli jest różnica w producentach wiązek to grubszy temat ale najważniejsze piny muszą się pokrywać inaczej silnik nie wstanie.

W czwartek pooglądam schematy to porównam x20 dla DME 3.1 i DME MS40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto zeswapowane bez problemu i jeździ.Jednak występują dwa problemy.Po zgaszeniu ciepłego silnika np. podczas tankowania po uruchomieniu jego po kilku minutach wskaźnik temperatury wskakuje na pierwszą kreskę bliżej czerwonego pola i po kilku sekundach wraca do normy.Podczas jazdy,czy to w korku czy jazda autostradowa stoi milimetr poza pion.Wymieniłem termostat,pompę wody,wisko i czujnik temperatury do licznika i problem dalej jest.Druga rzecz która mnie niepokoi to 'terkotanie' Vanosa tylko na zagrzanym silniku.Poza tym auto nie faluje ani nie brakuje mocy.Z góry dzięki za każdą wskazówkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa termostaty, jeden na chyba 89 a drugi na 92. Możliwe że wstawiony ten drugi albo może masz aluminiową obudowę termostatu, bo jak ostatnio ją u siebie wymienialem właśnie z plastikowej na amelinium to też zauważyłem że wskazówka wychylona lekko. A co do tego wychylenia po zgaszeniu to wydaje mi się że przy obecnych temperaturach to normalne, w końcu gasisz auto i przestaje chlodzic.

Wysyłane z mojego LT18i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ucieczki wskazówki poza pion po zgaszeniu to:

1.Prewencyjnie posprawdzaj połączenia masowe silnika z budą.

Czujnik temp bierze masę z głowicy.Więc posprawdzaj połączenie masy na łapie silnika(silnik swapowany wiec tam ruszane poduchy były)-jak szaleje masa to wskazówka ucieka do czerwonego pola.

2.Większość b20 a zwłaszcza bez klimy miała chłodnice z radiatorem 440mm a większość b25 tym bardziej z klimą miały chłodnicę z radiatorem 520mm-to spory kawałek więcej który być może jest w stanie przejąć to ciepło powstałe gwałtownie po zatrzymaniu pompy wody.

3.Tak jak pisał Szpadyzor-temperatury otwarcia termostau w e 34 to 80(na ciepłe kraje-w naszym klimacie wskazówka przed pionem),88 i 92.

Trzeba by sprawdzić jaki masz u siebie i powiązać to z rozmiarem chłodnicy.

Jeśli masz starą chłodnicę 440mm z b20 i termostat 92st.C to temperatura z głowicy ma ciężej rozejść się po układzie i chwilowo zostaje w głowicy co wyłapuje czujnik temp.

Vanos-są zestawy regeneracyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...