Paulo Opublikowano 26 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Witam wszystkich. Posiadam BMW e34 2.5 12V i problem jest tego typu ze motor troche klepie,tzn tak jakby zawory klepaly lub cos innego ale wydaje mi sie ze klekotanie dochodzi gdzies z przodu od rozrzadu,dodaje ze pasek jest nowy i rolka tez (7 tys km).Jest to takie dziwne i denerwujace,slyszalne klepanie i wydaje sie jakby pracowal pod maska diesel.Auto chodzi na benzynie ,gazu nigdy nie mialo,ma przejechane 320 tys i musze dodac iz motor mimo tego ze klepie to auto jednak sie zbiera,nie ma problemu z przyspieszaniem i kreci sie do odciecia (koles wysiada Carina E 2.0 16V),takze jedzie.Poradzcie cos co moze byc problemem tego klekotania bo nie wiem od czego sie zabrac.Wiem ze napewno trzeba wyregulowac zawory ale wydaje mi sie ze to nie jest glowna przyczyna.Pozdrawiam i pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proper1986 Opublikowano 27 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Witam kolegę mam identyczny silnik z takim samym przebiegiem i problemem:) niestety silnik jest do kapitalnego remontu albo na złom.Problem tkwi w panewkach! a zaworów już nie wyregulujesz bo są zbyt duże luzy.Sam remont się nie opłaca, można ściągnąć silnik(koszt ok 2000 zł + robocizna) ewentualnie najprostszy sposób-zalej olej mineralny(gęsty) na początku przy starcie silnik chodzi jak diesel ale po rozgrzaniu się uspokaja(przynajmniej nie tłucze się tak jak przy starcie). Nie zmienia to jednak faktu że masz już trupa pod maską! Jeżeli będziesz jeździł spokojnie i nie będziesz dawał mu w dupę to możesz jeszcze spokojnie na nim pojeździć. Pozdrawiam :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 27 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Witam moim zdaniem sprawdź i ewentualnie wyreguluj luz zaworowy . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulo Opublikowano 27 Grudnia 2006 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2006 Wydaje mi sie ze jesli byly by to panewki to motor przepalal by olej a z tym nie ma najmniejszego problemu.Olej jest ile ma byc nic nie dolewam motor nie kopci ani nie wyzuca oleju wiec mysle ze nie jest to wcale trup.Dzis wszystko sprawdzilem i problem tkwi w walku rozrzadu.Poprostu sie wyrobil i zawory maja duzy luz ktorego nie da sie ustawic.Stad caly problem.Jutro bede mial walek i dzwigienki zaworowe.Takze pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pp100 Opublikowano 29 Grudnia 2006 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2006 ja tez mam taki sam problem i chyba ten sam motor 2.5i 12zaworowy,uspokoiłes mnie troche paulo 79 z tym wałkiem ,Proper 1986 mnie załamał z tym złomem pod maska ,musze jechac do dobrego mechaniora i zrobić cos z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 4 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witeczka jak by ci padły panewki to słyszał byś taki głuchy stukot rytmiczny a jak panewki siądą to oleju nie bierze . Olej będzie brać jak skończą się pierścienie uszczelniające.Ewentualnie naturalne zużycie cylindra i tłoka i pierścieni a wtedy nic innego jak szlif nie pozostaje. Pozdro <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pp100 Opublikowano 5 Stycznia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Witeczka jak by ci padły panewki to słyszał byś taki głuchy stukot rytmiczny a jak panewki siądą to oleju nie bierze . Olej będzie brać jak skończą się pierścienie uszczelniające.Ewentualnie naturalne zużycie cylindra i tłoka i pierścieni a wtedy nic innego jak szlif nie pozostaje. Pozdro <bmw_1> To ja juz nic nie kapuje :evil: :evil: :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulo Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Nie zadne panewki jak pisze kolega bo oddzwiek dochodzil z gory.wina byl zuzyty walek,nie dalo ustawic sie zaworow.Walek i dzwigienki wymienione,motor chodzi jak zegarek.A panewki to moze padly u propera.Pozdro.Temat zamkniety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pp100 Opublikowano 17 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 moja betka u mechaniora(speca od bawarek)tak jak pisał paulo79 dzwigienki do wymiany u mnie koszt jednej nowej około 60zł x 12 =720 + uszczelka pod głowica,plan głowicy ,roboćizna itp razem około 1500 naprawa i furka jak nowa ,silniczek chodzi cichutenko Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek Opublikowano 18 Lutego 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 stukanie panewek - gluche dochodzace wyraznie z bloku silnika zmieniajace natezenie