Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem jak w temacie.Przy dolewce oleju zauważyłem, że korek jest leciutko zabrudzony przez jakąś maź(mleko, cholera wie co to) koloru żółtawego. Jakieś 2 tygodnie temu wyskoczyła mi kontrolka CHECK COOLANT LEVEL. I się przeraziłem bo wiem, że jak takie rzeczy się dzieją to może być uszczelka pod głowicą ;(Teraz pytanko co sprawdzić i czy jest tego inna przyczyna może Odma?? A auto ma przejechane prawie 150tys odma od nowości nie wymieniana. Drugie pytanko czy jak potrzeba będzie wymieniać uszczelkę czy trzeba robić planowanie głowicy itd ile to wogóle kosztuje?? dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie to uszczelka, jakie robisz trasy bo nieraz dzieje się tak że jak pare tylko km przejedziesz i gasisz auto to nawet sie rozgrzać nie zdąży i tworzy sie takie coś białe w oleju:) A co do robienia, lepiej jest planować głowicę, są magicy co tylko podmieniają uszczelkę i śmiga ale na wszelki wypadek lepiej wyrównać. Możliwe że będziesz musiał też wymienić śruby od głowicy na nowe bo stare mogły się już wyciągnąć:) Co do kosztów nie jestem w stanie powiedzieć jak w waszych stronach u nas +/- 100zł za planowanie:) Pozdrawiam i czekaj na dalesze podpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok odmę zamówię a ten ubywający płyn chłodniczy? Zasygnalizowało mi tylko raz jakieś 2 tygodnie temu teraz jest spokój.a przy wymianie uszczelki pewnie też napinacz łańcucha prawda? Może rzeczywiście narazie odpuszczę to i zobaczę co będzie się działo.Doleje płynu i oleju ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego na początek sprawdziłbym jak kolega wyżej napisał pompę wody lubi puszczać płyn jak już jest koniec jej żywota.

Co do odmy wymień dla swojego spokoju.

Jeśli będziesz robił remont to odezwij się na priv a tu sobie poczytaj trochę http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-remont-silnika-m52-21512/ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, jak wyżej koledzy pisali czyli pompę wody. Ale gdyby niestety poległa uszczelka, czego serdecznie nie życzę to warto splanować głowicę, tym bardziej, że to R6 i alu. Przy okazji warto dać ją na sprawdzenie szczelności, można też wymiewnić uszczelniacze zaworowe, nie wielki koszt, ale przy okazji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę mieszkasz i użytkujesz auto w Norwegii? Klimat nieco chłodniejszy jak u nas. Zapewne robisz krótkie trasy, silnik jest niedogrzany i stąd te mazidło. Przegoń co nie co auto, wstaw mu po zaworach i zobacz efekt

zgadza sie, problem rowniez w tym ze jest w srodku sporo przypalonego oleju... Zdjecia moge wyslac na email lub gg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypalony olej to nagar. A na jakim oleju pomykasz, bo może tu trzeba byłoby zacząć poszukiwania. Ja tak zaciuchałem silnik Castrolem Magnatecem 10W-40, od 50 tys. km powróciłem na oleje 5w-40. Nagar niknie w oczach, zaś mity o rozszczelnieniu silniku potwierdzę, że są tylko mitami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, ale BMW z zasady bierze troszkę oleju, a mniejsze zło dla jednostki to olej syntetyczny. 10w-40 raczej nie polecany jest do silników BMW. Ale przy dużym przebiegu i apetycie na olej warto pomyśleć o naprawie jednostki lub przeszczepie ze zdrowego dawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasso nie mity są mitami ale zależy w jakiej kondycji jest silnik jeśli brał lekko oleju na pół syntetyku to po zmianie na pełen będzie brać więcej

Nie koniecznie jest to prawdą. Jeśli zastosujesz dobrą płukankę i dobry olej syntetyczny wymywasz nagar. To on najczęściej powoduje zapiekanie się pierścieni co dalej skutkuje zwiększonym apetytem na olej. Fakt obieg zamknięty, ktoś powie, że jak wypłucze mu nagar to zacznie brać olej. Robiłem trochę przy silnikach, akurat nie w BMW, ale silnik to silnik, działa podobnie.Ale każdy robi jak uważa. Mój motor ma przekroczone 300 tys., bierze nieco oleju, do 1 l na 15 tys. więc to nie tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...