streetracer! Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Witam! W moim e36 m52b20 pojawił się problem. Generalnie auto podczas przyspieszania od około 2400 obr/min do 2600 obr/min traci moc i szarpie. Powyżej podanego zakresu i poniżej jest ok happy_bmw Czasem jak schodzi z obrotów na bieg jalowy, lubi zejść za nisko lub zafalować. Czy miał ktoś już taką usterkę? Z tego co poczytałem można by winić czujnik położenia wałka, ale chciałbym znać też wasze zdanie na ten temat bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 sprawdź świece i cewki. jak świece niebyły wymieniane to wymień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkstar79 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Mialem cos podobnego w M50 i byly to padajace cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 12 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 spróbuj jeszcze wyczyścić przepływkę no i jak wyżej cewki bmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Dzięki za podpowiedzi chłopaki happy_bmw Rozumiem, że sprawdzenie cewki polega na zmierzeniu jej oporności? bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Dzisiaj zrobiłem mały test. Pojeździłem na benzynie i okazuje się, że ta dolegliwość występuje tylko na gazie Gaz to sekwencja "STAG 300+" Przejechane mam na niej ok. 30 tys. Pod koniec września wymieniany był filtr fazy lotnej w ramach przeglądu instalacji lpg. Może to faktycznie świece? Wymienie je na wszelki wypadek. Wie ktoś jaka powinna być oporność cewki w m52? bmw_3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 12 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 jak na benzynie jest wszystko ok to zajmij się gazem, stag jest dobry ale potrafi się psuć, może wtryski lpg juz nie dają rady lub reduktor zajechany a może i sterownik być uszkodzony... dobrego gazownika szukaj, podkreślę dobrego, nie pana stasia co ze schematu potrafi LPG podłączyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 12 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jak wyżej, skoro auto bezawaryjnie pracuje na PB, a kuleje na LPG to tutaj zacznij poszukiwania. Może reduktor zaczyna kaprysić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 12 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 z doświadczenia wiem są takie przypadki auto jeździ dobrze na benzynie a na gazie żle i przyczyna jest w układzie zapłonowym auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) z doświadczenia wiem są takie przypadki auto jeździ dobrze na benzynie a na gazie żle i przyczyna jest w układzie zapłonowym auta. Ja też słyszałem, że gaz jest bardziej czuły na różne usterki układu zapłonowego niż benzyna. Chłopaki piszą, że to reduktor, wtryskiwacze lub sterowanie, a mnie zastanawia to że usterka występuje w konkretnym zakresie obrotów a więc nie do końca mogą mieć na to wpływ elementy składowe instalacji lpg. Dlatego też mocno podejrzewam czujnik położenia wałka. Tak jak by np. gubił sygnał/impuls przy danej prędkości obrotowej. Edytowane 12 Maja 2013 przez streetracer! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 13 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 O czujniku wałka rozrządu piszesz? Jeśli tak to jego defekt objawia się skróceniem czasów wtrysku na "pełnym bucie" np. Normalnie jest 18/19ms a przy kopniętym czujniku masz 11/12ms w każdym razie tak to w M50 miałem pozatym odcinka spadła o 500obr/min. Ale zastanawia mnie ten zakres obrotów: Swego czasu jadąc ze swoją standartową V na 5ce i trzymając pedał gazu nieruchomo,odczuwałem takie minimalne nieregularne mikro przyśpieszanie i zwalnianie(myślę że wiesz jaki to efekt).Działo się to zawsze w najczęstrzym stałym położeniu pedału gazu gdzie tylko robi się niewielkie korekty stopą. Zmierzyłem czujnik położenia przepustnicy i bingo-zanik napięcia w tym właśnie położeniu a oporność wzrastała do 1. Wytarły się ścieżki na potencjometrze w miejscu w którym najczęściej i najdużej mamy stałą V