Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam

W moim E46 nie dało się już jeździć ciągły hałas podczas zmiany biegów na tylnym moście oraz podczas cofania słuchać było mocne uderzenie podczas puszczania sprzęgła.

Wiele wątków na ten temat wskazywało na uszkodzenie tulei gumowych na dyferencjale

16843923_kgrhqn-pue7bcvho-5bp-i8hqmbg-60_35.jpg

Zakupy;

BMW Nr 33176751808 x1 sztuka BMW Genuine 220zł

BMW Nr 33176770788 x2 Sztuki BMW Genuine 150zł

Jest wiele informacji na temat jak wymienić te tuleje i co potrzeba ale czy da się to zrobić bez drogiego ściągacza?

16843933_imag1346.jpg

Tak mi się to udało przy pomocy prostych grubych płaskowników i długiej śruby minimum 17mm

16843931_imag1319.jpg

Korzystając z bardzo korzystnego ułożenia konstrukcji wystarczy gruby płaskownika i wyjdą bez problemu u mnie w jednym poszła cała tuleja a w drugim tylko rdzeń a potem reszta,byłą zbyt mocno uszkodzone ...

16843932_imag1327.jpg

Gorzej sytuacja wygląda z największą tuleją bo jest oprawiona w metalową oprawę która przywiera do konstrukcji po latach...

U mnie rdzeń tuleji wyszedł ale pozostawił resztę - gumy oprawę którą usunąłem dłutem i młotkiem:)

A to nie wszystko okazało się że główne uszkodzenia powstały na przednich tulejach od sanek oraz niewielkie na tylnich tulejach w sumie 4 tule uszkodzone.

BMW Nr 3316770783 x 1 40zl Zamiennik (FEBI FRONT RIGHT MOUNTING BUSH)

BMW Nr 3316770786 x 1 40zł Zamiennik (FEBI REAR AXLE BEAM FRONT LEFT MOUNTING BUSH)

BMW Nr 33316770781 x 2 88zł Zamiennik (BMW X3 Rear Subframe Suspension Bush)

16843960_imag1307.jpg16843961_imag1309.jpg16843967_imag1354.jpg

Tak wyglądają uszkodzone nie pozornie ale są luźne a rdzeń tuleji szczególnie przednich są luźne...

16843962_imag1348.jpg16843965_imag1355.jpg

Tu troszkę trzeba było pomóc i rozwiercić trochę korpus bo jest oprawiony w aluminiową oprawę. Przede wszystkim trzeba się pozbyć rdzenia a potem jak coś zostanie to dogiąć dłutem do środka....

16844185_imag1351.jpg

Aby zamontować nowe tuleje wystarczy tylko użyć szerokiego płaskownika i skręcać ... warto także pod smarować trochę tuleja

16843966_imag1359.jpg

Tak to wygląda po wszystkim jak nowe z nowymi tulejami....

Czas pracy to około 15godzin z mała konserwacją podwozia ale polecam zdemontować sanki ...

Teraz w końcu wszystko elastycznie ładnie chodzi...

Edytowane przez CrisELdi
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...