w zaleznosci od obciazenia silnika . nateza sie w miare wzrostu obrotow i przeciazenia . ( generalnie stukot o zmiennym natezeniu glosnosci ) . w miare eksploatacji dzwiek sie zacznie szybko nasilac az w koncu jebutnie korbowod i po silniku . stukanie rozrzadu - moze byc nie tylko spowodowane luzami zaworowymi lecz rowniez uszkodzeniem walka lub dzwigienek zaworowych . dzwiek jednostajny bez wiekszych roznic w natezeniu . nawet jesli luzy zworowe sa ok to wyrobienie dzwigienek i walka powoduje stukanie gdyz walek atakuje dzwigienki pod innym katem . jest to skutek naogol kiepskiego oleju i zatykania kanalow rurki smarujacej walek i dzwigienki czyli zwykle zaniedbanie uzytkownika ( wstyd panowie ) silniki w bmw sa bardzo dobre i odplacaja sie wzorowa praca ale tylko w przypadku gdy sie o nie dba i odpowiednio eksploatuje . pamietajcie o dobrych olejach , regularnych wymianach sparwdzaniu droznosci rurki smarujacej oraz nie katowaniu auta na zimno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin E34 525i Opublikowano 30 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Witam. Mam problem zbliżony. Mianowicie po przekroczeniu 3000obr słychać w kabinie odgłos grzechotki. Sądziłem że to wina zaworów ale ostatnio je wyregulowałem a problem pozostał. poniżej 3000obr tego efektu nie ma. Silnik (M20B25 przebieg 300tys.km) oleju nie bierze, jest zalany olej 5W50 mobila. Boję się stwierdzenia że to panewki. Co możecie doradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pp100 Opublikowano 31 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Witam.Mam problem zbliżony. Mianowicie po przekroczeniu 3000obr słychać w kabinie odgłos grzechotki. Sądziłem że to wina zaworów ale ostatnio je wyregulowałem a problem pozostał. poniżej 3000obr tego efektu nie ma. Silnik (M20B25 przebieg 300tys.km) oleju nie bierze, jest zalany olej 5W50 mobila. Boję się stwierdzenia że to panewki. Co możecie doradzić? wyrobiony wałek,dzwigienki i najprawdopodobniej panewki :cry: :cry: :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu Opublikowano 31 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Witam.Mam problem zbliżony. Mianowicie po przekroczeniu 3000obr słychać w kabinie odgłos grzechotki. Sądziłem że to wina zaworów ale ostatnio je wyregulowałem a problem pozostał. poniżej 3000obr tego efektu nie ma. Silnik (M20B25 przebieg 300tys.km) oleju nie bierze, jest zalany olej 5W50 mobila. Boję się stwierdzenia że to panewki. Co możecie doradzić? wyrobiony wałek,dzwigienki i najprawdopodobniej panewki :cry: :cry: :cry: = szukaj dolu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin E34 525i Opublikowano 31 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Byłem dzisiaj u mechanika. Posłuchał jak pracuje silnik i tak jak piszecie stwierdził zużyte zawory, wałek i panewki słychać. Powiedział jeszcze że słychać je nieznacznie więc może wał ocalał i wystarczy wymienić same panewki. Stwierdził też że powinienem zalać olej mineralny typu mobil delvac, te silniki są za stare na syntetyk. Ja się z tym ostatnim jakoś nie mogę zgodzić. Ile kosztuja takie panewki, jaki jest koszt naprawy? Wymieniłbym je sam,, ale czy robić bez szlifu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu Opublikowano 31 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 zrobisz szlif walu to mozesz sie liczyc z tym ze sie rozpadnie ten silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pp100 Opublikowano 31 Marca 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 zrobisz szlif walu to mozesz sie liczyc z tym ze sie rozpadnie ten silnik te motory seryjnie wychodziły namineralnym oleju!więć minerał jest wskzany a co do szlifu wału ???rozbierz silnik to sie wsaystkieo dowiesz ( u mnie miał y byc tylko dzwigienki mechaniory rozebrały silnik - góre okazało sie,że jeszczd waęłk ,,pózniejdół okazało sie ,że panewki do wymiany )u mnie wystarczyły same panewki wał był cool (+dzwigienki i wałek-u nie był dziwny przypadek bo ktos wsadził wałek od ety do mojego m20 b25 a jest całkiem inny i dlatego najprawdopodobniej miałem problemy z dswigienkami i klepaniem motoru mnie remont kosztował u dobrych speców 2800 w tym wymiana wszystkich dzwigienek nowych ,wałek uzywany,nowe pierścienie,nowe panewki-wszystkie ,dwa korbowody uzywane,wymiana przewodów wszystkich od paliwa na nowe , nowa pompa paliwa ,planowanie głowicy,nowe uszczlki,świece+ inne pierdoły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauser Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2007 Wałek - można sprawdzić nawet paznokciem