około 2500 obr/min. Pomierz czujnik pod względem V i R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Dzięki kolego,zmierzę. Przybliżył byś mi jeszcze instrukcje pomiaru żebym to wykonał poprawnie bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Witam, ja mam u siebie m50b25 tez na stagu 300 i miałem niedawno taka dolegliwosc jak ty. Na gazie szarpało a na pb było ok, po jakims czasie na pb tez zaczelo sie dziwnie dziac. Wymieniłem cewki i problem znikł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Witam, ja mam u siebie m50b25 tez na stagu 300 i miałem niedawno taka dolegliwosc jak ty. Na gazie szarpało a na pb było ok, po jakims czasie na pb tez zaczelo sie dziwnie dziac. Wymieniłem cewki i problem znikł. W takim razie muszę pomierzyć cewki. Oporność ma wynosić 0.8 ohm prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 W takim razie muszę pomierzyć cewki. Oporność ma wynosić 0.8 ohm prawda? Obwód pierwotny niewiele ma wspólnego z wtórnym no ale sprawdzić zawsze warto:) Nie jestem pewny czy 0.8 ohm czy 0.85 kohm ale jutro podam bo to mam akurat w pracy na kompie. Co do czujnika TPS(położenie przepustnicy ) trzeba by trochę w schematach sprawdzić żeby wiedzieć co jest co i odpowiednio wpinać się w piny. Podam kolory kabli i wartości mierzone ale na przykładzie M50 także musisz sobie porównać ze schematami M52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek Opublikowano 14 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Co do opornosci to kazdy inaczej mowi. Ja swoje mierzylem to bylo 0.8 do 0.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 16 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Z małym poślizgiem: Cewka zapłonowa: uzwojenia pierwotne pomiędzy pinem 1 a 15 wartość 0,8 ohm. Czujnik położenia przepustnicy: 3 piny: żółty-zasilanie czarny-sygnał brązowy-masa Odepnij wtyczkę,zorientuj jakie kolory kabli zasilają jakie piny w tpsie i zmierz rezystancję pomiędzy pinem czarnym i brązowym ale w czujniku ruszając przepustnicą.(od 850ohm do 4,8kohm) potem nie podpinaj wtyczki instalacji a włącz zapłon i zmierz napięcie we wtyczce instalacji pomiędzy pinami żółtym a brązowym(5V) potem podepnij wtyczkę,włącz zapłon ale nie uruchamiaj silnika i zdejmij gumkę osłaniającą wtyczkę instalacji.Ruszając przepustnicą w pełnym zakresie zmierz napięcie pomiędzy pinem czarnym i brązowym(od 0,5V do 4,8V) Ale pamiętaj-to są dane dla M50 więc sam toche musisz pogrzebać w schematach/wartościach dla M52 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maltarn Opublikowano 16 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 w ,,sam naprawiam" da się znaleźć wszelakie wartości pomiarowe dla wszystkich silników, przydatna rzecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Pomierzyłem dzisiaj cewki, potencjometr przepustnicy i sprawdziłem kable pod gumką przy kostce czujnika położenia wałka. A wiec pomiar cewek daje wynik 0.7 do 0,9 ohm, potencjometr wykazał na zamkniętej 4,5kohm, na otwartej 1,25 kohm tego pomiaru jednak nie jestem pewien i muszę się doszkolić w tym temacie, natomiast jest pewność że nie ma przerwy bo oporność płynnie rośnie i maleje. Izolacja kabli pod gumką kostki czujnika położenia walka oczywiście była skruszona a wiec wszystkie 3 kabelki się zwierały :cry: Zaizolowałem każdy kabelek z osobna ale nic się nie zmieniło. Stwierdziłem że odepnę czujnik wałka i pojeżdżę bez i tu mnie dopadło wielkie zdziwienie: auto z odpiętym czujnikiem wałka nie odpala... Można by rzec "leży czujnik wału" a ja wiem że to nie możliwe bo go wymieniałem 9 miesięcy temu właśnie z tego powodu że auto na samym czujniku wału nie odpalało, a po montażu nowego nie sprawdziłem czy się to zmieniło... Co dalej robić koledzy? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 25 Lipca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Problem szarpania został rozwiązany. Wystarczyła kalibracja mapy LPG. bmw_3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.