Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Koledzy mam taki problem który mnie bardzo denerwuje przy jeżdzie moją bunią.Mianowicie drgania samochodu zaczynają sie przy 60 km/h i przy tym dziwny szum pochodzący z tyłu samochodu.Naprawę zaczołem o wału łożysko podporowe nowe,wał wyważony ,przegób gumowy wału wymieniony ,koła wyważone i ,zawieszenie tył bez żadnego luzu mimo to drgania nadal występiują.Pomużcie nie mam pojęcia co może wywoływać te drgania.Nie jestem pewien do łożyska w dyfsze na wałku atakującym ma lekki luz ale podkreślam minimalny.Czy drgania mogą powodować puosie,lub łożyska kół.Jeszcze raz proszę o pomoc nie wiem co robić możę ktoś z was spotkał sie z takim problemem.Dodam jeszczę że mam silnik 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opnki funkiel nowe ,dodam że takie same drgania występuą na zimowych oponach kupionych w tamtym roku na zimę kture śa na stalowych felgach i to samo jest na letnich oponach kupionych miesic temu tylko że te są na alusach myślę że opony nie mają tu nic wspulnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużyte łożyska kół na ogół wywołują wibracje nawet podczas kręcenia kołem na podnośniku. Ja sprawdzam w ten sposób, że jedną ręką łapie za amortyzator lub sprężynę a drugą ręką ile sił wprawiam koło w ruch i wtedy na wspomnianej sprężynie tudzież amortyzatorze pojawiają się drgania. 90% łożysk tak sprawdzonych było trafione, w 10% trzeba było wymienić drugie bo szumiało ale mniej dlatego było trudno wyczuć. Miłego sprawdzania bmw_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną drgań są zużyty przegub pomiędzy wałem a skrzynią, łożysko podpory wału, nie wyważone koła, rozklekotane zawieszenie i amory i zużyta maglownica-wiem, lista długa. W swojej e39 też praktykowałem co bije, koła i fele zarzuciłem nowe, zawiecha, podpora wału i przegub wału nowy i dalej biło. Dopiero regeneracja magla załatwiła problemhappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, w warsztacie, w którym serwisuję auto powiedzieli, że lekki luz na maglu nie może być powodem drgań karoserii. Czytałem wiele postów i w końcu postanowiłem jechać do innego warsztatu, który wprawdzie nie jest autoryzowany, ale głównie naprawiają BMW, Mietki, Audi i VW. I tam koleś powiedział, że to magiel, dałem 800 pln za regenerację z gwarancją i jak ręką ujął. Jestem zadowolonym klientem, BMW jak z salonuhappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jesteś pewny że z tyłu to lewarek koło do góry i rozpędź ja do 60 km/h i ja nawet stetoskopem słuchałem :D szpery pewnie niemasz to możesz jedno koło tylko podnieść wszystko masz wtedy dostępne z drugiej strony koło sobie zaklinuj i ewentualnie podbuduj autko co by nie zjechało z lewarka ja swoją rozpędzałem tak nawet do 100km/h jedna strona potem druga strona u mnie to była tarcza hamulcowa akurat :D

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem u siebie trochę dziecinnym sposobem. Do zacisku hamulca przymocowałem mazak, który niemal dotykał tarczy, następnie delikatnie ręką zakręciłem nią. W miejscu, gdzie mazak nie dotyka, lub pokaże zgrubioną linię masz wykrzywienie. Najczęściej tarcze krzywią się bliżej zewn. krawędzi, więc najlepiej tam wykonać test. Sposób ściągnięty z jednego z serwisów BMW w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...