Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Właśnie jestem posiadaczem e46 2.0 150 KM. r. 2003

Trochę przestraszony ale juz pod dużym wrażeniem dziewczyny.

Przyszła z niemiec, na liczniku 200 tyś ma oryginał ( sprawdzone w ASO).

Na dzień dobry dwumasa i płyny itp.

Prawdopodobnie coś jeszcze w zawieszeniu szwankuje bo po 110 km trzęsie kierownicą , 140 km nie jest stabilna na drodze ( pływa) i w czasie jazdy po puszczeniu kierownicy lekko ściąga na prawo.

Jeśli możecie mi coś doradzić w sprawie eksploatacji i na co zwracać uwagę byłbym wdzięczny.

I jeszcze. Może ma ktoś instrukcję obsługi radia ( taśma magnetofonowa) i compa z nawigacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pierwszak instrukcji nie musisz mieć do nawigacji, mogę Ci wgrać język polski w samą nawigację i całe menu radia plus polski głos do nawigacji... Co do pływania i szarpania wyważ koła, zrób zawiechę i problemy znikną.

Edytowane przez Kamcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec tak. Amortyzatory ok, wyważyłem koła i ok.

A do roboty jeszcze - wymiana sprężyn ( jedna pęknięta ) i tulei pływających z tyłu.

Samochód podczas hamowania ( nie zawsze głównie na zimnych hamulcach ) ciągnie w lewo

Coś stuka w prawym przodzie ale nie można ustalić co.

Jak to wszystko zrobię to jadę na zbieżność i zobaczę.

Już poszło 4 tyś a końca nie widać. Mam nadzieje, że to będzie koniec wydatków.

15 tys dałem 5 włożę - no cóż BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ściągania w prawo, sprawdź po przejechaniu paru km czy prawe przednie koło sie nie grzeje (dotknij śrub). Ostatnio robiłem koledze zacisk w prawym przednim kole (bmw), bo się zatarł i ciągnęło go w prawo. Robiłem już kilka takich przypadków, a także zatkany przewód hamulcowy gumowy(lubi spuchnąć i nie przepuszcza płynu z powrotem). Co do stukania w zawieszeniu przód, zależy w jakich momentach stuka. Na dziurach zwykle łącznik stabilizatora, sworzeń, tuleje, przy skręcie łożysko amortyzatora. Ciężko zgadnąć nie wiedząc jaki to dźwięk i w jakich warunkach się pojawia. Ustawienie zbieżności tylko po usunięciu wszelkich luzów w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka na kostce to takie drgania rezonansowe, furczenie. Myślałem , że to amortyzator ale po badaniu wyszło , że jest ok.

Będą majstry szukały chociaż nie wiedzą co to.

Może znacie dobrych fachmanów od zawieszenia?

I proszę może ktoś podeśle mi polska instrukcję o obsłudze tego kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ta moja nowa pani nie jest taka zła. No wiadomo po 10 latach nie ma chyba samochodu któremu nie trzeba wymienić głównych podzespołów o ile ktoś kocha samochody a ja je kocham.

Myślę, że naprawdę trzeba się naszukać aby kupić w miarę, powtarzam w miarę dobry samochód i to nie ważne jakiej marki.

To jest mój trzeci kupiony od handlarza samochód. Gdybym policzył ile musiałem włożyć kasy w każde auto , żeby się cieszyć z jazdy to pewnie bym już nigdy nie kupił samochodu. Ale cóż. Trzeba je kochać i płakać.

Chciałbym dożyć czasów, w których ktoś kto sprzedaje samochód nie wciska Ci szrotu i nie chce Cię oszukać.

Piękne marzenie co?

Mnie na kolana rzuciła cisza w BMW.160 km/h i cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I proszę może ktoś podeśle mi polska instrukcję o obsłudze tego kompa

Nie widziałem jeszcze polskiej instrukcji obsługi komputera w E46, jedynym chyba ratunkiem, jeśli nie ogarniasz o co chodzi jest wgranie PL menu do niego. Tak jak Ci pisałem mogę Ci to ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dziekuję. Tylko ile to kosztuje?

Na razie skupiam sie nad doprowadzeniem Pani do stanu zadowalajacego mnie.

W poniedziałek wymieniam spręzyny tył, tueje pływajace i łącznik z lewej strony przód. Potem zbieżność i mam nadzieję , że to koniec.

Mam jeszcze jedno pytanie. Wskazanie kompa VERB 1 i VERB 2 - co to jest? I dlaczego średnie spalanie na kompie jest aż o 2 l mniejsze od rzeczywistego przy dystrybutorze? Tego nie łapię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputery w BMW często kłamią. Zadzwoń do mnie, numer znajdziesz tutaj: Kodowanie i diagnostyka samochodw marki BMW/MINI a na pewno się dogadamy tak, że będziesz zadowolony.

VERB1 i VERB2 to są dwa spalania średnie (każde możesz niezależnie skasować, aby naliczało się od nowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam diagnozę mojej Pani.

Wymiana wahacza lewego, wymiana sprężyn tył, wymiana tulei pływających, wymiana tulei wahaczy przednich, wymiana drążka przód.

Potem ustawie zbieżność i mam nadzieję, że pływanie ustąpi.

I będę się mógł cieszyć jazdą.

Wymontowałem klapki gaszące w kolektorze i trzepie budą podczas wyłączania silnika. Widziałem, że można wstawić przepustnicę z EGR od innego modelu BMW i po problemie.

Może ktoś podzieli się ze mną swoim doświadczeniem w tej sprawie.

Czy to działa i jak te zrobić bo szkoda mi nowego sprzęgła i poduszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...