Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie dawno jechałem trasą i pękł mi pasek od alternatora niestety kontrolka się nie zaświeciła zauważyłem to dopiero po tym gdy światła i podświetlenie zegarów pociemniały, żeby oszczędzić prądu wyłączyłem światła i wtedy to dopiero zapaliła się ta kontrolka, nie był to pierwszy raz więc odstawiłem auto do warsztatu i zregenerowano mi alternator, a odnośnie kontrolki stwierdzili, że może być to zwarcie na włączniku świateł, wymieniłem go ale to nie pomogło po przekręceniu stacyjki na zapłon włącza się kontrolka od oleju i kontrolka informująca o braku ładowania, jednak po zapaleniu świateł kontrolka od ładowania gaśnie, co może być przyczyną takiego zachowania się tej kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcześniej przed zerwaniem paska po przekręceniu stacyjki kontrolka się paliła ??

Ja miałem w e32 że kontrolka mi się nie zaświecała przy przekręcaniu kluczyka no i oczywiście nie pokazyła, że nie mam ładowania. Niestety zobaczyłem to dopiero w trasie jak aku już padł. Okazało się, że szczotki z regulatorem jak padną to tak właśnie jest.

Teraz jak naprawili Tobie ten alternator to wszystko wróciło do normy.

Jak piszesz, że kontrolka się zapala a po odpaleniu gaśnie tzn. że wszystko jest dobrze

Ok nie doczytałem, że po włączeniu świateł gaśnie. Kurcze nie wiem o co kaman w takim razie. Tu trzeba elektryka popytać.

Edytowane przez Damian23zgc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator podmieniałem na pewno jest dobry, a mimo to przy włączonych światłach kontrolka nie działa, sprawa jest naprawdę dziwna nie wiem czy elektrycy u mnie coś poradzą, jakoś nie mam do nich zaufania, jak naprawiałem alternator to oddałem auto do m-fux coś ala serwis bmw dobrze robią ale nieźle się cenią, a mimo to i tak nie dowiedziałem się o co kaman z tą kontrolką, bo nie mieli takiego przypadku wcześniej:mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to sprawdź, jakie masz ładowanie przy pełnym obciążeniu ( wszystko co elektryczne włącz)na postoju sprawdź ładowanie. To, że ktoś zregenerował alterek, nie znaczy, że działa prawidłowo. Ładowanie powinno przy pełnym ociążeniu wahać się w okolicy 14V-to wynik dobry, powyżej 14V b.dobry. Regulator napięcia jest przy alterku, może on powoduje problem. Sprawdź jeszcze kable dochodzące do alternatora, może któryś gdzieś masuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przypadkiem nie robi Ci się zwarcie właśnie przy klapie w wiązce kabli. To częsta przypadłość e36,34,39 i 46. Skoro kabelek od stopu się przetarł, może i inne też wymagają ingerencji tzw. izolacji ręcznej. Miałem kiedyś podobny przypadek w e34, głupiała mi elektryka auta, jak się okazało to przyczyną był właśnie przetarty kabel w wiązce w klapie, po naprawie usterka zginęła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...