Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :bry:mam pytanko pare dni temu wy***....mi uszczelka pod głowicą ...i zastanawiam sie co zrobic bo cos strasznie w silniku dzwoni więc mogło sie cos na grubo popsuć i nie wiem czy naprawiać ten silnik (m57 530 d 1999r ) czy kupić drugi i wymienic co sie bardziej opłaca ...HELP u mechanika mówia że koszt naprawy od 1000 do 3000zł a nie wiem ile za wymiane silnika i czy jest sens wymieniac czy po naprawie starego silnika bedzie dobrze hulał czy to juz nie to samo będzie co przed awaria bo tak mi mówia znajomi :bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELP u mechanika mówia że koszt naprawy od 1000 do 3000zł

Ale za co on policzył te koszty, stwierdził jakąś diagnozę czy walnął cenę z kosmosu? Podjedź do jakiegoś porządnego mechaniora, jak nie postawi od ręki diagnozy to rozbierze górę silnika i przynajmniej obejrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym reanimowal dobry mechanik oceni sytuacje i wyceni naprawe bo wymiana na inny nieznaczy ze bedzie dobry .

X2

niewiesz co kupisz i czy "nowy" silnik nie będzie w gorszym stanie a uwierz mi na słowo 3 miesiące temu kupiłem m52b28tu ponoć w "fajnym" stanie za fajne pieniądze! co po rozebraniu się okazało że zawory pogięte bo łańcuch puścił i teraz nie moge zwrócić silnika bo gość wyjechał za granice!

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za sam demontaż nie głowicy nie powinien wziąść więcej jak 100-150zł! potem do szlifierza za ok 100zł sprawdzi szczelność i określi czy warto w najgorszym przypadku spawać czy wystarczy tylko planowanie! a materiały wynisą ok zł!! więc zostaje tylko wycena zmontowania wszystkiego do kupy!

Materiały (przed chwilą sprawdzałem):

-uszczelka pokrywy zaworów 79zł kpl REINZ

-uszczelka głowicy cylindra od 230 do 260zł REINZ i GLASER w podobnych cenach

-Uszczelniacze zaworowe 92zł kpl REINZ

-uszczelki kolektora ssącego i wydechowego ok 120zł za kpl REINZ I GLASER w podobnych cenach

- robocizna ok 350zł

-planowanie+sprawdzenie szczelnońci (w najlepszym przypadku) ok 200zł

----------------------------------------------------------------------

to jest 1400zł

+ olej,filtry,ewentualnie napinacz łańcucha!

i wiesz że jeszcze pojezdzisz!

Edytowane przez Chacko e30
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawiaj,warto w naszym warsztacie ostatnio e60 m57 robiliśmy głowice z planowaniem i spr.szczelnosci uszczelki wyszlo kolesia 1,5tys.wraz z filtrami i olejem przy okazji filtr odmy klient sobie zażyczył i hula. chyba ze glowica pękła to koszty wzrastają

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u mnie strzelił pasek rozrządu to laweciarz-mechanik wziął auto i stwierdził, że najlepiej silnik wymienić, bo głowica jest "pogięta" :bag: zabrałem samochód do swojego mechanika i diagnoza była taka, że 4 zawory dostały po du***. Koszt całej naprawy razem z częściami wszystkimi wyszedł 600 zł. Na pewno warto rozebrać silnik i zobaczyć jak to wygląda happy_bmw

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak się robi uszczelke to chyba zawsze może coś być dodatkowego i wtedy można liczyć parę stówek więcej. Ale mimo to też uważam, że co remont to remont. Tak jak poprzednicy, wtedy wiesz co masz. A drugi to zawsze może być kot w worku.

P.S.: a tak z Ciekawości, to te 2-3 tys. to nie za mało? Znajomy ostatnio robił samodzielnie remont w scenic'u 1.9 i wyszło go koło 6tys. Tak jak pisałem, jak już otworzysz silnik to zawsze coś może wyleźć, póki co to wróżenie z fusów. Chociaż tak mi się teraz przypomina że on chyba dół też rozbierał...

Edytowane przez Szpadyzor71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w lanosie robilem komplet uszczelek+planowanie glowicy za ok. 1000zl. Jezdzi jak zegarek od roku.

Skoro koledze coś łupie w silniku to same planowanie głowicy i wymiana uszczelek nie pomoże, niestety. po drugie uszczelka pod głowicę do Lanosa kosztuje ok.40 pln, wiem, bo wymienialiśmy u mojego koleżki całkiem niedawno, do M57 ceny od około 200 pln w górę.Reszty już nie liczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, tanio nie jest, ale jak sam zrobisz to przynajmniej wiesz czym dalej jeździsz. A ofert typu sprzedam silnik BMW, stan igła czy inne w dobrym stanie, tanio jest kupa. Efekty dopiero po założeniu, większość dzwoni, bębni, kopci albo kuleje. Niestety to realia zakupu używek motorów z nieznanych źródeł. Większość to już zakatowane graty. Dobrze, że chociaż forumowicze i może garstka innych użytkowników spoza forum dba o swoje cacka. Bo jak słyszę tekst" Ty lejesz full syntetyk do 14 letniego auta z przebiegiem pow.300 tys., Ty chory jesteś" działa na mnie niestety negatywnie. Je jednak spróbowałbym ratować jednostkę, ale wybór zawsze należy do właściciela

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...