bullit87 Opublikowano 3 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Witam.. Na komputerze nie dziala mi funkcja CHECK Mianowicie po nacisnieciu tego guziczka wyskakuja pomaranczowe kwadraciki na wyswietlaczu... cala reszta dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Masz prawdopodobnie wyłączoną funkcję Check Control. Ktoś bawił się funkcjami serwisowymi i coś kliknął. Sam reset kompa może pomóc, ale może nic nie dać. Idzie to włączyć, jak dobrze pamiętam w teście nr 11 ma byc ustawienie: EINHEIT 1: 08 * Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Jak to wlaczyc ?? czy potrzebuje podlaczyc sie pod kompa ?? czy samo zdjecie klem wystarczy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 5 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Samo rozpięcie klem raczej nie pomoże, to wprawdzie skasuje błędy, ale nie odpali wyłączonej funkcji. Nie pamiętam jak było w e36, ale w e39 przed przekręceniem kluczyka w poz.1 trzeba trzymać guzik od kasowania licznika, następnie klika się go do momentu odpalenia danego testu, parametry zmienia się tym samym guzikiem przekręcając bodajże w prawo. Wydaje mi się, że programem serwisowym po podpięciu do kompa można byłoby odpalić te funkcje. Poczytaj na necie, było tego sporo o zabawach testami i zmianami parametrów w różnych modelach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Ok wszedlem w funkcje kompa... ale dzialaja tylko pierwsze 3 testy a przy reszcie pojawiaja sie kreski... czy potrzebny jest komp diagnostyczny zeby cos z tym zrobic ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 7 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 odblokowałeś OBC? bo jak masz tylko trzy testy to chyba nie jest odblokowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 sie znaczy pojawiaja sie cyferki na zegarach i wskazowki lataja a na obc nic nie daje rady zrobic jaka jest procedura odblokowania tego kompa i zrobienia testow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 8 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Procedura odblokowania komputera przebiega w następujący sposób: 1. Przekręcić kluczyk w pozycje 1 lub 2 2. Wcisnąć jednocześnie klawisze "1000" i "10"- na wyświetlaczu pojawi się napis "test" 3. Wybrać za pomocą klawiszy "10" i "1" numer 19 testu i zatwierdzić guzikiem "S/R" 4. Wprowadzić za pomocą klawiszy "10" i "1" liczbę będącą sumą dnia i miesiąca w ustawionej w OBC dacie systemowej Jeżeli proceduręodblokowania robiliśmy 20 maja to naszą liczbą bedzie: 20+5=25. Po wprowadzeniu liczby na wyświetlaczy pojawi sie napis "FREI" co oznacza ze komputer został odblokowany i mozemy już uruchomić pozostałe testy. Uruchomienie pozostałych testów przebiega identycznie jak procedura odblokowania. Warto wspomnieć, że test możemy przeprowadzić zarówno przy włączonym zapłonie jak i przy pracującym silniku. Zawsze chcąc włączyć jakąś ukryta funkcje OBC najpierw wciskamy 1000 i 10 a potem przyciskami 1, 10,100,1000 zmieniasz numer testu o jaki Ci chodzi i wciskasz set. TESTY E34, E32 Komputer OBC IV posiada 21 testów Których wyjaśnienie podaję poniżej: TEST 01- test wyświetlacza, pojawiają sie wszystkie piksele. TEST 02- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na 100 km TEST 03- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na godzinę pracy TEST 04- średnie zużycie paliwa z ostatnich 50 km wyrażone w litrach na 100 km TEST 05- aktualny zasięg obliczony na podstawie testu 04 i 06 TEST 06- ilość paliwa znajdująca się w zbiorniku w litrach TEST 07- procentowe wypełnianie baku paliwa TEST 08- aktualna prędkość w km/h TEST 09- napięcie V, można przyjąć że jest to napięcie ładowania TEST 10- korekcja wskazań prędkości, klawiszami "1000" "100" "10" "1" dokonuje sie modyfikacji danych, a zmianę zatwierdzając "S/R". Funkcja nie zawsze działa. TEST 11- zmiana jezyka kompa OBC oraz przypisanych im jednostek (mile/km, galony/litry itp) Zmiany dokonuje sie wybierając odpowiedni jezyk klawiszami "1000" lub "100" i zatwierdzając "S/R" TEST 