czy ma bruzdy - są bardzo delikatne jednak się da. Ściągasz pokrywę i patrzysz.. Sprężanie sprawdź - może jest już słabo, zawory puszczają - to może być jedna z przyczyn. U siebie miałem krzywy ten "przewód" pwoedzmy który smaarował wałek - i też klepał obudowa filtra źle zamocowana - też klepaał ale to tak na marginesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin E34 525i Opublikowano 7 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Wiem już co jest przyczyną stukania. Po zdjęciu miski olejowej i odkręceniu stopy na 4 cylindrze. Panewka przyssała się do czopu wału i obracała wraz z nim. Szok że ten silnik tak pracował. Został wykonany taki wstępny pomiar czopu wału mikrometrem. Akurat mam znajomego tokarza, który się troszkę w tym orientuje i stwierdził odziwo, że wał jest w dobrej kondycji. Średnica czopu wału na uszkodzonej korbie wynosi 44,98mm. Wychodzi mi na wymiar nominalny czyli panewki siedzą nominalne. Oglądał czy jest owal i nie stwierdził tego. Troche to dziwne ale tłumaczę to tym że wał miał cały czas smarowanie, ciśnienie musiało być na tyle dobre że go nie zniszczyła obrócona panewka. Gorzej wygląda korbowód i stopa. Widoczne są ślady szlifu od panewki. Znajomek zmierzył jego wymiar i porównał z dobrą stopą. Różnice są nieznaczne. Poradził mi zostać przy starym korbowodzie, podmieniając nawet miejscami stopy z innego korbowodu dobrego i wymienić panewki na nowe nominalne bez szlifu wału. Zamówiłem już panewki Glico. Co powiecie na ten pomysł, czym to poskutkuje? Tu zobaczycie panewkę. http://www.mardon.com.pl/chlod/panewka.jpg [ Dodano: 7 Maj 07, 21:18 ] Cos nie wyszło z linkiem... panewka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maltarn Opublikowano 7 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 fotka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu Opublikowano 9 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Eeee nie ma takie tragedi Ja jak wyjalem 6 korbowod z tlokiem to ogolem tam panewki juz nie bylo zmieliła sie w pył ... Najszybciej znajdziesz dol silnia i zlozysz tylko pamietaj o docierance glowicy z dolem , bo remont uwierz mi nie oplaca sie pod kazdym wzgledem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin E34 525i Opublikowano 9 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Czemu się nie opłaca? Liczę, że uda się małym kosztem doprowadzić go do sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauser Opublikowano 9 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 za małe pieniądze? Nie ma szans...... lepiej kup inny silnik i za mały koszt niech Ci go ktoś wsadzi... Przerabiałem temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu Opublikowano 9 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 no ok zrob to tanim kosztem tak jak sobie wymysliles Zloz wszystko do kupy i pojezdzil , strzel jej z buta 2 razy i daj znac Mowie co wiem bo przerabialem ten temat 2 razy w M20B25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauser Opublikowano 9 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 trolu napisz mu co ma zrobić krok po kroku panie mądrala, a nie o butowaniu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu Opublikowano 10 Maja 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Nie uwarzam sie za madrale... Ale napisalem wyzej co najlepiej zrobic i co wyjdzie najtaniej ... Kupisz blok od M20b25 kompletny przelozysz i bedziesz jezdzic kupujac urzywany blok jak wiadomo wystarczy sprawdzic czy nie ma rantow zadnych i odkrecic 6 korbowod jak wszystko bedzie ok bedzie jezdzic po doszlifowaniu sie z jego glowica czyli po jakims 1000km Jak kupowalem wtedy blok a to bylo chyba 2 lata temu placilem 450zl za caly kompletny Wiec teraz cena zapewne nie bedzie wieksza a raczej mniejsza bo gratow do aut jest od zawalenia . Podalem najbardziej optymalna opcje naprawy motoru przy uszkodzonych panewkach . Ale jezeli ktos chce wymieniac same panewki , no to poprostu zyczylem mu powodzenia .. Z tego wzgledu ze wiem jak to sie skonczy po przebutowaniu auta .. A wiem jak to sie skonczy bo sam najpierw wymienilem sobie panewki po ich pseudo dotarciu i tak padl ten blok i tak a wcale jej wtedy nie zylowalem. A ty Mauser masz jakis problem do mnie bo nie rozumiem ? popatrz na swoje 2 posty i wytlumacz mi co one wnosza do tego tematu i w czym pomagaja koledze ? Bo chyba nic nie wnosza i w niczym nie pomagasz . Przerabiałem temat... To ja Ci odpowiem teraz Mauser napisz mu co ma zrobić krok po kroku panie mądrala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.