Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

jakiś czas temy przejechałem się podobną e39 530d do mojej, wiem, że tam siedzi nowa turbina, wydawało mi się że lepiej się zbierała

1.czy jest jakiś "domowy" sposób" na sprawdzenie jak pompuje turbo ? do pomocy mam INPE i DIS'a

2. jak prawidłowo sprawdzić wtryski w INPA-DIS

3.jeszcze jedno, gdzieś natknąłem się na jakiś opis ze można go sprawdzić jadac na 3rd biegu mając 3500 rpm,

ma pokazywać jakieś zadanie warotości w INPA,DIS (gdzie, co i ile) oraz o co kaman z tą dziurką, Dyziu chyba robił coś takiego u siebie ?

Dzięki

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jaka różnica miedzy tymi wartościami może być tolerowana, w jakim zakresie rpm, jaki maxboost ?

co do wtrysków tak samo, jaki max korekcje sa jeszcze tolerowane, pomiar tylko na ciepłym siliku z wyłączonymymi wszystkimi urządzeniami dodatkowymi ?

co do przepływki czytałem, że próba to 3500 rpm na 3rd biegu i powinen pokazywac coś koło 1000-1100 air mass flow (czy coś takiego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekcje wtryskow sprawdza sie tylko na zimnym silniku , umnie tu jeden magic powiada , ze wartosc do 4.0 jest jeszcze do przyjecia , najlepiej jak korekcje sa minusowe. Kumpel ma korekcje nie przekraczajace 1.0 , dawal wtryski do sprawdzenia i gosc stwierdzil , ze 3 wtryski leja ze koncowki uwalone. A bejka kopci:(............

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis sprawdzimy tro , ale Damianie nie ulega zmianie fakt , ze kolo w Zebrzydowej skrytykowal prace tych wtryskow a INPa wykazuje korekte w normnie.

I to właśnie jest bardzo dziwne:)

A nie podjechał byś do mnie do groty z Twoim sprzętem komputerowym, bo potrzebował bym sprawdzić sprawność regulacji lampy. Bo cosik nie działa od strony kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi jeden mechanik powiedział że jak juz przekracza 2 to lipa

Bo tak jest. 4 to już jakaś abstrakcja. Mi Krzysiek M. powiedział że do 2 mogą być powyżej syf. A najlepiej jak są jak najbliżej zera. Co do sprawdzania to różnie mówią niektórzy że na zimnym, inni że jak osiągnie pion. Ale jedno jest pewne, że jak na zimnym nie przekraczają 2 to napewno jest lux, bo wtedy po zagrzaniu napewno jeszcze się poprawią.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy się jak chcesz sprawdzić przepływke to najlepiej jakby ktoś siedział obok z kompem na kolanach...

i jak auto bedzie pod maksymalnym obciążeniem to wartość tak jak napisałeś to ok 1000-1100 jednostek ale to musi być pedał w podłoge i 2 lub 3 bieg....

co do turbiny to tak jak inni napisali masz w inpie wartość zadaną i zmierzoną...

wtryski najlepiej ok 0 jak nie wychodzą poza wartość 2 czy to na + czy - to jest jeszcze ok,a sprawdzasz na rozgrzanym silniku na biegu jałowym

co do dziurki w przepływce to zrobiłem tak jak to napisał Roger nysa na Sporcie.. ale nie odczułem zmian.... więc może pomóc ale nie zaszkodzi:)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkleję dwie foty mam tylko takie na pierwszej po użyciu środka STP do czyszczenia wtrysków ( przed tym zabiegiem wartość na każdym cylindrze była prawie o 0,8 wyższa) pouyciustp.jpg zabieg pomógł sporo auto zaczęło śmigać lepiej tzn jeszcze kulało na 5 garów ale chodziło równiej a na drugiej focie już po regeneracji jednego wtrysku, i teraz jest wszystko ok poregeneracji6tki.jpg Ogólnie w M57 ciężko wyczaić który wtrysk siedzi najlepiej je powyciągać i sprawdzić na przelew. co do turbo to powinna pompować tak jak pisał Dyziek około [soll-charge-air pressure ]1000mbar na wolnych obrotach . A z tą dziurką to trochę pomaga po****dłej przepływce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nowe fakty:

dzisiaj rano po przejechaniu kilku km, auto przestało jechać, słabo się wkręcało na biegu (na N ok), nie dymiło jak sie juz bujneło na AOW to leciało, po przekroczeniu 2000rpm turbo było słychać.... pierwsze podejzenie którąś pompe szlag trafia, bo uczucie było jakby jej paliwa brakowało...

odstała 8h w robocie, wjechałem na AOW szła jak zwykle ok, jednak jak zrzuciłem tempomat i predkosc i rpm zmalaly znowu muł i foch, jakos dokulałem się do domu podłączyłem kompa i wyszło co następuje, załączniki - korekcje sie rozjechały i wywaliło błąd 517 Injector Cylinder 4

wykreciłem wtryski i jade jutro z nimi na przegląd do Mlecznej, czy cos jeszcze mozecie powiedziec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...