12- średnia prędkość pojazdu używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu (funkcja ANK) TEST 13- prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróży TEST 14- data oprogramowania TEST 15- diagnostyczne wartości OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania. TEST 16- wartość portu wejścia OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania TEST 17- zapis pamięci EPROM w modelach bez cc kość kodująca jest umieszczona w komputerze OBC. Natomiast w autach wyposażonych w cc, OBC pobiera dane z pamięci umieszczonej w zestawie wskaźników. TEST 18- zmiana sygnału dzwiękowego OBC, -pojedynczy lub podwójny. Wyboru dokonuje się za pomocą klawisza zmiany jednostek, umieszczonego w lewym górnym rogu komputera, zatwerdzamy "S/R" TEST 19- Odblokowanie komputera TEST 20- korekcja wskazań średniego zużycia paliwa. TEST 21- reset wszystkich ustawień OBC... ze szczególnym naciskiem na OBC. Z różnych źródeł można się dowiedzieć że za pomocą tego testu skasujemy błędy komputera ECU. Jest to oczywiście informacja nie prawdziwa. Komuter OBC posiada jeszcze jedną ukrytą funkcję. Wciskając jednocześnie klawisze "100" i "1" komputer wyświetla informacje na temat wersji naszego auta. TEST E36 Odblokowanie komputera OBC w e36 przebiega analogicznie jak w przypadku E34 i E32. Należy za pomocą klawiszy "1000" oraz "10" wejść w menu testów , wybrać numer 19 i podając sumę systemowej daty (miesiąc+dzień) odblokować komputer. Gdy już go odblokujemy możemy przejść do testowania. Poszczególne testy oraz ich kolejność są zbliżone do tych w komputerze OBC IV jednak można dostrzec pewne rozbierzności. TEST 01- test wyświetlacza, pojawiają sie wszystkie piksele. TEST 02- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na 100 km TEST 03- chwilowe zużycie paliwa podane w litrach na godzinę pracy TEST 04- średnie zużycie paliwa z ostatnich 50 km wyrażone w litrach na 100 km TEST 05- aktualny zasięg obliczony na podstawie testu 04 i 06 TEST 06- niedostępny TEST 07- ilość paliwa w zbiorniku TEST 08- aktualna prędkość a km/h TEST 09- napięcie V, można przyjąć że jest to napięcie ładowania TEST 10- zmiana języka wyświetlanych komend TEST 11- wartości służące programowaniu check control TEST 12- średnia prędkość pojazdu używana przy kalkulacji planowanego czasu przybycia do celu (funkcja ANK) TEST 13- prawdopodobny czas osiągnięcia celu podróży TEST 14- data oprogramowania TEST 15- diagnostyczne wartości OBC. Klawisze "1000" i "100" do przewijania. TEST 16- niedostępny TEST 17- zapisane dane PROM samochodu TEST 18- zmiana sygnału dzwiękowego TEST 19- odblokowanie komputera TEST 20- korekcja wskazań średniego zużycia paliwa. TEST 21- reset wszystkich ustawień OBC a tu fajny artykuł na ten temat Zippyshare.com - OBC.rar 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Chwala Ci!!! Jestes wielki dziekuje bardzo!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 To i ja podepnę się pod temat - wyskoczyło mi takie coś: CHECK CONTROL INACT. SEE OWNER'S MANUAL proszę mądrzejsze głowy o podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Jakby chciał to przetłumaczyć to: Check nie działa, sprawdź manuala. A wcześniej było ok, czy coś wymieniałeś, kombinowałeś przy aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Dopiero odblokowałem i od razu to wyskoczyło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 To i ja podepnę się pod temat - wyskoczyło mi takie coś:CHECK CONTROL INACT. SEE OWNER'S MANUAL proszę mądrzejsze głowy o podpowiedzi usterka w układzie Check Control lub brak połaczenia OBC z Checkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wisnia1419 Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 no to co teraz zrobić??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullit87 Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 ogolnie to postrawdzalem wszystkie te funkscje i ogolnie to dziala mi jedynie zmiana jezyka coz moge zrobic a takim fantem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.