Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym że podczas gdy włącze klime wszystko działajak należy czyli chłodzi pięknie wentylator sie załącza na 1 i 2 bieg ale nie jest w stanie schłodzić na tyle czynnika że rozlacza kompresor i jest **** , ale gdy rusze i chwilke pojade i czynnik sie schłodzi poprzez pęd powietrza wszystko wraca do normy i w srodku znów jest przyjemny chłód... Co może być tego powodem że wentylator nie jest w stanie schłodzić czynnika ?? ma ktoś jakieś pomysły ??

Dodam że ilość czynnika jest prawidłowa a ciśnienie na wysokim po chwili pracy klimy wynosi az 25 ,30 bar co jest stanowczo za dużo i to przy pracującym wentylatorze na 2 biegu nic go nie schładza na postoju... Drożność chłodnicy wykluczam ponieważ widać poprzez chłodnice klimy chłodnice cieczy wiec zabita syfem nie jest pozatym nie schładzał by sie podczas jazdy... Może to zawór rozprężny ale czemu podczas jazdy jest ok ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tego nie wiem i nie mam jak sprawdzić ale dlaczego wszystko jest dobrze podczas jazdy gdy pęd powietrza jest w stanie schłodzić czynnik... To jest dziwne bo gdyby chłodnica była zabita to wtedy była by lipa cały czas... Boje sie też że wkońcu coś nie wytrzyma i rozerwie chłodnice lub któryś wąż... Po podłączeniu do maszyny do nabijania klimy na niskim ciśnieniu jest super ok 2 do 2,5 bar czyli jest książkowo ale na wysokim ciśnieniu wzrasta aż do 25 ,30 bar gdzie nie powinno być więcej jak ok 20 bar...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie wiem dokładnie czy tak samo jest dla E39 sedan i E39 turas i do tego jeszcze roczniki :sad:, ale w moim turasie jest 750g czynnika i 10g oleju a ciśnienie producent podaje na 1,65 (sczytałem z plakietki). Wiem że, ilość czynnika ma kolosalne znaczenie (mam na co dzień styczność z agregatami chłodniczymi) - przy przeładowaniu układu dochodzi właśnie do zbyt wysokiego sprężania i przegrzania czynnika. Miałem taki przypadek w mojej byłej "klusce" - przedni pas miałem przeszczepiony od innej sztuki z plakietką klimy niezgodną z klimą moją i zonk. Dopiero jak wszystko się wyjaśniło z tym przeszczepem i powróciłem do zgodnych ilości i ciśnień czynnika, klima zaczęła działać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie dobrze mówisz ale niestety u siebie próbowałem już i nabijałem również 750 g ale wtedy wogóle nie chłodzi... W e39 do konca 97 R jest 1225 g i 160 oleju pag 46 a po 97 R jest własnie 750... Podejrzewam zawór rozprężny ale nie mam pewnosci 100%

A orientuje sie ktoś czy są jakieś środki żeby pozbyć sie całego oleju z układu klimatyzacji ?? wyczytałem że to własnie przez olej a razcej jego namiar może nie działać prawidłowo zawór rozprężny...

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi do łba tłukli na szkoleniach z chłodnictwa to układy powinny być tak projektowane i wykonane by właśnie zarówno skroplony czynnik jak i olej mogły swobodnie spłynąć do kompresora lub w najniższe miejsce układu. Podciśnienie (próżnia) w serwisie powinna pozbawić układ w 99,9% wszystkiego. Może filtr/osuszacz przytkany?

Chłodnica powinna dostatecznie dobrze schładzać czynnik i dalej do układu nie powinien trafiać czynnik przechłodzony czy gorący (sprawdź na wyjściu chłodnicy temp czynnika) powinna wynosić ok 40-45'C a filtr/osuszacz nie powinien dawać żadnego spadku temperatur (max 1'C).

Nie znam przypadku by nadmiar oleju miał ujemny wpływ na pracę układu, jest on tak jakby rozcieńczony czynnikiem i rozprowadzany po całym układzie.

Także na początek kontrola temperatur w każdym miejscu układu i może się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm czyli tak sprawdze to oczym piszesz i dam znac co i jak... Wiem że wąż cisnieniowy od kompresora do chłonicy jest tak gorący że nie moge go dotknąc... Chłodnica jest raczej drożna bo podczas jazdy sie wszystko normuje... No i dlaczego wentylator nie schładza czynnika przecież drugi bieg jest juz na tyle duży ze powinno dac to jakis efekt bo leci z chłodnicy gorące powietrze a na manometrach od maszyny cisnienie cały czas rozsnie na wysokim HP ... Dziwne to

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że jest tu kilka osób które znają się na klimie :) jesli mogę wtrącic to co może być przyczyną że klima odpala mi się po przejechaniu kilku km? zgasze auto i znowu to samo musze tak około 2-4km przejechać żeby kompresor się odpalił i działa tak jak by 50% po kolejnych 2km 100% mocy swojej i juzwtedy cały czas normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riddick sprawdzałeś na postoju po kilkukrotnym przygazowaniu czy jest różnica, bo jeśli tak to może sprzęgło sprężarki klęka.

Może być mało czynnika (gdzieś ucieka) a może być też sprężarka na wykończeniu. Temp rurki zaraz za sprężarką powinna być bardzo gorąca, za skraplaczem (tą chłodnicą z przodu auta) w okolicy 40 - 45'C (wyczuwalnie cieplejsza od temp ciała), natomiast przed jak i za filtrem/osuszaczem nie powinno być różnicy temperatur. Poza tym czy z klimą było coś ostatnio robione?

Spróbuj zaobserwować (z czyjąś pomocą) zaraz po włączeniu silnika włączać i wyłączać klimę i jak się zachowuje sprężarka oraz te temperatury - za sprężarką dosyć szybko rurka powinna być bardzo gorąca; wszelkie odstępstwa to awaria danego elementu.

I taka mała uwaga do wszystkich:

nie pojechałbym do takiego serwisu klimy, gdzie do niedawna była np. wulkanizacja a teraz jest dodatkowo serwis klimy.

Z reguły nie mają żadnego doświadczenia ale wyjątki potwierdzają jednak regułę. Doświadczenie i profesjonalizm w tej dziedzinie to więcej niż połowa sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mam już podejzenie a raczej jestem pewny na 99% co jest przyczyną mojego problemu... Wiec kiedyś dawałem wentylator klimy elektrykowi który kleił magnesy do obudowy bo sie odkleiły , no mniejsza z tym , dzis zauważyłem że wentylator klimy kreci nie w ta strone w którą trzeba bo wyciąga on gorące powietrze z silnika na zewnątrz auta zamiast zasysać chłodne z zewnątrz :) to by wyjasniało że podczas jazdy jest ok , wiec musiała sie zmienić biegunowość wentylatora i kireci sie w odwrotna strone... Jutro wyciagam wentylator i oddaje elektrykowi zobaczymy co uda sie zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...