SenbonZakura Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Witam problem jak w temacie.Przy dolewce oleju zauważyłem, że korek jest leciutko zabrudzony przez jakąś maź(mleko, cholera wie co to) koloru żółtawego. Jakieś 2 tygodnie temu wyskoczyła mi kontrolka CHECK COOLANT LEVEL. I się przeraziłem bo wiem, że jak takie rzeczy się dzieją to może być uszczelka pod głowicą ;(Teraz pytanko co sprawdzić i czy jest tego inna przyczyna może Odma?? A auto ma przejechane prawie 150tys odma od nowości nie wymieniana. Drugie pytanko czy jak potrzeba będzie wymieniać uszczelkę czy trzeba robić planowanie głowicy itd ile to wogóle kosztuje?? dzięki za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areczus Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 nie koniecznie to uszczelka, jakie robisz trasy bo nieraz dzieje się tak że jak pare tylko km przejedziesz i gasisz auto to nawet sie rozgrzać nie zdąży i tworzy sie takie coś białe w oleju:) A co do robienia, lepiej jest planować głowicę, są magicy co tylko podmieniają uszczelkę i śmiga ale na wszelki wypadek lepiej wyrównać. Możliwe że będziesz musiał też wymienić śruby od głowicy na nowe bo stare mogły się już wyciągnąć Co do kosztów nie jestem w stanie powiedzieć jak w waszych stronach u nas +/- 100zł za planowanie:) Pozdrawiam i czekaj na dalesze podpowiedzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Maćku po zimie taka maź to normalne zjawisko jeżeli dużo nie jeździsz i robisz krótkie trasy, jak było tego troszkę to na razie nie zawracał bym sobie tym głowy a odme to tak czy siak zdało by się wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SenbonZakura Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Ok odmę zamówię a ten ubywający płyn chłodniczy? Zasygnalizowało mi tylko raz jakieś 2 tygodnie temu teraz jest spokój.a przy wymianie uszczelki pewnie też napinacz łańcucha prawda? Może rzeczywiście narazie odpuszczę to i zobaczę co będzie się działo.Doleje płynu i oleju ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Sprawdź czy pompa wody Ci płynu nie popuszcza, u mnie było tak że co 2-3 tygodnie musiałem dolewać a nieszczelności nie widziałem. Po konkretnych oględzinach okazało się pompa do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Kolego na początek sprawdziłbym jak kolega wyżej napisał pompę wody lubi puszczać płyn jak już jest koniec jej żywota. Co do odmy wymień dla swojego spokoju. Jeśli będziesz robił remont to odezwij się na priv a tu sobie poczytaj trochę http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-remont-silnika-m52-21512/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Sprawdź, jak wyżej koledzy pisali czyli pompę wody. Ale gdyby niestety poległa uszczelka, czego serdecznie nie życzę to warto splanować głowicę, tym bardziej, że to R6 i alu. Przy okazji warto dać ją na sprawdzenie szczelności, można też wymiewnić uszczelniacze zaworowe, nie wielki koszt, ale przy okazji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkstar79 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Podlacze sie do tematu odnosnie tej zoltej mazi na korku, u mnie niestety jet tym zawalona cala pokrywa (od srodka oczywiscie). Jakies sugestie rady mile widziane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Jak widzę mieszkasz i użytkujesz auto w Norwegii? Klimat nieco chłodniejszy jak u nas. Zapewne robisz krótkie trasy, silnik jest niedogrzany i stąd te mazidło. Przegoń co nie co auto, wstaw mu po zaworach i zobacz efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkstar79 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Jak widzę mieszkasz i użytkujesz auto w Norwegii? Klimat nieco chłodniejszy jak u nas. Zapewne robisz krótkie trasy, silnik jest niedogrzany i stąd te mazidło. Przegoń co nie co auto, wstaw mu po zaworach i zobacz efekt zgadza sie, problem rowniez w tym ze jest w srodku sporo przypalonego oleju... Zdjecia moge wyslac na email lub gg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SenbonZakura Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Dziś ją przepaliłem i co dziwne żadnej mazi nie ma pytanie_bmw sprawdzę pompę i wymienie odmę. Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 widzisz bez paniki wszystko jest OK :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Przypalony olej to nagar. A na jakim oleju pomykasz, bo może tu trzeba byłoby zacząć poszukiwania. Ja tak zaciuchałem silnik Castrolem Magnatecem 10W-40, od 50 tys. km powróciłem na oleje 5w-40. Nagar niknie w oczach, zaś mity o rozszczelnieniu silniku potwierdzę, że są tylko mitami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Tomasso nie mity są mitami ale zależy w jakiej kondycji jest silnik jeśli brał lekko oleju na pół syntetyku to po zmianie na pełen będzie brać więcej...Jeśli auto nie bierze oleju to jedynym olejem jaki bym zalał to maxlife 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Fakt, ale BMW z zasady bierze troszkę oleju, a mniejsze zło dla jednostki to olej syntetyczny. 10w-40 raczej nie polecany jest do silników BMW. Ale przy dużym przebiegu i apetycie na olej warto pomyśleć o naprawie jednostki lub przeszczepie ze zdrowego dawcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Tomasso nie mity są mitami ale zależy w jakiej kondycji jest silnik jeśli brał lekko oleju na pół syntetyku to po zmianie na pełen będzie brać więcej Nie koniecznie jest to prawdą. Jeśli zastosujesz dobrą płukankę i dobry olej syntetyczny wymywasz nagar. To on najczęściej powoduje zapiekanie się pierścieni co dalej skutkuje zwiększonym apetytem na olej. Fakt obieg zamknięty, ktoś powie, że jak wypłucze mu nagar to zacznie brać olej. Robiłem trochę przy silnikach, akurat nie w BMW, ale silnik to silnik, działa podobnie.Ale każdy robi jak uważa. Mój motor ma przekroczone 300 tys., bierze nieco oleju, do 1 l na 15 tys. więc to nie tragedia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Jeśli w silniku jest nagar i się odklei to może dopiero narobić kłopotów. Ale zdania są podzielone. Jeśli w terminie zmienia się oliwę to płukanek stosować nie trzeba bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SenbonZakura Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Fakt, ale BMW z zasady bierze troszkę oleju, a mniejsze zło dla jednostki to olej syntetyczny. troszkę to na 1500 km litr oleju czy u mnie raczej coś nie halo? i brak widocznych wycieków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 w instrukcji wyczytasz,że może nawet litr na tysiąc..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SenbonZakura Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 oj w instrukcji to prawie każda benzyna ma litr na 1000 chodzi o to jak jest u innych...;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 15 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Wszystko zależy od stylu jazdy, czy krótkie odcinki, czy trasy bla bla bla. Jest masa tematów nie tylko na forum ale w internecie, że na pewno kto chce znajdzie odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.